آشنایی با نکات و ترفندهایی در اندروید استودیو

آشنایی با نکات و ترفندهایی در اندروید استودیو

در مطالب قبلی شما را با نحوه ساخت اپلیکیشن های اندروید با استفاده از اندروید استودیو آشنا کرده ایم، در این مقاله قصد داریم شما را با چندین ترفند که در هنگام استفاده از اندروید استودیو به کار می آیند آشنا کنیم.

Language Injection یا تزریق زبان

آیا تا به حال مایل به تایپ کردن یک رشته از نوع JSON بوده اید؟ به احتمال زیاد شما نیز یکی از این رشته ها را برای دیسریالایزرهای GSON خود استفاده کرده اید و با مشکلاتی که مدیریت بک اسلش ها به دنبال دارند آشنا هستید. خوشبختانه IntelliJ دارای امکانی به نام Language Injection یا تزریق زبان است که شما را قادر به ویرایش یک فرگمنت JSON در ویرایشگر خود می کند، پس از آن IntelliJ فرگمنت مورد نظر را به عنوان یک رشته فرار تزریق می کند.

blog_16186_1

Inject Language/Reference یک intention action (اکشنی که به صورت پاپ آپ ظاهر می شود و امکان تصحیح و تغییر سریع را در اختیار شما قرار می دهد) است و با استفاده از Return+⌥ یا A+⇧+⌘  و جستجو قادر به استفاده از آن هستید.

blog_16186_2

چک کردن عبارت منظم یا REGEXP

این ترفند نیز از جهاتی مشابه با ترفند قبل می باشد، با این تفاوت که چنانچه زبان فرگمنت خود را به عنوان RegExp تعیین کنید می توانید یک تست کننده برای عبارات منظم داشته باشید.

blog_16186_3

blog_16186_4

blog_16186_5

تکمیل هوشمندتر

احتمالا بسیاری از شما از قابلیت تکمیل کد IntelliJ استفاده کرده اید، با فشردن Space+⌥ اندروید استودیو فهرستی از گزینه های مناسب شامل کلاس ها، متدها، فیلدها و کلمات کلیدی را به شما نمایش می دهد و می توانید هرکدام از آنها را که مناسب است برگزینید. پیشنهادات نمایش داده شده بر اساس کاراکترهایی است که تایپ کرده اید و نه نوعی که در آن مکان مناسب خواهد بود.

blog_16186_6

چنانچه Space+⇧+⌥ را بفشارید لیستی از پیشنهادات بر اساس نوع مناسب به شما نمایش داده می شود. در مثال زیر تنها انواعی به شما نمایش داده می شوند که یک Reader را برمی گردانند، یعنی همان نوعی که سازنده BufferedReader انتظار دارد.

blog_16186_7

اگر این دکمه ها را یک بار دیگر نیز بزنید، IntelliJ اقدام به یک اسکن قوی تر می نماید و در فراخوانی های متدهای ثابت و عبارات زنجیری نیز جستجو می کند، هدف از این کار یافتن گزینه های بیشتر برای شما می باشد:

blog_16186_8

کشف ترفندهای منحصر به فرد خودتان

یک قابلیت بسیار جالب و کاربردی دیگر Productivity Guide است که آمار کاربرد بسیاری از امکانات IntelliJ مانند keystokes ذخیره شده، باگ های احتمالی که با استفاده از کلیدهای میانبر مختلف از آنها جلوگیری کرده اید و ... را به شما نمایش می دهد. این قابلیت برای کشف امکاناتی که از وجود آنها مطلع نبوده اید نیز کاربرد دارد، به طوری که شما می توانید در لیست امکانات استفاده نشده اسکرول کنید و امکانات جالبی را بیابید. با مراجعه به قسمت Help -> Productivity Guide این امکان را مشاهده کنید.

blog_16186_9

http://michaelevans.org برگرفته از

اینها را هم بخوانید