اهمیت کاهش رنک الکسا

همه چیز درباره رتبه ی الکسا

در همه ی کسب و کار های دنیا رقم ها و رتبه بندی ها بر درآمد ها و رونق کسب و کار ها تاثیر بسزایی داشته است.

بر همین اصل، کسب و کارهای اینترنتی هم از این قاعده مستثنی نبوده اند. یکی از دلایل مهم این موضوع مقایسه و پیدا کردن اختلافاتی است که برای این وب سایت ها مهم می باشد.

رتبه بندی الکسا یکی دیگر از سیستم های رتبه بندی می باشد که می تواند مقدار ترافیک وب سایت ها را با مقدار ترافیک وب سایت رقبای تجاری دیگر مقایسه کند. اما هنوز دقیقا متوجه ی نحوه ی عملکرد این سیستم رتبه بندی الکسا نشده اید؟

در این مقاله سعی دارم که تمام تعاریف و عملکرد و اهمیت رنک الکسا (رتبه ی الکسا) را برای شما شرح دهم.

 

رنک یا رتبه بندی الکسا چیست؟

رنک الکسا یک سیستم  رتبه بندی و تشخیص و آنالیز ترافیک وب سایت می باشد که متوسل به شرکت آمازون است که اولین بار در ماه آوریل سال 1996 کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر بعد از سیستم رتبه بندی گوگل، این سیستم رنک الکسا دارای اهمیت فراوان برای وب مسترها می باشد.

رنک الکسا عددی است که رتبه سایت شما را بر اساس میزان ترافیک سایت، موقعیت سایت شما در نتایج جستجو و سنجش میزان محبوبیت سایت شما توسط این سیستم رنک الکسا تخمین زده شده ‌است. هر چه این عدد کمتر باشد، نشان از پرترافیک بودن و مقبول تر بودن سایت شما در نزد کاربران است.

پس از این قرار کاهش رنک و رتبه بندی الکسا از مهم ترین عامل ها می باشد!!!

 

اهمیت رنک الکسا

همانطور که ذکر شد کاهش رتبه ی الکسا در افزایش ترافیک وب سایت بسیار اهمیت دارد و به عنوان یک صاحب کسب و کار اینترنتی توجه به این اصل در اولویت قرار دارد.

منظور از ترافیک سایت همان میزان بازدید کنندگان سایت به صورت روزانه می باشد و هر چه ترافیک افزایش یابد به معنی افزایش بازدید کنندگان سایت است.

سیستم رنک الکسا بر طبق معیارهای خود عملکرد وب سایت شما را با رقیبان و وب سایت های دیگر در سطح جهان مقایسه می کند. در نتیجه افراد با کاهش رتبه ی الکسا خود و بهینه کردن رنک الکسا بازدیدکنندگان بیشتری را دریافت کرده و در نتیجه با افزایش مشتری به درآمد بیشتری از سایت خود می رسید.

 

بسیاری از ادمین های وب سایت ها ایمان دارند که اعتبار و قدرت یک وب سایت همه و همه به رتبه بندی الکسا ختم می شود.

این سیستم، سایت های سراسر جهان را با هم دیگر مقایسه کرده و تعداد بازدید کنندگان را در مدت 3 ماه اخیر تخمین می زند.

سایت هایی که ترافیک بیشتری دارند یعنی دریافت بازدید کننده ی سایت برای آن ها بیشتر است، در نتیجه ی سیستم الکسا، این سایت ها با کاهش رنک الکسا روبرو هستند.

تا الان به اهمیت رتبه ی الکسا و کاهش رنک الکسا پی بردیم، اما بجز دریافت بازدیدکننده سایت و افزایش ترافیک وب سایت باید به یک سری از معیارهای دیگر توجه کنیم که شامل:

تعداد کلیک بازدید کننده، تعداد پرش ها، کیفیت بازدید کنندگان، مدت زمانی که کاربر در سایت حضور دارد، سرعت سایت و در نهایت رابط کاربری سایت در کاهش رتبه ی الکسا اهمیت بسزایی دارد.

اما این را بدانید که این سیستم میزان محبوبیت شما را با وب سایت های دیگر نشان می دهد.

 

بهینه رنک الکسا

 

چگونه می توانم رتبه ی خود را در رنک الکسا مشاهده کنم؟

شما برای فهمیدن رنک الکسای خود باید به سایت اصلی الکسا رجوع کرده و نام سایت خود را وارد کنید تا بتوانید میزان محبوبیت خود را مشاهده کنید.

همانطور که گفته شد طبق یکسری معیارها می توانید رنک سایت خود را کاهش دهید و اما چطور می توانیم متوجه رتبه ی الکسای خود شویم:

تعداد بازدید کنندگان سایت و کاهش رنک الکسا

برای کاهش رتبه ی الکسا زیر 100000 باید بازدید کننده ی سایتتان 100 کاربر در روز باشد.

برای کاهش رتبه ی الکسا زیر 50000 باید بازدید کننده ی سایتتان 200-250 کاربر در روز باشد.

برای کاهش رتبه ی الکسا زیر 20000 باید بازدید کننده ی سایتتان 300-500 کاربر در روز باشد.

برای کاهش رتبه ی الکسا زیر 10000 باید بازدید کننده ی سایتتان بالای 500 کاربر در روز باشد.

برای کاهش رتبه ی الکسا زیر 1000-1500 باید بازدید کننده ی سایتتان 5000 کاربر در روز باشد.

 

افزودن نوار الکسا

 

برای بهبود و کاهش رتبه ی الکسا به روش های می پردازیم:

  • کاهش رنک وب سایت با لینک سازی های با کیفیت

یکی از موثرترین روش ها برای افزایش بازدید کننده ی سایت استفاده از لینک ها و بک لینک ها می باشد.

در مقاله ای که در سایتتان قرار دارد و مطالبی را ارائه کرده اید می توانید به بعضی از کلمات موجود در متن لینک دهید و در نتیجه بازدید کننده با کلیک بر روی این مفاهیم می تواند مطالب بیشتر را در صفحات دیگر سایت بخواند.

یا اینکه برای افزایش بازدید کننده ی سایت می توانید مطالب سایت را به سایت های معتبر دیگر لینک دهید و این خود باعث می شود که موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کنند.

با این حساب لینک های داخلی و خارجی معتبر و به اندازه در کاهش رنک الکسا بسیار تاثیر گذار می باشد، اما توجه داشته باشید که با زیاده روی در تعداد لینک ها باعث دریافت جریمه از طرف گوگل خواهد شد.

اصلی ترین مولفه در کاهش رنک الکسا افزایش ترافیک وب سایت می باشد. همانطور که می دانید وبلاگ از بخش های مهم سایت می باشد و هر وب سایتی باید شامل یک وبلاگ برای بیان و ذکر جزییات محصولات خود باشد.

پس شروع کنید به نوشتن وبلاگ برای سایت خود و تا می توانید از مقالات و مطالب مفید استفاده کنید.

طبق معمول خوانندگان به دنبال بهترین مطالب هستند و بعد از مشاهده ی این موضوع دنبال کننده سایت شما خواهند بود و امکان دارد که این محتواها توسط خوانندگان سایت شما منتشر شوند و این به نوع خود در دریافت بازدید کننده ی وب سایت نقش بسزایی دارد.

  • افزایش ترافیک وب سایت با سئو قوی سایت

 در این مورد شما باید از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود استفاده کنید و با استفاده ی صحیح از الگوریتم های موجود گوگل رتبه ی سایت خود را بالا برده و تعداد بازدید کنندگان را افزایش داده و در نتیجه ی این پروسه می توانید شاهد کاهش رنک وب سایت خود باشید.

  • آگاهی از استراتژی رقیبان

در هر کسب و کاری باید مراقب رقیبانتان باشید و همیشه از این موضوع آگاه باشید که آن ها از چه استراتژی هایی استفاده می کنند. شناسایی پارامترهای مهم باعث تغییر در کسب و کار می شود و در نتیجه می توانید با بهترین روش ها از رقیبانتان پیشی بگیرید.

  • اشتراک مطالب برای دریافت بازدیدکننده سایت

اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی از بهترن روش ها برای دریافت بازدید کننده ی سایت می باشد. در رسانه های احتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام که کاربران بیشتری در ایران دارد از بهترین گزینه ها برای تبلیغ کسب و کار و افزایش بازدید کننده است.

با تبلیغات در این رسانه ها کاربران با محصولات شما راحت تر آشنا شده و برای اطلاع بیشتر به سایت شما روی می آورند، پس با این حساب با این کار شما روزانه مخاطبان زیادی را به سایت خود به راحتی جذب می کنید.

  • کاهش رنک الکسا با آپدیت محتوا

یکی دیگر از تکنیک های کاهش رنک الکسا تازه سازی محتواهای قدیمی سایت می باشد و بهترین روش برای آن استخدام یک تولید کننده ی محتوای خوب و رسیدگی به مطالبی که در سایت قرار دارد که این خود به گوگل نشان می دهد که این سایت فعال می باشد و می توانیم شاهد کاهش رتبه الکسا باشیم.

  • ثبت وب سایت در الکسا برای آگاهی از رنک

با مراجعه به سایت اصلی الکسا alexa.com و پس از ایجاد حساب کاربری، سایت شما در این وبگاه ذخیره شده است و می توانید به مرحله ی بعد یعنی افزودن نوار الکسا بروید:

  • نوار الکسا

با نصب نوار الکسا بر روی مرورگر خود می توانید روزانه رتبه ی الکسای سایت خود را مشاهده کرده و برای بهبود هر چه سریع تر آن دست به کار شوید.

  • ارتباط با کاربران خود

با کاربران و مشتریان خود از راه های مختلف در ارتباط داشته باشید، مثلا می توانید از تیکت ها استفاده کنید یا اینکه از کامنت هایی که به کاربران اجازه ارسال نظرات خود در زیر پست های منتشر شده شما را می دهد به آسانی استفاده کنید.

  • ارائه مطالبی در خصوص کاهش رنک الکسا

مطالب در حوزه ی اهمیت الکسا و فایده ی کاهش رتبه الکسا یکی از مواردی است که همه وب مسترها باید از آن اطلاع داشته باشند.

و با انتشار چنین مطالبی می توانید مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنید. از این رو یکی از پربازده ترین عامل های کاهش رتبه ی الکسا می باشد.

  • آپدیت سایت

نمایه سایتتان را هر از گاهی عوض کنید و سعی کنید همیشه به روز باشید و سایت تان از سرعت بسیار بالایی برخوردار باشد تا رضایت کاربران را به همراه داشته باشد.

 

فواید کاهش رنک الکسا

فواید کاهش رتبه الکسا

همه این را می دانیم که صاحب کاران برای درآمد بیشتر و بازاریابی بهتر به طراحی سایت روی می آورند و هرچه رتبه شما در الکسا کمتر باشد می توانید اعتماد تجارت های دیگر را برای تبلیغ در سایت خود به دست بیاورید، و از این قرار شما می توانید با کاهش رتبه ی الکسای خود در اینترنت برای بسیاری از بیزینس ها تبلیغ کنید و این خود یک راه دیگر برای درآمدزایی از طریق رتبه ی الکسا می باشد.

 

سخن آخر

پس در دنیای امروزی کسب رتبه ی الکسای خوب بر اعتبار شما چه از راه فروش محصولات خود و چه به عنوان شخص ثالث می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

پس از آن چه گذشت متوجه می شویم که کاهش رنک الکسا از مهم ترین شاخص ها برای موفقیت هر کسب و کاری می باشد.

در کل این را بدانید که رعایت اصول سئو و الگوریتم های گوگل باعث کاهش رنک الکسا می شود.

اما اصولی ترین روش برای افزایش ترافیک سایت تنها و تنها استفاده از محتواهایی با کیفیت می باشد که ماندگاری کاربران و خوانندگان را به همراه داشته باشد.

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید