معرفی 10 ابزار آنالیتکس حرفه ای برای اپلیکیشن ها
ساخت و توسعه اپلیکیشن شامل فرآیندهای متعددی است و با انتشار آن در مارکت های مختلف، وارد مرحله جدید و چالش برانگیزی میشوید.
به تصور برخی از افراد، کدنویسی و توسعه اپلیکیشن پیچیده ترین مرحله است، در حالی که عملیاتی که پس از عرضه اپلیکیشن انجام میشود، به مراتب سخت تر و پیچیده تر میباشد.
باید نرخ تبدیل را بسنجید و ببینید کدام طراحی در تست A/B بازخورد بهتری را به نمایش گذاشته است. وجود باگ روی گوشی ها با نسخه های متفاوت از اندروید نیز چالش دیگری است و برای انجام تمامی این عملیات به ابزارهای حرفه ای و تخصصی نیاز دارید.
ابزارهای آنالیتیکس متعددی در دسترس تان قرار گرفته اند، اما انتخاب بهترین و مناسب ترین ابزار کار چندان راحتی هم نیست.
بسیاری از توسعه دهندگان از ترکیب چندین ابزار استفاده میکنند و آمار و اطلاعات دقیق تری را بدست می آورند، چرا که تمرکز هریک از این ابزارها روی فاکتورهای خاصی است.
در این مطلب قصد دارم شما را با 10 ابزار بسیار مفید و کاربردی آشنا کنم که در تجزیه و تحلیل اپلیکیشن ها به کمک شما می آیند. پس اگر توسعه دهنده اپلیکیشن اندروید یا آی او اس هستید، در ادامه با من همراه شوید.
Firebase (Google Analytics for Apps)
"َApp success made simple"
قیمت: رایگان/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: اندروید و آی او اس
این ابزار توسط گوگل در اختیار توسعه دهندگان قرار داده شده و علاوه بر تجزیه و تحلیل کامل، از طریق فایربیس به ابزارهای توسعه اپلیکیشن نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.
با مراجعه به داشبورد، میتوانید رفتار کاربران را مورد بررسی و سنجش قرار داده و عملکرد کمپین های cross-network را بررسی کنید.
حتی میتوانید داده های خام را برای انجام BigQuery برون ریزی کنید.
امکانات:
- گزارش کرش
- کارآیی دیپ لینکینگ
- دیتاهای پرداخت درون برنامه ای
- مجوزها
- بخش ها
"Flurry Grow with You"
قیمت: رایگان
پلتفرم های مورد پشتیبانی: اندروید، آی او اس، ویندوز فون، بلک بری، موبایل/وب
این ابزار کسب و کارها را قادر به تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در اپلیکیشن های مختلف میکند. با مشاهده اطلاعات جمع آوری شده از اپلیکیشن های مختلف، دیدگاه جامع تری از عملکرد اپلیکیشن پیدا میکنید و میتوانید نسخه های اندروید و آی او اس را مقایسه نمایید.
امکانات:
- ایونت ها
- قیف ها
- نرخ نگهداری
- بخش ها
- تجزیه و تحلیل مرتبط به جذب کاربران
"Understand user experience. Optimize your app. Drive results"
قیمت: نسخه آزمایشی 14 روزه/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: آی او اس و اندروید
توسط این ابزار نه تنها به تحلیل های کمی، بلکه به تحلیل های کیفی نیز دسترسی خواهید داشت. با بررسی هیت مپ تاچ ها و نشست های کاربر، توسعه دهندگان و متخصصان میتوانند رفتار کاربر را به صورت دقیق تر مورد سنجش قرار دهند و تغییرات سازنده ای در اپلیکیشن اعمال کنند.
حتی میتوانید از این ابزار برای تولید مجدد و شبیه سازی باگ ها استفاده کنید.
امکانات:
- هیت مپ های تاچ
- ثبت نشست های کاربر
- ضبط و گزارش کرش ها
- ضبط ANR
- قیف های تبدیل و ثبت Drop_off
"Product analytics for product people"
قیمت: رایگان/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: اندروید، آی او اس، وب و موبایل وب
این ابزار همه کاره به کمپانی ها کمک میکند تا اپلیکیشن های موبایل و وب خود را تجزیه و تحلیل کرده و دیدگاه شفاف تری از نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن پیدا کنند.
امکانات:
- تعامل ها
- قیف ها
- نرخ نگهداری
- تست A/B
"Collect, View and Export App Analytics"
قیمت: رایگان/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: اندروید، آی او اس، Fire OS و یونیتی
توسط این ابزار میتوانید میزان استفاده کاربران از اپلیکیشن، درآمد، نرخ تبدیل و ... را محاسبه کنید. به کمک Amazon Pinpoint نیز میتوانید کمپین های هدفمندی را اجرا کنید تا تعامل کاربران با اپلیکیشن بیشتر شود.
امکانات:
- نشست ها
- درآمد
- نرخ نگهداری
- ایونت های کاستوم
- کاربران فعال
"No more sad apps"
قیمت: رایگان/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: اندروید، آی او اس
یک ابزار رایگان برای ردیابی کرش و خطا که اخیرا توسط گوگل خریداری شده است. مشابه Appsee، این ابزار نیز بخشی از Fabric.io است و تنها با یک کلیک ساده میتوانید آن را هم یکپارچه سازی کنید. این ابزار کامل ترین گزارش های کرش را در اختیارتان قرار میدهد. فاکتورهای متعددی مانند گوشی، وضعیت باتری، شارژ در حال انجام، ارتباط وای فای و جهت گوشی مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند. در صورتی که کرش در وضعیت برطرف نشده باقی بماند، ابزار یادآور به کاربر هشدار میدهد. این ابزار با Appsee نیز یکپارچه سازی شده است.
امکانات:
- گزارشات کرش کامل و جامع
- پردازش ریل تایم
- هشدارهای ریل تایم
- نمودارهای هوشمند از تحلیل های روز
"We help solve you biggest mobile challenges"
قیمت: رایگان/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: آی او اس، اندروید، ویندوز موبایل، بلک بری و HTML5
این ابزار امکانات متعددی از آنالیتکس معمولی گرفته تا هدف گذاری هوشمند و خودکارسازی مارکتینگ را در اختیارتان میگذارد و به کمک آن میتوانید کاربران و تعاملات آنها را بهتر درک کرده، تعامل کاربران را افزایش داده و اقدامات هدفمندی در این راستا انجام دهید.
امکانات:
- نشست ها و ایونت ها
- نرخ نگهداری
- مجوزها
- ردیابی حذف ها
- LTV
"360° web and mobile analytics"
قیمت: رایگان/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: آی او اس، اندروید، ویندوز موبایل، بلک بری، وب
این ابزار یک تحلیل کامل و جامع از موبایل و وب را در اختیارتان قرار میدهد. شما میتوانید سفر مشتری در موبایل و وب را مشاهده کرده و حتی ببینید که گوشی کدامیک از کاربران کرش کرده است. جنبه منحصر به فرد دیگر این ابزار، ریل تایم و منبع باز بودن آنالیتکس است و میتوانید آن را روی سرور خود میزبانی کنید.
امکانات:
- بخش ها
- نوتیفیکیشن ها
- پروفایل های کاربران
- تعامل ها
- قیف ها
"We help teams build better products"
قیمت: رایگان/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: اندروید، آی او اس، وب
این ابزار به تمامی سوالاتی که در ارتباط با رفتارهای کاربران دارید پاسخ میدهد. تجزیه و تحلیل محصول به شما نشان میدهد که کاربرانتان چه کسانی هستند و چه خواسته هایی دارند. این ابزار یک دیتای دقیق با جزئیات کامل را در اختیارتان قرار میدهد. علاوه بر این، به تمامی داده های خام SQL نیز دسترسی دارید.
امکانات:
- ایونت ها
- فعالیت های کاربران
- قیف ها و تبدیل ها
- نرخ نگهداری
- Pathfinder
"All your analytics in one place"
قیمت: رایگان/پولی
پلتفرم های مورد پشتیبانی: آی او اس، اندروید، وب و موبایل وب
این ابزار تعامل کاربران در گوشی ها و پلتفرم های مختلف را نمایش میدهد. به این ترتیب درک بهتر و عمیق تری نسبت به مشتریان خود پیدا میکنید.
امکانات:
- نرخ نگهداری
- قیف ها
- دموگرافیک ها
- بخش بندی ها
- بهترین مشتریان
حال که با بهترین ابزارها تجزیه و تحلیل اپلیکیشن ها آشنا شدید، وقت آن رسیده تا مناسب ترین ابزار را انتخاب کنید.
اگر تجربه ای در این زمینه دارید، در بخش نظرات آن را به اشتراک بگذارید:)