اپلیکیشن مشتری

مشتری، اپلیکیشنی برای مدیریت حرفه ای کسب و کارنسخه 1.7.2

5 5 0
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : کسب و کار
  • قیمت : رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • حجم : 7.4 مگابایت
  • اندروید مورد نیاز : 4.0.3 و بالاتر

یکی از مهمترین اصول در موفقیت کسب و کارها، ارتباط موثر با مشتریان و مدیریت امور مربوط به آنهاست. اگر صاحب یک یا چند کسب و کار هستید و میخواهید با مشتریان خود همیشه در ارتباط باشید، برنامه مشتری در این راه به شما کمک میکند. در ادامه با ما همراه شوید تا به نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی بپردازیم.

 

اپلیکیشن مشتری

اولین کاری که پس از دیدن راهنمای اپلیکیشن فوق باید انجام دهید، ایجاد کسب و کار جدید در آن میباشد. با لمس این گزینه در بالای صفحه میتوانید به تعداد نامحدود، کسب و کار تعریف کنید. مواردی که به این صورت در مشتری ایجاد میشوند، در واقع یک کارت ویزیت هستند که امکان اشتراک گذاری اطلاعات آنها در برنامه های پیام رسان وجود دارد. این اطلاعات که ویرایش آنها نیز امکان پذیر است، عبارتند از:

  • نام کسب و کار
  • نام و نام خانوادگی مدیریت
  • عنوان شغلی
  • شماره ثابت و همراه برای تماس
  • ایمیل و آیدی تلگرام

 

بانک اطلاعاتی مشتریان، همکاران و پرسنل

حتما شما هم مثل همه صاحبان مشاغل، تعداد زیادی مشتری دارید که باید به نحوی با آنها در ارتباط باشید. مهمترین وظیفه این برنامه اندرویدی نیز همین است و بدین منظور، بخشی به نام باشگاه مشتریان در آن وجود دارد. با وارد شدن به این قسمت میتوانید به تعداد نامحدود، مشخصات مشتریان خود را ثبت نمایید. با این کار، کارت هایی برای هر مشتری ایجاد میشود که امکانات زیر برای آنها پیش بینی شده است:

  • تماس با شخص از طریق تلگرام، پیامک یا مکالمه
  • نمایش خریدهای انجام شده توسط هر مشتری
  • مشاهده اطلاعات کامل افراد از قبیل شغل، تاریخ تولد، و...
  • ویرایش اطلاعات مشتریان
  • ابزار جستجو

 

نکته : در مشتری امکان ثبت مشخصات همکاران و پرسنل شما نیز وجود دارد که عملکرد آن تقریبا، مشابه با بخش مشتریان میباشد.

 

امکانات ضروری برای حساب و کتاب

برنامه فوق فقط برای مدیریت مشتریان و ارتباط با آنها نیست. قابلیت هایی که در زیر نام برده ایم به شما امکان میدهند تا با این اپلیکیشن، به امور حسابداری و حتی انبارداری نیز بپردازید:

مدیریت درآمدها : در این بخش میتوانید کالاها یا خدماتی که فروخته اید را ثبت کنید. هنگام افزودن درآمد جدید، اطلاعاتی مانند کد مشتری، نام و کد کالا، مبلغ کل و پرداخت شده، تعداد و تاریخ ثبت از شما خواسته میشود. برای هر درآمد، یک کارت ایجاد میگردد که امکان ویرایش یا حذف آن نیز پیش بینی شده است.

مدیریت هزینه ها : این قسمت از مشتری، مربوط به ثبت هزینه ها میباشد که با وارد کردن اطلاعاتی مثل مبلغ، نام شخص گیرنده، موضوع هزینه، تاریخ ثبت و توضیحات دلخواه، انجام میپذیرد. در اینجا نیز کارت هایی ایجاد میشوند که امکان حذف و ویرایش آنها وجود دارد.

حسابداری : حال که درآمدها و هزینه های خود را ثبت کردید، نوبت به حسابداری آنها میرسد. در این بخش میتوانید نمودارهای هزینه و درآمد و مقدار سود یا زیان را در بازه های زمانی مختلف ببینید.

لیست کالاها : یکی از قابلیت های مفید اپلیکیشن فوق، امکان انبارداری و مدیریت کالاها میباشد که در این قسمت انجام میشود. اطلاعاتی که موقع ثبت هر کالا باید وارد کنید عبارتند از:

  • نام و کد کالا
  • قیمت خرید و فروش
  • میزان تخفیف
  • کد انبار و موجودی کالا
  • واحد اندازه گیری
  • تاریخ اولین و آخرین خرید
  • دسته بندی و برند کالا

مدیریت پیامک ها : ارسال پیامک، هنوز هم یکی از روش های مرسوم برای ارتباط با مشتریان میباشد. شما میتوانید در این بخش، برای افرادی که به عنوان مشتری ثبت کرده بودید، به صورت گروهی پیامک بفرستید. متن پیام هم میتواند از نوع خبری برای تغییر آدرس، تبلیغاتی، مناسبتی و یا موضوع دلخواه باشد.

مدیریت چک : اگر در کسب و کار خود با چک سر و کار دارید، مشتری برای مدیریت آنها، امکانات مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد. اطلاعاتی که برای ثبت چک های دریافتی یا پرداختی لازم است، شامل شماره و تاریخ چک، نام بانک، مبلغ، نام تحویل دهنده و تحویل گیرنده، شماره تماس و تنظیم یادآور میشود. شما میتوانید این اطلاعات را ویرایش نموده و یا وضعیت چک (پاس شده یا نشده) را مشخص کنید.

 

اپلیکیشن مشتری

 

امکانات جانبی برای راحتی کار با مشتری

در این برنامه برای راحتی شما، امکانات جانبی مختلفی پیش بینی شده که در زیر آنها را نام برده ایم:

  • ابزار جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نیاز در هر بخش
  • تعیین متن دلخواه به عنوان متن پیش فرض پیامک های گروهی
  • بارکدخوان برای وارد کردن کد کالا
  • امکان تعریف واحدهای اندازه گیری دلخواه
  • ابزار انتخاب تاریخ حرفه ای
  • انتخاب کد مشتری و نام کالا از لیست، موقع ثبت درآمد
  • افزودن مشتری از فهرست مخاطبین گوشی
  • جلوگیری از حذف برنامه و تعیین رمز ورود به آن
  • پشتیبان گیری از اطلاعات و بازگردانی آن
  • مشخص کردن سقف پرداخت ماهیانه برای مشتریان و ارائه تخفیف به آنها

 

نکته : سه مورد آخر از لیست امکانات جانبی مشتری، از قسمت تنظیمات قابل دسترس هستند.

 

با توجه به توضیحاتی که دادیم باید گفت که این اپلیکیشن اندرویدی برای صاحبان مشاغل و افرادی که میخواهند کسب و کار خود را بهتر مدیرت کنند، میتواند بسیار مفید باشد. برای تولید چنین برنامه کاربردی باید به تیم "داده پردازان شرق" تبریک بگوییم و امیدواریم شاهد توسعه آن در نسخه های بعدی باشیم.

نکته : برای استفاده از اپلیکیشن فوق در مدت بیشتر از 1 ماه، نیاز به اشتراک ماهیانه یا سالیانه دارید که قیمت آن ناچیز است.

 

قابلیت ها و نقاط قوت برنامه

  • کارایی زیاد برای کسب و کارها
  • عملکرد صحیح در همه بخش ها
  • تجربه کاربری راحت و گرافیک زیبا
  • امکانات جانبی مفید
  • قابل استفاده برای همه مشاغل

نقاط ضعف برنامه

  • وجود نواقص جزئی در بعضی از دستگاه ها
  • کمبود برخی از امکانات جانبی

 

اپلیکیشن مشتری

 

پیشنهادات اپریویو برای بهبود برنامه

همانطور که ملاحظه کردید، مشتری از لحاظ امکانات بسیار کامل است اما برای اینکه کارایی آن افزایش یابد، پیشنهاداتی برای تولیدکنندگان این اپلیکیشن داریم:

  • سیستم بازیابی رمز عبور
  • استفاده از عکس پروفایل در اشتراک گذاری کارت های کسب و کار
  • امکان اتصال هزینه ها به پرسنل
  • ایجاد رابطه بین همه بخش ها برای مدیریت بهتر
  • رفع نواقص جزئی و پیاده سای هوشمندانه تر رابط و تجربه کاربری

باید گفت که این برنامه اندرویدی میتواند با توسعه و ایده پردازی های بیشتر، به ابزار کاملی برای مدیریت کسب و کارها و ارتباط با مشتریان تبدیل شود.

 

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


مشتری