KPIهای موبایل

آشنایی با 50 شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برای ارزیابی بازی یا اپلیکیشن – بخش پنجم

در مطلب قبلی شاخص های کلیدی عملکرد مربوط به تجربه کاربری مورد بررسی قرار گرفت و در این مطلب قصد داریم به شرح شاخص های مرتبط با بازاریابی اپلیکیشن موبایل بپردازیم، با ما همراه باشید.

شاخص های کلیدی عملکرد مربوط به بازاریابی اپلیکیشن

شاخص های متعددی برای سنجش تاثیرگذاری متدهای بازاریابی اپلیکیشن وجود دارند و انتخاب گزینه هایی که به پیگیری متدهای ترجیحی یا آنهایی که بیشترین تاثیرگذاری را دارند، حیاتی است. علاوه بر این باید گزارشات دریافتی از تبلیغات پولی و تجزیه و تحلیل های اپ استور را مورد بررسی قرار دهید تا بفهمید چه چیزی به دانلود بیشتر کمک می کند.

شماره 40: منبع نصب (توزیع)

پلتفرم و منبع ارجاعی که مشتریان اپلیکیشن را از آنجا پیدا کرده و نصب نموده اند، یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که کمپین شما را جهت خواهد داد.

آیا اپلیکیشن از طریق تبلیغات پولی یا لینک ها دانلود شده، منشن های ارگانیک به آن کمک کرده اند یا هر دو مورد در دانلود اپلیکیشن تاثیرگذار بوده اند، تاثیر هریک از متدها چقدر بوده است؟

بیشترین و کمترین میزان موفقیت مربوط به کدامیک از منابع می باشد؟

کاربران کدامیک از اپ استورها را مورد استفاده قرار می دهند و چگونه اپلیکیشن را پیدا می کنند؟ (جستجوی کلیدواژه ها، لینک های ورودی، تبلیغات شبکه های اجتماعی و غیره)

بدین ترتیب می توانید منابع موفق را بهبود بخشیده و متدهای بازاریابی که سود چندانی ندارند را کمتر یا تنظیم نمایید.

شماره 41: رشد ویروسی و فاکتور K

این مورد به محبوبیت ویروس مانند اپلیکیشن و نظرات عمومی پیرامون بازاریابی اپلیکیشن شما مربوط می باشد. می توان این شاخص را به روش های گوناگونی مورد سنجش قرار داد، اما متد رایج محاسبه فاکتور K با ضرب تعداد منشن های (ارگانیک یا پولی) در درصد تبدیل های مرتبط می باشد.

KPIهای موبایل

در پیگیری این شاخص باید از ابتدا یک روش پیگیری را تعیین کنید و با پایبندی به آن به پیش بروید تا کامل ترین و منسجم ترین نتایج را دریافت نمایید.

شماره 42: تفکیک کانال

محدوده و نوع کانال هایی است که کاربران برای دسترسی به اپلیکیشن مورد استفاده قرار می دهند، به طور کلی شما مایل به تنوع در منابع خود هستید و در عین حال باید به تحزیه و تحلیل نوع منبع نیز بپردازید که خود به محوبیت آن در بین دموگرافیک های هدف و رفتار کاربرانی که از طریق کانال های مختلف جذب شده اند نیز بستگی دارد.

شماره 43: معیارهای جغرافیایی

منطقه جغرافیایی کاربران شما (و زبان آنها) در پرداخت های درون برنامه ای و درآمد تبلیغاتی تاثیرگذار است، از این رو باید این شاخص را نیز مورد پیگیری قرار دهید. این موضوع برای کمپین های بازاریابی آینده شما نیز مهم بوده و شما را قادر به اطلاع از مکان های برای هدف قرار دادن کاربران و بخش هایی که اشباع شده اند می کند.

شماره 44: دموگرافیک ها

جنسیت، قومیت و سن مخاطبین است و پیگیری دموگرافیک های مشتریان واقعی و مقایسه آن با مخاطبین هدف روش بسیار خوبی برای قضاوت درباره تاثیرگذاری فعالیت های بازاریابی می باشد.

شماره 45: تجزیه و تحلیل جمعی

امکان گروه بندی کاربران بر اساس دسته بندی ها یا مجموعه های گوناگون بر اساس دموگرافیک ها، مکان ها، رفتارهای درون اپلیکیشن یا سایر مشخص های رایج امکان پذیر می باشد. با گروه بندی و مشاهده الگوهای رفتاری آنها اطلاعات مفیدی درباره مشتریان کنونی و بالقوه کسب می کنید.

شماره 46: معیارهای رفتاری

رفتارهایی که مختص اپلیکیشن شماست، بینش ارزشمندی در ارتباط با ذهن مخاطبین در اختیار شما قرار می دهد.

این شاخص به نحوه دریافت اپلیکیشن و رفتار آنها پس از دانلود اپلیکیشن مربوط بوده و شامل سایر اپلیکیشن های دانلود شده کاربران، شبکه های اجتماعی که در آنها عضو هستند یا وب سایت هایی که به طور فعال بازدید می کنند، می باشد.

پیگیری معیارهای رفتاری، شما را قادر به تشکیل مجموعه ای از پروفایل های کاربری و توسعه امکانات و برنامه های بازرایابی برای اپلیکیشن می کند که از این رفتارها بهره می برد.

در مطلب بعدی با شاخص های کلیدی عملکرد مرتبط به بهینه سازی اپ استور پرداخته خواهد شد، با ما همراه باشید.

 

http://www.gameanalytics.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید