آشنایی با اشتباهاتی که از جانب شرکت های تجارت الکترونیک در زمینه موبایل سر می زند

آشنایی با اشتباهاتی که از جانب شرکت های تجارت الکترونیک در زمینه موبایل سر می زند

امروزه به وفور با عبارت تجارت الکترونیکی مواجه می شویم، در این عصر تکنولوژی امور روزمره با کمک اینترنت و گوشی های هوشمند صورت می پذیرند، از این رو سرمایه گذاری در این عرصه و بکارگیری بهترین و سنجیده ترین استراتژی ها چالش برانگیز است. چنانچه قصد دارید که نسخه موبایل از وب سایت تجارت الکترونیکی خود را نیز داشته باشید، بهتر است برخی از ترفندها و نکات را در این زمنیه مد نظر قرار دهید، برخی از آنها مانند کسب اطمینان بابت سهولت خرید محصول از طریق گوشی موبایل بسیار واضح می نمایند، در حالی که برخی دیگر به تامل بیشتری نیازمندند و گاه ممکن است از سوی طراحان به باد فراموشی سپرده شوند. سوالی که در این بین مطرح است به اشتباهات رایج از سوی طراحان که اغلب در محصولات شاهدیم، باز می گردد، 11 نفر از موسسین  YEC مورد پرسش واقع شدند تا پرده از بزرگترین و رایج ترین اشتباهات در شرکت های فعال در زمینه تجارت الکترونیکی بر دارند، بیایید با هم نگاهی به این موارد بیندازیم: blog_14310_11. قابلیت ناوبری ضعیف همراه با افزایش کاربرد موبایل، بسیاری از مشتریان خریدهای خود را از طریق گوشی های موبایل خود انجام می دهند. این در حالی است که برخی از وب سایت ها از ناوبری ضعیفی برخوردار بوده و به کابوسی برای مشتریان تبدیل شده اند. این ناوبری برای وب سایت هایی که دارای دسته بندی ها و محصولات متعدد هستند، مشکلات و پیچیدگی های بیشتری را به دنبال دارد. چنانچه به دنبال وب سایتی می گردید که ناوبری بر روی موبایل را به خوبی پیاده سازی کرده و تجربه کاربری خوب و معقولی را در اختیار کاربران خود گذاشته، بهتر است با کمک گوشی خود نگاهی به وب سایت Best Buy بیندازید. این وب سایت دارای ناوبری ساده و قابل فهمی است که به شما در جهت یافتن آنچه مد نظر دارید یاری می رساند، این در حالی است که حجم عظیمی از محصولات در وب سایت گنجانده شده اند، اما این تنوع خللی در کار ایجاد نمی کند و یافتن محصول مورد نظر را دشوار نمی سازد. همواره باید این نکته را در ذهن داشته باشید که یک تجربه موبایل ضعیف به معنای از دست دادن فروش های بالقوه است. 2. تجربه پرداخت ضعیف اغلب کمپانی های تجارت الکترونیکی امروزی عملکرد معقولی در نمایش اقلام مورد نظر از خود نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر از آنها به تقلید از پرداخت های دسکتاپ خود در موبایل می پردازند. لازم است شرکت ها اقدام به ساخت پرداخت ها به صورت بنیادی و برای موبایل نمایند و از امکانات منحصر به فرد موبایل مانند برخی از کیبوردهای خاص برای بعضی از فیلد ها و... بهره بگیرند و فرم ها را در صفحات گوناگون تقسیم کرده و از فیلدهای غیرضروری رهایی یابند. 3. فیلدها و فرم های متعدد تایپ کردن در موبایل برای برخی از افراد ناخوشایند و گاه دشوار است، لذا هر چه فیلدها و فرم های کمتری به مشتری نمایش داده شود، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. چنانچه لازم است کاربر اقدام به ثبت نام کند، استفاده از اکانت فیسبوک و گوگل را به او پیشنهاد کنید و تا جایی که ممکن است گزینه های جایگزین را در اختیار کاربران خود بگذارید و نحوه پرداخت های کاربر را محدود به یک گزینه ننمایید. به منظور طراحی بهتر لازم است خود را به جای یک کاربر معمولی بگذارید و عملیات را انجام دهید، بدین ترتیب قادر خواهد بود بخش های غیرضروری را حذف کرده و تجربه بهتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. 4. عدم وجود قابلیت به اشتراک گذاری امروزه قابلیت های اجتماعی در کانون توجه همگان قرار گرفته اند، چنانچه یکی از مشتریان در شرف خرید محصول است، به او این امکان را بدهید تا بتواند به صورت آنلاین با دوستان خود مشورت کند. این کار مزیت دیگری نیز برای کسب و کار شما به همراه دارد، چرا که همه جا از محصولات و وب سایت شما سخن به میان خواهد آمد و نوعی تبلیغ برای آشنایی بیشتر مردم با شماست. 5. عدم برخورداری از استراتژی ری مارکتینگ با جمع آوری اطلاعات کاربران در حین تراکنش، می توانید با ارسال کد کوپنی برای آنها، تقاضای تجدید نظر در خرید نمایید. راه اندازی یک کمپین ری مارکتینگ و اطمینان از تحویل تبلیغات برای افرادی که اخیرا از وب سایت شما بازدید کرده اند نیز راه حل خوبی است. 6. عدم بهینه سازی صحیح

عدم حصول اطمینان از بابت سازگاری وب سایت در انواع گوشی ها، یک از بزرگ ترین اشتباهاتی است که از جانب شرکت ها سر می زند، لازم است وب سایت برای تمامی گوشی ها بهینه باشد و از ناوبری ساده و قابل فهمی برخوردار باشد. چنانچه این موارد مورد سنجش قرار نگیرند، هزینه ها بیهوده از دست می رود، بدون آنکه به نتیجه موردنظر دست یافته باشید. 7. به فراموش سپردن تصویر بزرگ و کامل از محصول چنانچه کاربر تمایل به مشاهده تصویر کامل و بزرگ از محصول داشته باشد، باید این امکان در اختیار او قرار گیرد. مشاهده تصاویر محصولات در گوشی کمی دشوار است، این امر در زمان ناوبری در عناصر صفحه و جلوگیری از زدن سایر دکمه ها و بخش های صفحه دوچندان پیچیده می گردد. چنین مشکلات و پیچیدگی ها در رابط کاربری باعث تمایز وب سایت های موفق از سایرین می گردد. 8. پاپ آپ های مزاحم استفاده بیش از حد از پاپ آپ ها ایده خوبی نیست و این عناصر برای موبایل به شدت آزاردهنده اند، چرا که در صفحات موبایل با محدویت فضا مواجهیم و نمایش پاپ آپ ها برای کابران ایجاد مزاحمت می کنند. سرعت و سهولت استفاده برای کاربران موبایل جزو اولویت های نخست می باشند، در نتیجه پاپ آپ ها برای آنها آزاردهنده بوده و آنها را از ادامه فرآیند خرید محصول منصرف می سازند. نمایش بیش از یک یا دو پاپ آپ مشتریان را دلسرد می کند، تنها استثنا در این میان دریافت پیشنهادی برای وارد شدن به سایت از طریق حساب های اجتماعی است. 9. ریسپانسیو نبودن وب سایت چنانچه وب سایت شما در موبایل ریسپانسیو نباشد، ناوبری و خرید برای مشتریان شما دشوار می گردد، این امر به کسب و کار شما لطمه وارد کرده و در نظر کاربران راجع به شما خلل ایجاد می کند. وب سایت موبایل باید تا جای ممکن کاربر-پسند باشد، لذا باید زمان کافی برای طراحی، ساخت و توسعه آن صرف کنید و پس از حصول اطمینان از کارآمدی، آن را روانه بازار نمایید. 10. عدم نمایش شماره تماس پشتیبانی به شکل موثر ناتوانی در نمایش صحیح شماره موبایل در وب سایت ها، یکی از برجسته ترین مشکلاتی است که از سوی کمپانی های شاهدیم. بر خلاف وب که رفتن به قسمت FAQ، خواندن محتوا و مقایسه چندین محصول به طور همزمان به سادگی امکان پذیر است، کاربران موبایل تمایل دارند که به سرعت پاسخ پرسش های خود را بیایند، لذا برای این کار از شماره بخش پشتیبانی مشتریان استفاده می کنند. کاربران موبایل تقاضای بیشتری برای موارد لمسی دارند و در صورتی که وب سایت برای موبایل طراحی نشده باشد، لزوم نمایش شماره ای برای تماس های ضروری با بخش پشتیبانی، بیشتر می شود، با در اختیار قرار دادن این شماره شاهد افزایش فروش های خود خواهید بود، چرا که پشتیبانی از مشتریان از اولویت بالایی برخوردار است. 11. فراموش کردن فیلترها در اختیار قرار دادن گزینه ای برای فیلتر کردن آنچه به دنبالش هستید، امکانی است که استفاده از خرید آنلاین را برای بسیاری از افراد در اولویت قرار می دهد و در زمان آنها نیز صرفه جویی می کند، شما در وب سایت های خرید آنلاین قادر به فیلتر کردن محصولات بر اساس برند، اندازه، قیمت و غیره می باشید. عدم در اختیار قرار دادن فیلترهای مشابه در موبایل موجب دلسردی کاربران از خرید آنلاین می گردد، اما در طراحی و ساخت این امکان در موبایل باید نهایت دقت را پیش گرفت، چرا که تقلید از نسخه دسکتاپ به مشکلاتی تن می دهد که موجب تاثیرات منفی در تجربه کاربری مشتریان می شود.   http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید