موفقیت در عرصه موبایل به چه معناست؟

موفقیت در عرصه موبایل به چه معناست؟

هر کارآفرینی مشتاق به دگرگون کردن بازار و تکنولوژی است و تمامی تلاش خود را در این بین به کار می گیرد. نام هایی مانند اینستاگرام و تیندر در این بین می درخشند، این اپلیکیشن های رویایی بودند که به حقیقت پیوسته اند. تمامی جوانب زندگی روزمره تحت سلطه صفحات کوچک گوشی های ما قرار دارند و افراد با روش های مبتکرانه و جدیدی در زمینه های گوناگون حضور می یابند، این دستاوردها و تغییرات معنا و تفسیر موفقیت در این عرصه را دستخوش تغییر نموده و به آنها مفهومی تازه بخشیده است. سوالی که ذهن افراد فعال در این عرصه را مشغول می کند، معنای حقیقی موفقیت در موبایل می باشد. یقینا نمی توان هیچ جواب قطعی برای این پرسش پیدا کرد، چرا که این سوال وابستگی شدید به نوع فردی که آن را مطرح کرده، دارد و با توجه به اهدافی که افراد در ذهن دارند، مفهوم موفقیت نیز متمایز می گردد. do-you-have-what-it-takes-appreneur-man-mobile-texting-app-smartphone

بدست آوردن بالاترین آمار دانلود برای افراد و کارآفرینان تازه کار مهمترین هدف می باشد، این افراد از انگیزه بالایی برای دستیابی به هدف موردنظر و کسب بیشترین درآمد برخوردارند. همراه با پیشرفت صنعت موبایل، این تصور ذهنی در کارآفرینان ایجاد می شود که کیفیت چیزی است که در واقع باید به دنبال آن باشند.

سال ها پیش سرمایه گذاران به دنبال حجم انبوهی از کاربران بودند، اما امروزه این واقعیت تغییر کرده است. افراد شاغل در صنعت به خوبی از اهمیت یک پایگاه قدرتمند از کاربران آگاهی دارند، بدون در نظر گرفتن حجم آن، یک انجمن فعال با الگوهای رفتاری جالب نشان از یک محصول امیدوارکننده می دهد، در این راستا تعامل عامل کلیدی است، نه کمیت.

لازمه این کار درک کامل نیازمندی های محصول می باشد. برای بازی های موبایل بخش اعظمی از درآمد شما در گرو کاربران می باشد، بنابراین لازم است با رویکردهای صحیح این گروه را مورد هدف قرار دهید.

به عنوان نمونه یک اپلیکیشن حمل و نقل را در نظر بگیرید، چنانچه کاربران پس از دانلود اپلیکشین اقدامی در جهت رزرو نکنند، این اپلیکیشن هیچ ارزشی به دنبال نخواهد داشت. در این شرایط، کاربری ارزشمند است که اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کرده و یک تاکسی رزرو کند، در واقع این نتیجه شما را به موفقیت اپلیکیشن خود رهنمون می سازد.

حقیقت این است که تنها دانلود و نصب یک اپلیکیشن گواه از موفقیت آن نیست. معمولا آمار دانلود بالا افراد را ترغیب به باور محبوبیت و موفقیت یک اپلیکیشن می کند، اما هزاران دانلود نیز نمی تواند به معنای موفقیت قطعی یک اپلیکیشن باشد، چرا که عوامل بیشماری در این بین دخیل اند. یک پایگاه قدرتمند از کاربران که فعال بوده و در انجمن حضور دارند و اقدام به پرداخت های درون برنامه ای می کنند، هدفی است که مد نظر می باشد، لذا جذب چنین کاربرانی می تواند مترادف با معنای موفقیت اپلیکیشن موبایل قرار گیرد.

برای افراد سنتی که هیچ گونه ارتباطی با دنیای دیجیتال برقرار نکرده اند، اما از طرفی تمایل ورود به این عرصه را دارند، تعریف موفقیت متفاوت است. بدست آوردن نام و محبوبیت و ایجاد یک پایگاه قدرتمند از کاربران برای چنین برندهایی چالش بزرگی نیست، چرا که آنان برای سال های متمادی در این عرصه فعالیت کرده و به چنین جایگاهی دست یافته اند، تنها روش های تعامل باید متحول شوند.

برای این برندها، موفقیت به معنای خلق تجربه پیشرفته است که کسب بیشترین منفعت از گوشی موبایل را در پی خواهد داشت و به کاربران یک پلت فرم جایگزین برای برقراری ارتباط با برند می دهد. فردی تعریف می کرد که در حال استفاده از اپلیکیشنی از یک زنجیره غذایی آمریکایی است که متاسفانه در محل اقامت او شعبه ای ندارد، اما اپلیکیشن دارای امکانات تاثیرگذار دیگری مانند سرویس موسیقی رایگان و سایر محتویات می باشد. این نمونه خوبی از یک اپلیکیشن موبایل پیشرفته و موفق است که ارزش های افزونه به کاربران ارائه می دهد.

خواه یک استارتاپ موبایل و یا یک برند تثبیت شده باشید، تعریف دقیق و سنجیده هدف یک گام مهم و حیاتی است که شما را به سوی موفقیت سوق می دهد، در این راستا ابتدا لازم است که هدف خود را تعیین کرده و سپس اقدام به شکل دهی استراتژی دیجیتال خود نمایید.

http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید