آخرین آپدیت اینستاگرام موجب مشکلاتی در ارتباط با حریم خصوصی کاربران شده است

آخرین آپدیت اینستاگرام موجب مشکلاتی در ارتباط با حریم خصوصی کاربران شده است

حدود یک هفته از ارائه آپدیت جدید اینستاگرام برای پشتیبانی از چند اکانت به صورت همزمان می گذرد، به لطف این آپدیت جدید کاربران به راحتی می توانند بین اکانت های مختلف جابجا شده و تمامی آنها را به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهند. عملکرد این قابلیت تا حدودی مطابق با انتظارات است، اما مشابه بسیاری از آپدیت های عمومی که مستعد ایجاد مشکلاتی اند، این آپدیت جدید نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. باگ مشکل ساز در آخرین نسخه اینستاگرام یافت شده، به طوری که برخی از کاربران قادر به مشاهده نوتیفیکیشن های شخصی و پیام های مستقیم از کاربران دیگر شده اند.

علت این مشکل هنوز ناشناس است، اما تردیدهایی درباره ارتباط آن با مدیریت اکانت های مشترک وجود دارد، به طوری که چنانچه چندین فرد در حال مدیریت یک اکانت باشند و یک اکانت اینستاگرام را به اشتراک بگذارند، نوتیفیکشیشن های شخصی از اکانت های به اشتراک گذاشته نشده از کاربری را که آن اکانت خاص با او مشترک است دریافت خواهند نمود. برای مثال چنانچه صفحه اینستاگرام یک وب سایت سه مدیر داشته باشد که مطالب را مدیریت و آپدیت می کنند، این سه فرد هم اکنون نوتیفیکیشن های شخصی یکدیگر را دریافت می کنند و متاسفانه در حال حاضر هیچ راهی برای رهایی از این مشکل وجود ندارد.

blog_16845_1

علاوه بر دریافت نوتیفیکیشن هایی ناخواسته، مشکل دیگر به پوش نوتیفیکیشن مربوط است. به بیان دیگر بسیاری از کاربران اینستاگرام تعداد بیشماری نوتیفیکیشن دریافت می کنند و این شرایط حتی با وجود اینکه در اکانت خود این تنظیمات را غیرفعال کرده اند نیز باز به همان صورت است. با کلیک بر روی نوتیفیکیشن ها اپ تشخیص می دهد که شما با آن اکانت که نوتیفیکیشن های مربوط به آن را به شما نمایش داده وارد نشده بودید. این مورد نیز یک مسئاله امنیتی بزرگ است، چرا که نام اکانت ها و کامنت ها و پیام ها برای کاربران دیگر ارسال می شود.

اول از همه باید تشخیص داده شود که این مشکل در سمت سرور است یا در سمت کلاینت و سپس اقدام به رفع این مشکل نمود، خوشبختانه اینستاگرام اقدام سریعی در جهت رفع این مشکل می کند و کمپانی نیز آگاهی خود از وجود چنین مشکلی را به تایید رسانده و در حال تلاش جهت رفع این مسئاله است.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید