احراز هویت سامانه ثنا

چگونه احراز هویت سامانه ثنا را انجام دهیم؟

قوه قضاییه به تازگی و در یک اقدام جدید از فرآیند احراز هویت به صورت دیجیتال با مشارکت یوآیدی رونمایی کرده است. به این ترتیب، افراد با انجام احراز هویت سامانه ثنا، با صرفه جویی در وقت و هزینه می توانند امور قضایی خود را به صورت غیرحضوری انجام ‌دهند.
در این پست می خواهیم شما را با نحوه احراز هویت سامانه ثنا توسط یوآیدی بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

 

راهنمای نحوه احراز هویت سامانه ثنا

برای دریافت ابلاغیه های قضایی و یا ارائه و پیگیری آن از طریق سامانه ثنا، متقاضی باید در این سامانه ثبت نام کرده باشد و پس از آن فرآیند احراز هویت خود را به صورت غیرحضوری انجام دهد.

برای احراز هویت ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید.
پس از تکمیل مراحل ثبت نام، بلافاصله وارد مرحله احراز هویت خواهید شد.
چانچه فرآیند ثبت نام را پیش از این انجام داده باشید، جهت احراز هویت در سامانه ثنا باید به صفحه این سامانه وارد شوید.

پس از ورود به صفحه، گزینه اول که ثبت نام برخط است را انتخاب کنید. بعد از کلیک روی آن، باید اطلاعات خواسته شده را طبق زمان ثبت نام وارد کرده و سپس بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

 

مرحله اول

پس از ثبت اطلاعات در صفحه ایی مانند تصویر بالا، جهت احراز هویت در این سامانه، با زدن بر روی گزینه ادامه به صفحه انتخاب کارگزار فرستاده خواهید شد.
در این مرحله می توانید از منوی اول که مربوط به کارگزاران می باشد گزینه شرکت یوآیدی را انتخاب نمایید و سپس با کلیک بر روی پرداخت هزینه به صفحه پرداخت انتقال پیدا خواهید کرد.

مرحله دوم

پس از اینکه عملیات پرداخت هزینه با موفقیت انجام شد، صفحه بالا مجدد به صورت اتوماتیک باز می گردد. پس از بازگشت، می توانید با انتخاب گزینه شروع احراز هویت غیرحضوری به سمت صفحه مربوط به یوآیدی هدایت شوید. حالا روی گزینه شروع فرآیند احراز هویت کلیک نمایید.

مرحله سوم

در این قسمت باید در داخل کادر قرمز که برای نمونه امضا مشخص شده است، صفحه داخل کادر را امضا کرده و سپس روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

اگر در مرحله صفحه امضا با مشکل مواجه شدید و کادر امضا نمایش داده نمی شد، ابتدا از اتصال خود به اینترنت پرسرعت اطمینان حاصل کرده و سپس مرورگر سیستم را به کروم تغییر دهید.

مرحله آخر احراز هویت در سامانه ثنا

مانند تصویر زیر، چهره خود را داخل کادر مربوطه قرار دهید. یک ویدیوی سلفی ۵ ثانیه ای از شما گرفته خواهد شد.

در صورت انجام صحیح تمامی مراحل، پیامی به صورت زیر ظاهر خواهد شد.

پس از اتمام مراحل احراز هویت، پیام کوتاهی حاوی رمز شخصی سامانه ثنا به شما ارسال می گردد.

 

نکات قابل توجه

گاهی ممکن است برخی از کاربران در ورود به سایت با خطای Site is not secure یا سایت ایمن نمی باشد مواجه شوند. برای برطرف نمودن این مشکل باید در تنظیمات مرورگر، روی گزینه Advanced کلیک کرده و لینک را انتخاب کنید تا سایت مجدد بارگزاری گردد.
چنانچه با خطای "تصویر متعلق به یک شخص نمی باشد" مواجه شدید، به این ترتیب عمل کنید:

۱. به صفحه اول سامانه برگردید و مرحله اول فرآیند ثبت نام خود را مجدداً تکرار کنید و گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

۲. این بار سیستم بدون رسیدن به مرحله دریافت هزینه به صورت خودکار شما را به صفحه احراز هویت انتقال می دهد.

۳. شما فقط باید کارگزاری که با آن پرداخت انجام شده است را انتخاب کرده و فرآیند احراز هویت را تکرار نمایید.

۴.با هدف حفظ امنیت کاربران، کاربر بیشتر از سه بار قادر به انجام فرآیند احراز هویت با یک کارگزاری نخواهد بود. اگر ناچار به تکرار بیش از سه بار شدید، باید کارگزاری خود را تغییر دهید.

در صورتی که با پیام (ویدئو نامعتبر است) مواجه شدید، ممکن است ویدئوی شما دارای خطاهای زیر باشد:

  • چندین چهره در ویدئو وجود دارد
  • نور محیط نامناسب است (تاریک بودن محیط و یا انعکاس نور بر روی چهره)
  • عدم مشخص بودن چهره در ویدئو
  • فاصله زیاد چهره از لنز دوربین

لازم به ذکر است حفظ شئونات اسلامی در حین گرفتن ویدیوی سلفی الزامی می باشد.

فرایند احراز هویت سامانه ثنا در قوه قضاییه با مشارکت یوآیدی انجام می پذیرد. یوآیدی، به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرآیند احراز هویت سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. همچنین محصولی به منظور رفع مشکل احراز هویت کاربران صرافی رمزارز، ارائه داده است. بانک ها به منظور احراز هویت کاربران خود و نیز تایید هویت آنها می توانند از سرویس یوآیدی استفاده نمایند.

در صورت بروز هر گونه مشکل دیگری به جز موارد مطرح شده می توانید با پشتیبانی قوه قضاییه به شماره ۵۷۷۹۸۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

 

اینها را هم بخوانید