آشنایی با چند لایبرری اندروید

آشنایی با 5 لایبرری کاربردی اندروید - شماره 1

در این مطلب آموزشی قصد داریم شما را با چندین لایبرری کاربردی اندروید آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

1. Dali

می توان از عکس های محو در برخی قسمت های اپلیکیشن استفاده کرد و لایبرری Dali گزینه مناسبی برای این کار می باشد. این لایبرری بسیار ساده بوده و استفاده از آن راحت است و شما را قادر به محو کردن عکس به صورت استاتیک و نیز زنده می نماید، انیمیشن ها نیز بر جذابیت کار می افزایند. امکان اکستند کردن آن نیز وجود دارد و فیلترهای اضافه تری هم در اختیار شما قرار گرفته اند.

آشنایی با چند لایبرری اندروید

2. Toasty

آیا استفاده از Toast پیش فرض برای دریافت بازخورد درباره یک عملیات خاص کمی ساده و خسته کننده به نظر می رسد؟ Toasty راه حل این مشکل است و می توانید Toast را با تغییر آیکون، رنگ متن و رنگ سایه آن شخصی سازی کنید. پیاده سازی این لایبرری به سادگی صورت می پذیرد و شما قادر به استفاده از چندین Toast از پیش تعریف شده از این لایبرری می باشید:

Toasty.error(yourContext, "This is an error toast.", Toast.LENGTH_SHORT, true).show();

امکان ساخت Toast کاستوم از طریق این لایبرری نیز وجود دارد:

Toasty.custom(yourContext, "I'm a custom Toast", yourIconDrawable, textColor, tintColor, duration, withIcon, true).show();

آشنایی با چند لایبرری اندروید

3. Badger

همانطور که از نام آن نیز مشخص است، Badger یک لایبرری برای افزودن بج به drawable ها و آیتم های منو می باشد. BadgeDrawable شما را قادر به مدیریت مقادیر آلفا و فیلترهای رنگی برای یک Drawable پیش فرض می کند. BadgeShape همراه با TextBadge مورد استفاده قرار می گیرد و اندازه واقعی و مکان قرارگیری بج را همراه با مقیاس پارامترها، aspectRatio و gravity تعریف می کند. این لایبرری بج هایی به شکل دایره ای، مربعی، بیضی، مستطیلی، مستطیل با گوشه های گرد و مربع با گوشه های گرد را در اختیار شما قرار می دهد.

آشنایی با چند لایبرری اندروید

4. Android-SwitchIcon

ظاهر برخی آیکون ها هنگام فعال سازی و غیرفعال سازی یک گزینه تغییر پیدا می کند و برای این کار Android-SwitchIcon به کمک شما می آید. می توانید وکتور یا عکسی را برای آیکون ست کرده، رنگ فعال سازی/غیرفعال سازی، آلفا، طول انیمیشن، افزودن/حذف خط در صورت غیرفعال بودن آیکون را تعیین کنید.

آشنایی با چند لایبرری اندروید

5. PanoramaImageView

این لایبرری شما را قادر به اسکرول خودکار عکس، همزمان با چرخاندن گوشی می کند و شامل سه ویژگی شامل افکت پانورامای فعال/غیرفعال، نمایش/پنهان سازی نوار اسکرول و معکوس کردن جهت اسکرول می باشد.

آشنایی با چند لایبرری اندروید

شما می توانید GyroscopeObserver در متد ()onResume را رجیستر کرده و آن را در متد ()onPause در Activity/Fragment از حالت رجیستر خارج کنید. در صورت نیاز می توانید در زمان اسکرول عکس (OnPanoramaScrollListener)، یک کال بک بگیرید.

 

https://medium.cobeisfresh.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید