آمازون موتور بازی سازی رایگان خود را منتشر کرد

آمازون موتور بازی سازی رایگان خود را منتشر کرد

کمپانی آمازون موتور بازی سازی خود را ساخته و منتشر نموده است، این محصول که Lumberyard نام دارد بر پایه CryEngine معروف Crytek ساخته شده است و می توان از آن جهت ساخت بازی های PC و کنسول استفاده کرد. دانلود این بازی رایگان است و لازم نیست هیچگونه هزینه ای برای اشتراک و یا تقسیم درآمد متقبل شوید.

بنا به اطلاعات دریافتی از صفحه رسمی Lumberyard تنها هزینه احتمالی زمانی خواهد بود که بازی از مزیت های یکپارچگی موتور با وب سرویس های آمازون برای مولتی پلیر استفاده کند. در کنار AWS این موتور بازی سازی دارای امکانات خاصی است که Twitch را هدف قرار داده اند:

با کمک Twitch ChatPlay شما قادر به استفاده از یک رابط اسکریپتینگ بصری درگ-اند-دراپ جهت ساخت امکانات و ویژگی های گیم پلی در کمترین مدت زمان ممکن خواهید شد، این کار به بینندگان Twitch امکان می دهد تا از قابلیت چت در حین بازی به صورت ریل تایم استفاده کنند. در Lumberyard  آمازون، Twitch دارای قابلیت دیگری به نام JoinIn است که شما را قادر به ساخت بازی هایی می کند که برادکسترهای Twitch توسط آن می توانند به صورت برخط مخاطبین خود را دعوت به پیوستن به بازی کنند، این کار تنها با یک کلیک ساده صورت می پذیرد و سایرین به تماشای بازی ادامه می دهند.

این موتور بازی سازی بر اساس CryEngine که آمازون در سال گذشته به آن لایسنس اعطا کرد ساخته شده است، به بیان مدیر عمومی Eric Schenk، موتور Lumberyard در یک جهت حرکت خواهد کرد، او همچنین اشاره کرد که این انجین دارای کامپوننت های منحصر به فردی است و از جمله می توان به تاخیر کمتر نتورکینگ کد و asset pipeline و پردازشگر کاملا جدید اشاره کرد.

شایان ذکر است که این انجین کاملا رایگان است، در حالی که رقبای آن مانند Unity ،Unreal Engine 4 و یا حتی CryEngine دارای هزینه لایسنس و یا حق امتیاز هستند.

Lumberyard در حال حاضر در وضعیت بتا قرار دارد و می توانید از طریق این لینک آن را دانلود نمایید.

 

http://kotaku.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید