آشنایی با بهترین ابزارها جهت بهینه سازی گوشی اندروید

آشنایی با بهترین ابزارها جهت بهینه سازی گوشی اندروید

سخت افزار گوشی های اندروید به صورت بهینه ای ساخته شده، اما از مشکلاتی از قبیل فضای ذخیره سازی، فایل های بلااستفاده و اپلیکیشن هایی که منابع را بیش از حد مورد استفاده قرار می دهند در امان نیست، از این رو برای اینکه گوشی خود را در بهترین وضعیت ممکن نگه دارید، فهرستی از بهترین ابزارهای سیستمی را به شما معرفی می کنیم که در این راستا به کمک شما می آیند.

DiskUsage – فضای ذخیره سازی خود را مصور سازید

DiskUsage اپلیکیشنی است که جهت بصری ساختن فضای ذخیره سازی اندروید به شما یاری می رساند، با کمک رابط کاربری ساده و مرتب آن، DiskUsage گوشی شما را اسکن کرده و ساختار فایل های موجود در گوشی را به شکل بلوک های رنگی به نمایش می گذارد، هرچه بلوک بزرگ تر باشد، آن آیتم فضای ذخیره سازی بیشتری را استفاده می کند.

blog_22770_1

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هریک از اپلیکیشن ها باید بر روی آن ضربه زده و Show را بزنید، این عملیات صفحه اطلاعات نیتیو اپلیکیشن ها را نمایش می دهد که از طریق منوی تنظیمات نیز قادر به دسترسی به آن هستید، اما انواع دیگر فایل ها دربرگیرنده منو یا اطلاعات اضافه تری نمی باشند. به یقین می توان گفت که DiskUsage بهترین راه برای مرور کلی حافظه در دسترس گوشی می باشد.

Greenify – فعالیت اپلیکیشن های خود را محدود کنید

Greenify اپلیکیشنی است که شما را قادر به محدود کردن سایر اپلیکیشن ها کرده و به تجزیه و تحلیل اپلیکیشن هایی که می توانند مشکل آفرین باشند می پردازد و جاهایی را که این قبیل اپلیکیشن ها ممکن است به مشکل بر بخورند های لایت کرده و شما را قادر به هایبرنیت کردن آن اپلیکیشن ها می نماید.

blog_22770_2

این ابزار بسیاری خوب و کاربردی است اما باید در استفاده از آن دقت کنید، Greenify عملکرد بسیار خوبی در محدود کردن پردازش ها به نمایش می گذارد، اما ممکن است برای برخی از اپلیکیشن ها مشکل زا باشد، برای نمونه Alarms در صورتی که آن را هایبرنیت کنید دیگر کار نخواهد کرد، از این رو باید مطمئن شوید که Greenify را تنها برای آن دسته از اپلیکیشن ها به کار می برید که نیازی به اجرا در پس زمینه ندارند.

SD Maid – فایل های غیرضروری را حذف کنید

SD Maid یکی از بهترین گزینه ها برای پاک کردن فایل می باشد، این اپلیکیشن در اسمارت فون شما به دنبال فایل های نامربوط و بلااستفاده می گردد، برای نمونه فایل هایی که از اپلیکشن ها باقی مانده و کاربردی ندارند و یا داده ها کش شده ای که دیگر نیازی به آنها ندارید و بدین ترتیب چنین فایل هایی را از گوشی شما حذف می نماید.

blog_22770_3

این فایل های غیرضروری ممکن است به دلایل متعددی در گوشی شما ظاهر شوند، ابزارهایی مانند CorpseFinder و SystemCleaner به بهترین شکل این فایل ها را پیدا کرده و پاک می کنند. به منظور بهره گیری از تمامی امکانات این اپلیکیشن می توانید با قیمت نسبتا ارزانی نسخه Pro آن را تهیه کنید، این کار مخصوصا در شرایطی که گوشی شما فضا کم دارد کاربردی خواهد بود.

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید