مشاور سئو

وظایف یک مشاور سئو چیست؟

وظایف یک مشاور سئو حرفه ای را می‌دانید؟ اگر شما هم مانند من یک سایت اینترنتی دارید اما هیچ تخصص و دانش فنی برای مدیریت سایت خود ندارید، توصیه می‌کنم حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه کنید! سایت‌های اینترنتی این روزها صاحبین خود را به سود و درآمدهای قابل توجهی رسانده‌اند. اما آیا یک سایت به تنهایی بی آنکه اقدامی بر روی آن انجام شود به این درجه از سوددهی می‌رسد؟! کم نیستند افرادی مانند من و شما که قصد دارند محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه کرده و از این طریق کسب درآمد کنند.

پس همین ابتدای امر باید متوجه شده باشید که رقابت بسیار شدید است و سایت شما به درآمد قابل توجهی نمی‌رسد، مگر آنکه از کمک‌های یک مشاور حرفه ای سئو کمک بگیرید. اما وظایف یک مشاور سئو چیست؟ چگونه می‌تواند به پیشرفت و سوددهی سایت من کمک کند؟ چگونه یک جلسه مشاوره seo با یک متخصص حرفه‌ای سئو داشته باشیم؟ در این مقاله قصد دارم به تمامی این سوالات پاسخ دهم.

 

یک مشاور سئو متخصصی است که باید مهارت بالایی در سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال داشته باشد، آنالیز رقبا و تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهد و بطور کلی بتواند با راهکارهای خود عملکرد سایت را ارتقا دهد. در ادامه به بررسی بیشتر وظایف یک مشاور سئو خواهیم پرداخت.

 

چرا به مشاوره سئو سایت نیاز داریم؟

رقابت برای بهبود سایت‌های اینترنتی بسیار بالا است، به همین خاطر بدون آنکه بدانید رقیب‌های شما با چه استراتژی در حال حرکت هستند به سختی می‌توانید استراتژی صحیح سایت خود را تهیه و تدوین کنید. گوگل طبق الگوریتم‌هایی که دارد، به سایت‌هایی رتبه و جایگاه می‌دهد که به بهترین شکل ممکن توانسته باشند پاسخ سوالات کاربر را بدهند. 

سایت شما به یک مشاور حرفه ای سئو نیاز دارد، چراکه تنها یک متخصص بهینه سازی سایت است که بر تمامی قوانین و الگوریتم‌های موتور جستجو گوگل تسلط دارد. مشاور سئو به شما کمک می‌کند برای رسیدن به موفقیت مسیر درستی را انتخاب کنید. در ادامه به مهم‌ترین وظایف یک مشاور سئو اشاره می‌کنم.

 

مشاور سایت رقبای شما را تحلیل و آنالیز میکند

یکی از مهم‌ترین وظیفه‌های یک مشاور seo تحلیل و بررسی سایت رقبا و تعیین استراتژی سایت طبق فعالیت آن‌هاست. اگر می‌خواهید سایتتان به سوددهی برسد باید بدانید رقبای شما در چه جایگاهی هستند تا بتوانید یک قدم از آن‌ها جلوتر بایستید. توجه داشته باشید که آنالیز رفتار سایت رقبا به این معنا نیست که از استراتژی آن‌ها تقلید کرده و دقیقا طبق الگوی آن‌ها رفتار کنید.

همان‌طور که هیچ پزشکی برای دو بیمار دو نسخه یکسان نمی‌پیچد، یک مشاور سئو حرفه‌ای نیز می‌داند که یک استراتژی یکسان برای دو سایت با فعالیت متفاوت جواب نمی‌دهد. سایت‌های رقبا تنها به این منظور بررسی و آنالیز می‌شود که نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص شود. به این ترتیب یک قدم جلوتر خواهید بود و می‌توانید استراتژی سایت خود را سریع‌تر بچینید.

 

بررسی وضعیت سلامت سایت به عهده مشاور SEO است

برخی از سایت‌ها حتی با اینکه هزینه زیادی بابت بهینه سازی می‌پردازند باز هم نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند. این مشکل به دلیل عدم سلامت سایت است. یک متخصص سئو سایت را به درستی بررسی کرده و اگر نقص فنی در سایت وجود داشته باشد عنوان می‌کند تا مشکل را برطرف کنید. بررسی سلامت سایت پیش از شروع استراتژی سئو از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه در بسیاری از اوقات می‌توان با برطرف کردن برخی از مشکلات فنی سایت، هزینه‌های مربوط به بهینه سازی سایت را کاهش داد.

 

تحقیق کلمات کلیدی؛ از مهم‌ترین وظایف مشاور سئو

یک مشاور حرفه ای سئو باید بیزینس شما و ویژگی‌های آن را به خوبی بشناسد و درک کند. پس از آنکه به درک درستی از مدل کسب و کارتان رسید، کلمات ارزشمند برای کسب و کارتان را مشخص کند. برای مثال اگر یک سایت اینترنتی در زمینه فروش قطعات یدکی خودرو دارید، کلماتی چون خودرو یا خرید خودرو به کار شما نخواهد آمد؛ حتی اگر این کلمات پررقابت و پرترافیک باشند. 

یک مشاور حرفه ای seo پس از کمی شناخت کسب و کارتان و همچنین تحلیل و بررسی رقبا به خوبی متوجه می‌شود که ارزشمندترین کلمات کلیدی برای سایت شما چه کلماتی هستند. بنابراین زمان و بودجه سایت شما را برای گرفتن جایگاه بر روی این کلمات صرف می‌کند.

 

در جلسه مشاوره حرفه ای سئو استراتژی لینک سازی تعیین میشود

لینک‌ها مهم‌ترین عوامل موفقیت یا شکست یک سایت اینترنتی هستند. اگر استراتژی اصولی و صحیحی برای لینک سازی سایت خود داشته باشید به راحتی می‌توانید جایگاه رقیبان را از آن خود کنید. عده‌ای تصور می‌کنند برای لینک سازی خارجی و خرید بک لینک حتماً باید بخش زیادی از بودجه بهینه سازی سایت خود را هزینه کنند، در حالی که در یک جلسه مشاوره حرفه ای سئو سایت متوجه خواهید شد که می‌توان بدون پرداخت هزینه ‎های زیاد برای لینک سازی نیز عملکرد قابل قبولی داشت.

 

تولید محتوا سایت؛ از دیگر وظایف مشاور سئو انگلیسی و فارسی

از دیگر وظایف یک مشاور seo تهیه استراتژی برای تولید محتوای سایت است. یک سایت اینترنتی بدون داشتن محتوای کاربردی و خوب به هیچ دردی نمی‌خورد! تولید محتوای غیر هدفمند تنها بودجه و زمان شما را صرف می‌کند، بی آنکه نتیجه‌ قابل قبولی به دنبال داشته باشد. تولید محتوا باید پس از شناخت دقیق پرسونا و اهداف کسب و کار صورت بگیرد، در غیر این صورت هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 

مراقب مشاورهای سئو غیرحرفه ای باشید! 

همان‌طور که در طول متن خواندید صفر تا صد بهینه سازی یک سایت در حوزه وظایف مشاور سئو سایت قرار می‌گیرد. با توجه به بیشتر شدن رقابت میان سایت‌ها بر سر گرفتن جایگاه بهتر، تقاضای صاحبین سایت‌ها برای کمک گرفتن از یک مشاور seo نیز بیشتر شده است. به همین خاطر ممکن است کارشناسان سئو که تجربه و سابقه زیادی در این زمینه ندارند، خود را متخصص معرفی کرده و هزینه زیادی در قالب یک جلسه مشاوره سئو سایت از شما دریافت کنند.

برای پیدا کردن مشاور سئو به خوبی تحقیق کنید و سوابق کاری مشاور موردنظر را بررسی کنید. توجه داشته باشید که متخصص شدن در سئو بیش از هر چیزی به تجربه نیاز دارد. بنابراین هرچه مشاور seo تجربه بیشتری در انجام پروژه‌های مختلف سئو داشته باشد، سایتتان سریع‌تر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.


 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید