سئو

کلمات کلیدی طولانی و دلیل اینکه چرا باید از آنها استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی طولانی و یا همان به اصطلاح لانگ تیل یک بخش مهم در تولید محتوا و تحقیق عبارت کلیدی می باشد. آموزش تولید محتوا دیده اید؟ تا حالا به این فکر کرده اید که در حال حاضر با این رقابت شدید در نتایج گوگل چگونه باید با برندهای بزرگی مثل نیوسئو، وبسیما، نوین و وبین سئو رقابت کنید؟ اگر نمی دانید چگونه، تا آخر این مقاله همراه من باشید.

 

اگر از دسته کاربرانی هستید که حوصله و علاقه ‌ای به دانستن معنی long-tail ندارید باید بگوییم که صبر کنید و صفحه را نبندید! چون روشی را به شما خواهیم گفت که بتوانید به بهترین شکل ممکن ورودی دریافت کنید، مخصوصاً اگر سایت تازه ‌ای در دست دارید، این مطلب می تواند به عنوان یک مشاوره سئو در خدمت شما باشد.

کلمات کلیدی طولانی یا همان لانگ تیل یکی از روش‌های کم استفاده شده در ایران برای جذب ترافیک است. اگر شما بتوانید به درستی از این کلمات به نفع خود استفاده کنید موفق خواهید شد که ترافیک به نسبت خوبی را به سایت خود روانه کنید. این مدل کلمه کلیدی ویژگی‌هایی مانند کسب راحت‌ تر رتبه‌ بالا، ترافیک معقول و... را دارد که می‌تواند بسیار به کسب و کار اینترنتی شما کمک کند.

 

مفهوم Long Tail در سئو چیست؟

احتمالاً در آموزش تولید محتوا وبین سئو و همینطور سایت های مختلف معنی این عبارت را شنیده باشید، اما برای کسانی که نشنیده اند و نمی دانند شاید جالب باشد که بدانند معنی Long Tail در زبان انگلیسی به معنای دم دراز است. سئو دم دراز اگرچه نام خنده داری است، اما برای فهم بهتر آن نیاز داریم که به درک عمیق تری از استراتژی های مختلف کلمات کلیدی برسیم.

با سرچ در رابطه با کلمات کلیدی می فهمیم که بیشتر کارشناسان سئو و تولید کنندگان محتوا به سه وجه یک کلمه کلیدی تمرکز می کنند.

وجه اول: میزان جستجو است که به میانگین سرچ یک کلمه کلیدی در یک بازه زمانی مشخص توسط کاربران اینترنتی گفته می شود. به طور بالقوه هرچه جستجوی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد درواقع بازدید کنندگان بیشتری را هم می توانید روانه وب سایت کنید و بازدید کنندگان را با مشاهده آموزش بازاریابی اینترنتی به مشتری تبدیل کنید.

وجه دوم: میزان رقابت است که برای بدست آوردن میزان رقابت می توانید از خود گوگل و ابزارهای جستجو کلمات کلیدی استفاده کنید.

وجه سوم: ارتباط یکی از مسائل مهم در انتخاب کلمات کلیدی لانگ تیل است؛ اینکه عبارت ما از نظر مفهومی با خدمات و موضوع وب سایت ما در ارتباط باشد اهمیت دارد.

در گذشته به این دلیل که رقابت زیادی بین کلمات کلیدی کوتاه و پر جستجو وجود نداشت، بیشتر کارشناسان سئو روی همین کلمات کلیدی پر جستجو و پر رقابت کار می کردند و ورودی بسیار زیادی را جذب خود می کردند. برای شروع تولید محتوا، می‌توانید آموزش تولید محتوا رایگان را در سراسر اینترنت ببینید.

ما کلمات کلیدی طولانی که بیش از سه کلمه هستند را لانگ تیل می نماییم، عباراتی که رقابت کمتری بین آنها در جریان است. اگر سوالی در رابطه با موضوعات ادامه‌ این مقاله برایتان بوجود آمد بهتر است یک مشاوره سئو سایت وبین سئو را رزرو نمایید تا تمامی مشکلات حل شوند.

معلوم است که این عبارات در مقایسه با کلمات کلیدی اصلی یا همان Head که از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند، کمتر مورد جستجو قرار می گیرند. با تمامی این موارد، نکته جذاب این است که بر خلاف میزان کم جستجو، نرخ تبدیل بالاتری دارند.

اگر به بحث بازاریابی محتوایی تسلط دارید که خیلی خوب است، اما اگر بلد نیستید یا تسلط کافی به این موضوع ندارید، با گذراندن دوره های آموزش بازاریابی محتوا در منابع معتبر، به رشد مارکتینگ خود در بلندمدت کمک کنید.

 

کلمات کلیدی لانگ تیل پتانسیل بالایی برای گرفتن رتبه دارند!

همانطور که اشاره کردیم در زمان گذشته بیشتر از عبارات کلیدی کوتاه استفاده می شد، اما حال با افزایش صعودی رقابت، استفاده از این کلمات سخت تر شده و کارشناسان با استراتژی هدفمند به سمت عبارت های کلیدی بلند رفته اند و این مورد را هم همیشه در آموزش تولید محتوا خودشان ذکر می کنند. ما قبلاً برای مطالب خود از کلمات کوتاه استفاده می کردیم، اما حال که اوضاع از این رو به اون رو شده است، از کلمات بلند استفاده می کنیم و شاهد افزایش نرخ تبدیل هستیم.

اگر بخواهیم در این رابطه مثالی برای شما بزنیم یا به عنوان یک مشاوره سئو به شما پیشنهادی بدهیم، باید بگوییم تصور کنید که یک شرکت واردکننده لپ تاپ های اپل را همراه خود دارید، اگر چند سال گذشته بود مانند قدیم به راحتی می توانستید با کلمه کلیدی قیمت لپ تاپ اپل یکی از ده رتبه برتر این عبارت باشید، اما این روزها این عبارت بیش از 15,500,000 نتیجه دارد که هریک کم و بیش به این عبارت یک سری زده اند!

به معنای کلی اگر می خواهید جزو 10 رتبه اول نتایج جستجوی مربوط به کلمه کلیدی قیمت لپ تاپ اپل باشید، باید با 15.500.000 صفحه اینترنتی رقابت کنید. ولی فرض کنید شما می خواهید روی این کلمه کلیدی لانگ تیل کار کنید: قیمت لپ تاپ اپل در بانه، به راحتی و در مدت زمان بسیار کم می توانید لینک یک را تصاحب کنید.

 

چرا باید از کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail استفاده کنیم؟

بگذارید با یک مثال، جواب این سوال را شروع کنیم:

  1. تیشرت (کلمه کلیدی اصلی و کوتاه)
  2. تیشرت ورزشی (کلمه کلیدی متوسط)
  3. تیشرت ورزشی فوتبال مردانه نایک (کلمات کلیدی بلند)

همانطور که مشاهده می کنید ما به خاطر نرخ تبدیل بالای کیوردهای طولانی و رنک گیری سریع از این نوع کلمات بهره مند می شویم. اگر مشاوره حرفه ای سئو webinseo گرفته باشید متوجه می‌شوید که این موضوع چقدر اهمیت دارد.

کلمات کلیدی بلند به دلیل شاخصه ی خاصشان و هدفمند بودنشان، بیشتر باعث خرید کاربران از فروشگاه شما خواهند شد، پس اگر به دنبال یک استراتژی خوب و اثربخش هستید این نوع کلمات را فراموش نکنید.

 

سخن آخر

ممنونیم که تا اینجا با تیم وبین سئو و محمد نصیری همراه بودید. کلمات کلیدی لانگ تیل را به هیچ وجه فراموش نکنید و حتماً در استراتژی خود به کار ببرید، به دلیل رقابت کم آن ها و اثربخشی شان، به کسب و کارتان کمک شایانی را خواهند کرد.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید