KPIهای موبایل

آشنایی با 50 شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برای ارزیابی بازی یا اپلیکیشن – بخش چهارم

در مطلب قبلی شاخص های کلیدی عملکرد مرتبط با درآمد شرح داده شد و در این مطلب به شاخص های مرتبط با تجربه کاربری می پردازیم، با ما همراه باشید.

شاخص های کلیدی عملکرد مرتبط با تجربه کاربری

یقینا تجربه کاربری مهم ترین عامل در موفقیت و شکست اپلیکیشن موبایل تلقی می شود. با این اوصاف بهره گیری از این شاخص ها برای پیگیری، سنجش و بهبود تجربه کاربری مهم ترین فعالیتی است که می توانید به عنوان توسعه دهنده یا بازاریاب اپلیکیشن موبایل در آن مشارکت داشته باشید.

شماره 33: مدت زمان بارگذاری

KPIهای موبایل

مدت زمانی که برای بارگذاری اپلیکیشن، از اولین لمس تا آماده شدن برای استفاده لازم است. این معیار برای باز شدن صفحات درون اپلیکیشن، یا جابجا شدن کاربر از یک صفحه یا اکتیویتی به دیگری نیز صدق می کند. هرچه این زمان کوتاه تر باشد، اپلیکیشن سریع تر بارگذاری می شود و تجربه کاربری موردنظر در اختیار کاربران قرار می گیرد. از این رو باید با استفاده از ترفندهایی کوتاه ترین زمان بارگذاری را در اختیار کاربران خود قرار دهید.

شماره 34: گوشی ها

یکی دیگر از شاخص هایی که تعریف و پیگیری آن به سادگی صورت می پذیرد، گوشی هایی است که مخاطبین جهت دسترسی به اپلیکیشن مورد استفاده قرار می دهند. بسته به مخاطبین، بسیار مهم است بدانید که آیا آنها از تبلت ها بیشتر استفاده می کنند یا اسمارت فون ها، سیستم عامل اندروید را بکار می برند یا آی او اس. تنها پس از کسب اطلاعات لازم در این زمینه می توانید عملکرد اپلیکیشن خود را بهبود ببخشید.

شماره 35: حاملان

مشابه گوشی هایی که برای دسترسی به اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرند، آگاهی از حاملان تلفن همراه ترجیحی کاربران نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، مخصوصا اگر منطقه جغرافیایی خاصی مد نظر شما باشد.

شماره 36: سیستم عامل

KPIهای موبایل

استفاده از سیستم عامل اندروید یا آی او اس یکی از سوالات رایج در بین کاربران و توسعه دهندگان می باشد (هرچند لازم است اپلیکیشن از هر دو سیستم عامل پشتیبانی کند).

در صورتی که میزان کرش یا حذف هریک از آنها بالا باشد یا اینکه کاربران یکی از سیستم عامل ها را ترجیح دهند، باید دلیل این شرایط را بفهمید و راه چاره ای برای مشکلات احتمالی بیندیشید.

شماره 37: ابعاد و رزلوشن نمایشگر

این مورد نیز به گوشی هایی بستگی دارد که مشتریان جهت دسترسی به اپلیکیشن مورد استفاده قرار می دهند، اما در ارائه آپدیت ها و نسخه های آینده اپلیکیشن نیز باید آن را مد نظر قرار داد و آن را با شاخص های عملکردی دیگر مانند میزان حذف ها یا کرش ها نیز مرتبط ساخت.

شماره 38: مجوزهای اعطا شده

تعداد دسترسی ها و مجوزهایی است که مشتریان شما به اپلیکیشن اعطا می کنند.

شماره 39: تاخیر API

این شاخص وقفه زمانی بین فراخوانی یا راه اندازی پراکسی های API و پاسخ و زمان بارگذاری آنهاست و به طور کلی می خواهید این زمان کمتر باشد. این شاخص به زمان بارگذاری و رفتارهای مرتبط کاربر نیز وابسته است.

در مطلب بعدی به شاخص های کلیدی عملکرد مرتبط به بازاریابی اپلیکیشن های موبایل می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

http://www.gameanalytics.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید