آپدیت های جدید اندروید استودیو، آن را بیش از پیش قدرت بخشیده اند

آپدیت های جدید اندروید استودیو، آن را بیش از پیش قدرت بخشیده اند

چنانچه شما نیز به زمره توسعه دهندگان اندروید تعلق دارید و یا به ساخت و توسعه اپلیکیشن ها برای سیستم عامل محبوب اندروید علاقه مندید، به احتمال بسیار زیاد با اندروید استودیو آشنایی دارید. اندروید استودیو یک پلتفرم تست و توسعه برای اپلیکیشن های اندرویدی است که توسط کمپانی گوگل ساخته شده و بین توسعه دهندگان اندروید محبوبیت یافته است. برای افرادی که این IDE قدرتمند را مورد استفاده قرار می دهند، اخبار خوب و امیدوارکننده ای در راه است، چرا که گوگل آپدیت جدیدی از اندروید استودیو را منتشر ساخته که شامل امکانات جدید و کاربردی می شود.

با این آپدیت جدید، نسخه اندروید استودیو به 2.0 ارتقا می یابد، این نسخه دربرگیرنده اصلاحات و امکانات جدیدی است. در این بین دو قابلیت جدید بیشتر از بقیه به چشم می خورند، نخستین امکان Instant Run است که شما را قادر به پیش نمایش تغییرات وارد شده در کد به صورت ریل-تایم می نماید، لذا با ایجاد کوچک ترین تغییر در کد، به سرعت اثرات آن را بر روی گوشی و یا امولاتور مشاهده می کنید، این ویژگی تصحیح خطاها و تست را سرعت می بخشد.

blog_14945_1

تغییر بنیادی بعد به GPU Profiler باز می گردد، این بخش به منظور پیش نمایش گرافیک های بهتر و دقیق تر طراحی و ساخته شده است. GPU Profiler به شما امکان ثبت کد اندروید OpenGL ES را می دهد. به بیان گوگل این قابلیت در وضعیت بتا قرار دارد و بسیار قدرتمند است، این دو آپدیت جدید شروعی برای قابلیت های بهتر و کاربردی تر می باشند.

بنا به اظهارات گوگل، تغییرات بیشتری نیز در راه است و در Android Developer Summit با جزئیات به آنها پرداخته خواهد شد. چناچه مایل به دریافت جزئیات بیشتری در این باره هستید، می توانید با مراجعه به لینک زیر آن را به طور کامل مطالعه کنید، در ویدئوی زیر قابلیت Instant Run به تصویر کشیده شده است.

http://android-developers.blogspot.com

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید