یوتیوب در حال تست اپلیکیشن جدیدی است که تولید و آپلود ویدیوها را تسهیل می بخشد

یوتیوب در حال تست اپلیکیشن جدیدی است که تولید و آپلود ویدیوها را تسهیل می بخشد

ساخت و ویرایش ویدیو و قرار دادن آن بر روی یوتیوب برای اشتراک گذاری با کل جهان مستلزم صرف زمان و تلاش زیادی است. کل این مراحل حداقل چندین ساعت طول می کشد و ممکن است این فرآیند برای بسیاری از افراد خسته کننده نیز باشد، از این رو یوتیوب که بزرگ ترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو در جهان می باشد، در حال تلاش برای پیدا کردن راه حلی است که کاربران را قادر به ویرایش ویدیو به شکل ساده تر گردانده و گوشی های موبایل را برای این منظور مورد استفاده قرار دهند.

در حال حاضر نیز اپلیکیشنی به نام YouTube Creator Studio در دسترس کاربران اندروید و آی او اس قرار دارد، اما این اپلیکیشن کاربران را تنها قادر به مدیریت آمار و وضعیت کانال های خود می کند و امکان تعامل با مشترکین از طریق نظرات را مهیا می سازد. گوگل یک اپلیکیشن برای آی او اس ساخته که YouTube Capture نام دارد، اما از سال 2013 تاکنون هیچ آپدیتی برای این اپلیکیشن انجام نشده و به نظر می رسد که گوگل کار بر روی آن را کنار گذاشته باشد.

آخرین سرنخ های دریافتی حاکی از آنند که یوتیوب کار تست بتا بر روی یک اپلیکیشن ساخت ویدیو را آغاز نموده است، البته گمان نمی رود که این اپلیکیشن آپدیتی برای YouTube Creator باشد و به نظر می رسد که این محصول یک اپلیکیشن مجزا بوده که در هیچ یک از اپلیکیشن های کنونی یوتیوب در پلی استور یا اپ استور در بر گرفته نشده است. این اپلیکیشن با استفاده از قالب های پیش فرض ویدیوها را تولید می کند و از این رو بسیاری از کارهایی که کاربر برای ویرایش ویدیو در گذشته مجبور بود انجام دهد، هم اکنون توسط اپلیکیشن به انجام خواهد رسید.

هنوز از امکانات ویرایشی این اپلیکیشن اطلاعی در دست نیست، اما با استناد به ایمیلی که برای تست کنندگان ارسال شده، عملیات ضبط ویدیو، ارسال و انتشار آن بر روی یوتیوب تنها در چندین گام صورت خواهد پذیرفت. گویا این اپلیکیشن کسب و کارها را هدف قرار داده، اما یوتیوب اظهار کرده که هر کسی قادر به استفاده از این اپلیکیشن برای ساخت ویدیو با کمترین تلاش ممکن می باشد.

در حال حاضر تست این اپلیکیشن تنها بر روی سیستم عامل آی او اس صورت پذیرفته و سخنی از اندروید در میان نبوده است، اما احتمال دارد که یوتیوب نسخه اندروید این اپلیکیشن را نیز به زودی در پلی استور منتشر کند، چرا که اپلیکیشن های ویرایش ویدیوی اندکی در اندروید دیده می شوند. اگر این اپلیکیشن چیز جدیدی نباشد، ممکن است حداقل آپدیتی برای اپلیکیشن YouTube Capture باشد که تولیدکنندگان محتوا در آی او اس مدت ها منتظرش بوده اند، اما هنوز چیزی روشن نیست و باید منتظر بود.

 

http://phandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید