خرید ماینر

هنگام خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه شود

مقدمه خرید ماینر

مهمترین عامل برای استخراج ارزهای دیجیتال، ارائه سخت افزار مناسب یا دستگاه ماینینگ است که بتواند بالاترین کارایی را داشته باشد. این روزها بحث ارزهای دیجیتال داغ شده است. ماینینگ توسط ماینر به معنای فرآیند استخراج است و دستگاه هایی که فرآیند استخراج را انجام می دهند، ماینر نامیده می شوند. از هر کامپیوتری که قدرت پردازشی داشته باشد می توان برای ماینینگ استفاده کرد. به طور کلی هرچه قیمت ماینر کمتر باشد زمان بازگشت سرمایه سریعتر و هزینه خرید ماینر سریعتر برمی گردد و زمانی که تقاضای خرید افزایش یابد قیمت ماینر نیز افزایش می یابد. در زیر مواردی را که باید قبل از خرید دستگاه ماینر در نظر بگیرید را مورد بحث قرار می دهیم.

 

انتخاب ارز استخراج مناسب برای ماینینگ

قبل از خرید ماینر باید به نوع ارزی که هر ماینر استخراج می کند توجه کنید زیرا هر ماینر با الگوریتم خاصی کار می کند و ارز خاصی را استخراج می کند. در زیر با انواع الگوریتم های ماینینگ توسط ماینر آشنا خواهید شد.

 

  • الگوریتم پردازشی Ethash

الگوریتم Ethash فقط برای اهداف ماینینگ استفاده می شود و از یک الگوریتم هش اثبات کار استفاده می کند که به طور خاص برای اتریوم (ETH) توسعه یافته است. مصرف حافظه به قدری کم است که می توان آن را فقط با یک GPU یا CPU استخراج کرد و الگوریتم استخراج Ethash به گونه ای طراحی شده است که در برابر سخت افزار ASIC مقاوم باشد. برای رسیدن به این هدف، این الگوریتم به گونه ای طراحی شده است که از حداکثر مقدار حافظه استفاده کند. الگوریتم استخراج Ethash برای سخت افزار GPU بسیار مناسب است.

 

  • الگوریتم پردازشی SHA-256

الگوریتم های هش ایمن، خانواده ای از توابع هشینگ کریپتوگرافیگ (رمزنگاری) می باشند که توسط موسسه ملی استانداردها و تکنولوژی منتشر شده است. الگوریتم استخراج SHA-256 طوری طراحی نشده است که مقاوم در برابر دستگاه های ASIC باشند و ASIC های استخراج بیت کوین در حال حاضر در دسترس هستند. ماینر بیت کوین از این الگوریتم جهت استخراج استفاده میکند.

 

  • الگوریتم پردازشی Equihash

این الگوریتم حافظه محور بوده و اثبات کار را از طریق حافظه سخت انجام می دهد، یعنی مقدار استخراج از طریق اثبات کار عمدتا توسط مقدار حافظه (RAM) قابل دسترس شخص تعیین می شود.

 

  • الگوریتم پردازشی X11

الگوریتم X11 یکی از قدرتمندترین و امن ترین الگوریتم های استخراج ارز دیجیتال در جهان است. این الگوریتم از یک سری توابع هش مختلف برای ایجاد بهترین امنیت ممکن در استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کرده است.

 

انتخاب دستگاه ماینر با قدرت پردازش مناسب

برای مشاهده قدرت دستگاه ماینر باید به میزان تراهش یا هشریت دستگاه ماینر توجه شود. میزان هش ریت یا نرخ هش دستگاه ماینر: به قدرت محاسبه و حل محاسبات ریاضی برای کشف و ایجاد بلاک جدید توسط ماینرها، هش ریت یا نرخ هش گفته می‌شود. هر چه قدرت هش بالاتر باشد، احتمال تکمیل زنجیره بلاکچین و به دنبال آن دریافت پاداش بلاک بیشتر می‌شود. در هنگام استخراج، هرچه میزان هش ریت بالاتر باشد، بهتر است؛ چون فرصت یافتن بلاک بعدی و دریافت پاداش را افزایش می‌دهد. برای مشاهده اطلاعات ماینر و میزان مصرف و درآمدو همچنین قیمت ماینر می توانید به صفحات ماشین حساب ماینر مراجعه فرمایید.

 

میزان مصرف برق دستگاه ماینر

مصرف برق ماینر ها نیز عامل مهمی است که بر سودآوری ماینر و بازگشت سرمایه در ایران تأثیر بسزایی دارد. در کشورهایی که تعرفه های برق بالاتری دارند، ماینر های با مصرف کمتر قیمت بالاتری دارند. مصرف برق یک دستگاه ماینینگ باید با توان آن اندازه گیری شود. به عنوان مثال دستگاهی که توان 50 وات بر ثانیه دارد و 2100 وات برق مصرف می کند نسبت به ظرفیت آن پرمصرف محسوب نمی شود.

 

اجزای تشکیل دهنده دستگاه ماینر

در این قسمت اجزا و قطعات ماینر را لیست کرده و سپس توضیح مختصری در مورد آنها می دهیم تا کاربران اطلاعات بیشتری در مورد ماینر به دست آورند.

ماینر شامل اجزای زیر است که در ادامه به اختصار توضیح داده خواهد شد:

اجزای ماینر

 

هش برد دستگاه ماینینگ چیست؟

هش برد ماینر

یکی از قطعاتی که ماینرها استفاده می کنند، هش برد است، زیرا هر ماینر دارای چندین هش برد می باشد که وظیفه هش برد پردازش سنگین است و قیمت آن نسبت به بقیه قطعات ماینر گرانتر است و قسمت اصلی که قیمت ماینر را تعیین می کند، هش برد ماینر است. تراشه هایی روی هش برد که ارز دیجیتال را استخراج می کند، نصب شده است. در برخی موارد، تراشه‌های معیوب فرآیند استخراج رمزنگاری را مختل می‌کنند و کارایی ماینر را کاهش می‌دهند، اما شرکت ایران ماین و وب‌سایت آن به ماینرهای رمز ارز کمک کرده‌اند تا هش‌برد جدید از آن خریداری و استفاده نمایند.

 

پاور یا منبع تغذیه دستگاه ماینینگ چیست؟

پاور ماینر

منبع تغذیه یکی از قطعات مورد استفاده در تجهیزات دستگاه ماینر است که برق مورد نیاز سایر قطعات را تامین می کند. اگر پاور ماینر قطع شود، جریان برق به طور کامل قطع می شود و فرآیند استخراج متوقف می شود. در صورت خرابی پاور ماینر می توانید برای خرید به سایت ایران ماین مراجعه کنید.

 

کنترل برد دستگاه ماینینگ چیست؟

کنترل برد ماینر

کنترل برد یکی از اجزای اصلی ماینر است و وظیفه آن برقراری ارتباط بین هش برد و اینترنت می باشد. نوسانات الکتریکی یکی از رایج ترین عواملی است که باعث خرابی کنترل برد ماینر می شود. همچنین می توانید کنترل برد ماینر را از سایت شرکت ایران ماین خریداری کنید.

 

فن دستگاه ماینینگ چیست؟

فن ماینربه دلیل پردازش سنگینی که دستگاه ماینر دائما انجام می دهد، این دستگاه ماینر دائما در حال تولید گرمای زیادی است که دمای آن باید کاهش یابد. برای خنک سازی از یک یا چند فن قدرتمند استفاده شده است که صدای زیادی ایجاد می کند. این فن ها دارای ولتاژ 12 ولت و جریان مصرفی 7.2 آمپر هستند که با سرعت 6000 دور در دقیقه می چرخند. با توجه به اینکه فن به طور مداوم کار می کند، کارایی آن به تدریج کاهش می یابد و باید تعویض شود. برای تامین فن ماینر از سایت شرکت ایران ماین قابل خرید و تهیه می باشد.

 

دسته سیم دستگاه ماینینگ چیست؟

دسته سیم ماینر

دسته سیم ماینر بخشی از دستگاه ماینر است که پاور، کنترل برد و هش برد را به یکدیگر متصل می کند. یکی از عواملی که باعث خرابی آن می شود، نوسانات الکتریکی و افزایش دما است که باعث از بین رفتن سیم می شود و باید تعویض گردد. ایران ماین همچنین طیف وسیعی از سیم های ماینینگ را برای سفارش در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید