چگونه از کاربران امتیازات بهتری بگیریم؟

نظرات کاربران درباره اپلیکیشن چه سودی برای توسعه دهندگان دارد؟


قابلیت ارسال نظر توسط کاربران در تمامی مارکت های اپلیکیشن موبایل وجود دارد و این امکان یکی از کاربردی ترین و مهم ترین ویژگی های مارکت ها میباشد. کاربران با توجه به تجربه خود به اپلیکیشن امتیاز مثبت یا منفی میدهند.

اندروید تنها پلتفرمی است که به توسعه دهندگان امکان پاسخگویی به نظرات کاربران را میدهد و این قابلیت مزیت خوبی برای توسعه دهندگان میباشد، زیرا به این ترتیب ارتباط نزدیک تری بین کاربران و سازندگان اپلیکیشن برقرار میشود.

با پاسخگویی به نظرات کاربران شما میتوانید:

• توصیه ها و پیشنهادات کاربران را مد نظر قرار داده و اقدام به بهبود اپلیکیشن کنید

• به محض اینکه مشکل خاصی از اپلیکیشن را برطرف کردید، به کاربران اطلاع رسانی نمایید

• برخی مشکلات و شکایات محتمل درباره عملکرد اپلیکیشن را برای کاربران توضیح داده و شفاف سازی کنید

• با نشان دادن این موضوع که به نظرات و عقاید کاربران بها میدهید، یک رابطه نزدیک و انسانی بین کاربر و اپلیکیشن بوجود آورید

 

بهبود رتبه اپلیکیشن

دریافت نظرات مثبت به شما کمک میکند تا میزان تعامل کاربر با اپلیکیشن را بهبود دهید، بدین ترتیب اپلیکیشن سریع تر در جایگاه های برتر و در معرض دید کاربرانی که به جستجوی اپلیکیشن های خاصی در مارکت ها میپردازند قرار میگیرد.

معیارهای مختلفی در رتبه بندی اپلیکیشن ها دخیلند و نظرات و امتیازات کاربران نیز یکی از این موارد است تا از بابت کیفیت بالای اپلیکیشن ها اطمینان حاصل شود. برای جلوگیری از دریافت نظرات منفی، باید هرچه سریع تر اقدام به برطرف کردن هرگونه مشکل پیش آمده در اپلیکیشن نمایید.

 

نمونه ای از یک اپلیکیشن که به لطف نظرات خوب کاربران به موفقیت دست یافت

اپلیکیشن Flappy Bird را به یاد دارید؟ بازی ساده ای که یکی از مشهورترین بازی های تاریخ شد؟ این بازی از جمله بازی های پردانلود در سال 2013 بود و دلیل چنین محبوبیتی نظرات خوب و مثبت کاربران درباره آن بود.

بر اساس آمار و ارقام، این بازی بیش از 700 هزار نظر و امتیاز در هر ماه دریافت میکرد و همین شرایط نیز زمینه ساز موفقیت آتی و دانلود میلیونی بازی شد.

 

چه چیزی باعث میشود امتیاز خوبی از کاربران بگیرید؟

دریافت نظرات و امتیازات خوب به عملکرد اپلیکیشن وابسته است و اگر عملکرد اپلیکیشن رضایت بخش باشد، فرصت شما برای دریافت 5 ستاره یا نظر خوب به شدت افزایش می یابد. اما در صورتی که عملکرد اپلیکیشن بد و ضعیف باشد، نظرات و امتیازات منفی نصیب شما میشود.

نظرات کاربران درباره اپلیکیشن

با این حال عوامل دیگری نیز در نظر و امتیاز مثبت یا منفی کاربران نقش دارند که برخی از آنها در زیر فهرست شده اند:

قابلیتی که اپلیکیشن فاقد آن است را به کاربران پیشنهاد ندهید. با این کار تنها کاربران را دلسرد و ناامید میکنید و آنها میخواهند توضیحات شما درباره این کار را بشنوند.

اگر اپلیکیشن را به صورت پولی عرضه کرده اید، باید مطمئن باشید که محصول شما ارزش صرف این هزینه را دارد. اپلیکیشن های فریمیوم تقریبا نیمی از اپلیکیشن هایی را که از گوگل پلی دانلود میشوند، به خود اختصاص داده اند. از این رو اگر از مدل پولی استفاده میکنید، چیزی را عرضه نکنید که کاربران میتوانند به رایگان نیز آن را دریافت کنند.

کاربران را تحت فشار قرار ندهید. از آنها نخواهید به اپلیکیشن شما امتیاز دهند و در ازای نظرات خوب به آنها جایزه ندهید. ممکن است این کار به ضرر شما تمام شده و موجب حذف اپلیکیشن از گوگل پلی گردد.

اپلیکیشن را به طور کامل تست کنید تا رضایت اولین کاربران را جلب نمایید و پروژه خود را با نظرات مثبت شروع کنید.

نظرات و امتیازات برای بهبود و توسعه پروژه بسیار مهم و حیاتی اند و در مدت زمان کوتاهی جایگاه و تعداد دانلود اپلیکیشن را افزایش میدهند. لذا تلاش کنید از همان ابتدا امتیازات خوبی بگیرید و نیازمندی ها و خواسته های کاربران را برآورده کنید، بدین ترتیب شانس شما برای قرار گرفتن در جایگاه های بالاتر افزایش خواهد یافت.

 

http://androiddeveloper.galileo.edu برگرفته از

اینها را هم بخوانید