واتس‌اپ وب

واتس‌اپ وب و همه چیز در مورد آن

واتس‌اپ از جمله مشهورترین پیام رسان‌های پرکاربرد درکشور ماست که بسیاری از افراد به دنبال استفاده از نسخه وب آن هستند. واتس‌اپ ازجمله پیام رسان‌هایی است که به صورت مداوم درحال توسعه و پیشرفت است. این پیام‌رسان را می‌توانید در تمامی پلتفرم‌های موبایل استفاده کنید. دقت کنید شما می‌توانید نسخه وب این پیام‌رسان را نیز دانلود کرده و از آن استفاده کنید. کارکرد نسخه واتس‌اپ وب بسیار راحت است و شما می‌توانید روی ویندوز، مک و لینوکس از آن استفاده کنید. درادامه اطلاعات بیشتری را درباره واتساپ وب در اختیار شما قرارمی‌دهیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری دراین باره کسب کنید، همراه ما باشید.

 

واتس‌اپ وب چیست؟

واتس‌اپ وب به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق مرورگرهای مختلف به پیام‌های خود دسترسی داشته باشند. البته لازم است بدانید تمامی پیام‌هایی که با کمک واتس‌اپ وب به آن دسترسی دارید، با نسخه موبایلی واتس‌اپ سینک شده‌‌اند.

شما می‌توانید تمامی پیام‌های ردوبدل شده دراین پیام‌رسان را به صورت لحظه‌ای در هر دو دستگاه خود دنبال کنید. تمامی اعمالی که شما در یک دستگاه انجام می‌دهید، در دستگاه دیگر لحاظ شده و نمایش داده می‌شود.

 

 

ویژگی‌های واتس‌اپ وب

واتس‌اپ وب به سبب ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که دارد، موردتوجه کاربران زیادی قرارگرفته‌ است.در ادامه این مطلب بیشتر درباره ویژگی‌ها و خصوصیات واتس‌اپ وب بحث می‌کنیم. شما نیز با مطالعه این مطلب می‌توانید با ویژگی‌های این پیام‌رسان بیشتر آشنا شوید. در ادامه برخی از ویژگی‌های بارز آن را مرور می‌کنیم.

  1. کارکردن با این سیستم بسیارساده است و می‌توانید درنهایت اعتماد از آن استفاده کنید.
  2. این پیام‌رسان دارای انواع بسیار زیادی از شورت‌کات‌های کیبوردی است.
  3. شما می‌توانید با کمک این پیام رسان، پیام‌های خود را بدون تیک آبی بخوانید. این موضوع از نکات بسیار مهمی است که موردتوجه کاربران است. کاربران می‌خواهند این امکان را داشته باشند که بتوانند به صورت مخفی پیام‌های خود را مطالعه کنند و اما در واتس‌اپ بعداز خواندن پیام‌ها در کنار آن یک تیک آبی می‌خورد که امکان مخفی خواندن پیام را از شما می‌گیرد. واتس‌اپ وب دارای این ویژگی خارق‌العاده است و شما می‌توانید به صورت مخفی پیام‌هایتان را مطالعه کنید.
  4. می‌توانید ایموجی‌های جدیدی را اضافه کنید.
  5. شما می‌توانید با استفاده از واتس‌اپ وب برای ورود به پیام‌رسان ازچند اکانت دیگر نیز استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی روش‌های زیادی پیش روی شماست.
  6. استفاده از این پیام‌رسان در قالب وب هیچ هزینه‌ای را برای شما دربر نخواهد داشت.
  7. شما می‌توانید هنگام استفاده از واتس‌اپ وب عکس‌های خود را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید و همچنین از بخش وب‌کم رایانه خود نیز استفاده کنید.
  8. برقراری ارتباط لحظه‌ای بین تمامی دستگاه‌هایی که به واتس‌اپ متصل هستند.
  9. دراین نسخه امکان انجام چت به صورت گروهی و بررسی تمامی اطلاعات موجود در گروه‌های تشکیل شده نیز وجوددارد.

 

استفاده از واتس‌اپ وب چه مزایایی دارد؟

شما با استفاده از واتس‌اپ وب می‌توانید از ویژگی‌های این پیام‌رسان به‌خوبی استفاده کنید. برخی از مزایای استفاده از آن را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  1. شما می‌توانید برای تایپ کردن پیام‌های خود از کیبورد استفاده کنید. استفاده از کیبورد رایانه برای تایپ کردن مسلماً کار شما هنگام ارسال پیام را راحت‌تر می‌کند.
  2. شما می‌توانید تمامی اطلاعات چندرسانه‌ای خود را در دستگاه به صورت لحظه‌ای دانلود کنید و آنها را دراختیارداشته باشید.
  3. شما می‌توانید به‌راحتی مخاطبان خود را در این میان جستجو کنید و برای ارسال پیام به آنها اقدام کنید.
  4. اگر می‌خواهید مخاطبی را پیدا کنید، به‌راحتی با سرچ کردن می‌توانید این کار را انجام دهید و اطلاعات مخاطب را بررسی کنید.
  5. شما می‌توانید با استفاده از واتس‌اپ وب هر مرورگری را از راه دور از گوشی خود قطع کنید.

 

استفاده از واتس‌اپ وب چه محدودیت‌هایی را برای کاربر ایجاد می‌کند؟

 

 

با وجود اینکه شما می‌توانید با استفاده از واتس‌اپ وب از مزایای بیشمار آن استفاده کنید، اما باید بدانید هنگام استفاده از این پیام‌رسان با محدودیت‌هایی نیز روبه‌رو هستید. در ادامه شما را با برخی از این محدودیت‌ها آشنا می‌کنیم.

  1. شما نمی‌توانید با کمک واتس‌اپ وب یک چت گروهی جدید را به صورت مستقیم آغاز کنید. حتی نمی‌توانید چت‌های گروهی موجود را نیز حذف کنید.
  2. شما با کمک واتس‌اپ وب نمی‌توانید مخاطبین و نقشه‌های خود را به اشتراک بگذارید.
  3. شما با استفاده از این رابط وب نمی‌توانید مخاطبین خود را بلاک کنید.
  4. اگر قصد تغییر پروفایل خود را دارید، نمی‌توانید با کمک رابط وب این کار را انجام دهید.
  5. اگر می‌خواهید استاتوسی را در پروفایل خود قرار دهید، با کمک رابط وب نمی‌توانید این کار را انجام دهید.
  6. شما می‌توانید در هنگام استفاده از واتس‌اپ وب تنها از یک نوع مرورگر استفاده کنید. یعنی واتساپ وب امکان استفاده همزمان از دومرورگر را به شما نمی‌دهد.

 

بررسی نکات مهم درباره واتس‌اپ وب

نکات کاربردی و مهمی برای استفاده از واتس‌اپ وب وجود دارد که ممکن است از خیلی از آنها اطلاع نداشته باشید. درادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم. شما می‌توانید با بررسی این نکات استفاده بهتری را از واتس‌اپ وب داشته باشید.

 

با میانبرهای کیبوری آشنا شوید

برای این که بتوانید برخی از کارهای مشخص را با سرعت بیشتری در واتس‌اپ دنبال کنید، می‌توانید از میانبرهای کیبوردی استفاده کنید. در ادامه شما را با این میانبرها بیشتر آشنا می‌کنیم.

  1. اگر می‌خواهید یک چت تازه را آغاز کنید، می‌توانید از میانبرهای ctrl+N استفاده کنید.
  2. اگر می‌خواهید به چت قبلی خود سری بزنید، می‌توانید از میانبر [+CTRL+SHIFT : استفاده کنید، برای سر زدن به چت بعدی نیز ]+Ctrl+Shift : کاربرد دارد.
  3. اگر می‌خواهید به آرشیو چت خود سری بزنید، می‌توانید از میانبرE+Ctrl : کمک بگیرید.
  4. اگر می‌خواهید با کمک کلیدهای میانبر، چتی را حذف کنید میانبر Ctrl+Backspace : به شما کمک می‌کند.
  5. اگر می‌خواهید پیام‌های خود را به صورت مخفی مطالعه کنید و پیام‌ها به صورت خوانده نشده علامت گذاری شوند، می‌توانید از میانبر Ctrl+Shift+U: استفاده کنید.
  6. اگر می‌خواهید وارد پروفایل شخصی خودتان بشوید، استفاده از میانبر Ctrl+P : به کمک شما می‌آید.

 

می‌توانید با کمک کیبورد از ایموجی‌ها استفاده کنید

ایموجی‌ها می‌تواند حال و روز فعلی شما ر به مخاطب‌تان برساند، پس شما می‌توانید با کمک کیبورد به‌راحتی از آنها استفاده کنید. استفاده از ایموجی با کمک ماوس شاید کار خیلی راحتی نباشد، پس می‌توانید با کمک کیبورد به‌راحتی ایموجی مناسب خود را پیدا کنید.

برای اینکه از این ایموجی‌ها استفاده کنید، لازم است در بخش تکست‌باکس مربوط به چت ها یک : قراردهید. سپس نام ابتدای نام انگلیسی مربوط به ایموجی مدنظر خود را تایپ کنید. سپس نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و می‌توانید ایموجی موردنظر خود را انتخاب کرده و در متن پیام درج کنید.

اگر چند نتیجه به شما نمایش داده شود، می‌توانید با استفاده از کلید چپ و راست، ایموجی موردنظر خود را پیدا کرده و با زدن دکمه اینتر آن‌را ارسال کنید.

 

می‌توانید شکلک‌ها را نیز به ایموجی تبدیل کنید

شما می‌توانید خودتان نیز برخی از ایموجی‌های پرکاربرد را با کمک شکلک‌های ساده بسازید. اگر بتوانید این شکلک‌های پرکاربرد را حین چت‌کردن به خاطر بسپارید، خود واتساپ وب آن‌ها را به ایموجی دلخواه شما تبدیل می‌کند.

 

از چند حساب کاربری به صورت همزمان روی یک کامپیوتر استفاده کنید

بسیاری از کاربران امروزی از چند حساب واتس‌اپ خود به صورت هم‌زمان استفاده می‌کنند. این افراد هنگام استفاده از واتس‌اپ وب نیز می‌خواهند دو حساب فعال داشته باشند تا بتوانند کارهای خود را پیش ببرند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده از چندحساب این است که از چند مرورگر برای این کار استفاده کنید.

 

پیام‌ها را با یک تکنیک ساده در حالت روح بخوانید

اگر نمی‌خواهید مخاطب شما بداند که پیام‌هایش را خوانده‌اید، می‌توانید از تنظیمات واتس‌اپ برای این کار کمک بگیرید. این کار در نسخه پیام‌رسان گوشی موبایل شما بسیار ساده اتفاق می‌افتد، اما برای استفاده از این ویژگی در واتس‌اپ وب می‌توانید از یک حقه ساده استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید در حین تایپ کردن، نوعی اپلیکیشن دیگر خود مانند نوت‌پد را بازکنید. سپس موس را روی پنجره‌ای ببرید که بازکرده‌اید و روی آن کلیک کنید. توجه داشته باشید با این کار کامپیوتر تصور می‌کند شما با نرم افزار دیگری درحال کارکردن هستید. پس پیام‌های مخاطب شما تیک خوانده‌شدن نمی‌خورد.

البته باید توجه کنید به محض اینکه روی پنجره واتس‌اپ وب کلیک داشته باشید، تمامی تیک‌های دوم خوانده شدن پیام برای مخاطب‌تان نمایش داده می‌شود.

 

سرعت و میزان پخش صدای صوت را می‌توانید افزایش دهید

اگر می‌خواهید سرعت و میزان پخش صدای صوت را در واتس‌اپ وب بالاتر ببرید، می‌توانید افزونه ZAPP. را نصب کنید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که نمی‌خواهید وقت زیادی را برای گوش دادن به اصوات بگذرانید، بهترین کار نصب این افزونه روی واتس‌اپ وب است.

 

دریافت نوتیفیکشن‌های واتس‌اپ با نصب افزونه WAToolkit  

اگر می‌خواهید نوتیفیکیشن‌های مربوط به واتس‌اپ را دریافت کنید، بهترین کار نصب افزونه WAToolkit است. WAToolkit اطلاع رسانی‌های لازم را برای شما انجام می‎دهد و همین موضوع سبب می‎شود تا نیازی نباشد بین تب‌های مختلف جابه‌جا شوید.

استفاده از واتساپ وب در سال‌های اخیر توانسته است نیاز بسیاری از افراد را در این زمینه به‌کلی رفع کند. در این مطلب درباره نسخه وب واتس‌اپ بحث کردیم و سعی کردیم اطلاعات جامعی را در این باره در اختیار شما قراردهیم. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی را دراین زمینه کسب کنید، بهتر است این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

 

اینها را هم بخوانید