واقعیت مجازی

آیا تکنولوژی واقعیت مجازی، بازاریابی را متحول خواهد ساخت؟

هرروزه شاهد روی کار آمدن تکنولوژی های جدیدی می باشیم که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین آنها تکنولوژی واقعیت مجازی می باشد که امسال میزبان تغییرات چشمگیری بوده، البته این تکنولوژی هنوز به کمال خود نرسیده و جای پیشرفت های فراوانی دارد، از این رو هم اکنون بهترین زمان برای بررسی نقش و جایگاه واقعیت مجازی در کسب و کار و تاثیر این تکنولوژی بر روی بازاریابی می باشد.

واقعیت مجازی چیست؟

"واقعیت مجازی عبارتی است که برای توصیف یک محیط سه بعدی تولید شده توسط کامپیوتر استفاده می شود که می توان در آن چرخ زد و تعامل داشت. در حقیقت شخص بخش از دنیای مجازی شده و در این محیط قادر به دستکاری اشیا و انجام برخی از فعالیت ها می گردد."

به لطف پیشرفت های صورت گرفته، تکنولوژی استفاده شده در واقعیت مجازی ارزان تر و مقرون به صرفه تر از گذشته شده است. این شرایط تقاضای زیادی برای این تکنولوژی ایجاد کرده است و کسب و کارها به استفاده از این تکنولوژی در عمل علاقه نشان داده اند.

اما دلیل این تاثیرگذاری زیاد چیست؟

چنانچه تاکنون واقعیت مجازی را تجربه نکرده اید، شاید دانستن دلیل این محبوبیت برای شما جالب باشد. چهار مورد زیر دلایل اصلی دخیل در محبوبیت واقعیت مجازی هستند:

تجدد. برای افراد تازه کار، واقعیت مجازی تجربه مدرن و جدید و جذابی است که پیش از این تجربه نکرده اند و همین شرایط نیز جذابیتی را در مارکت خلق می کند.

همه جانبه. در طول سال ها، رسانه از تلویزیون ها گرفته تا بازی های ویدیویی و شبکه های اجتماعی و گوشی های موبایل همه جانبه تر از گذشته شده است. هرچه تکنولوژی از لحاظ بصری مهیج تر و جذاب تر باشد، تاثیرگذاری آن نیز بیشتر است.

به یاد ماندنی. می دانستید که مغر انسان عکس ها را 6000 برابر سریع تر از متون پردازش می کند؟ از این رو تجربه های واقعیت مجازی به یاد ماندنی تر از عکس ها بوده و همین شرایط نیز موجب جلب توجه بیشتری افراد می شود.

مبتنی بر داستان. داستان سرایی یکی از ویژگی های واقعیت مجازی است و وقتی یک رسانه بصری داشته باشید که قابل استفاده برای داستان سرایی باشد، به موفقیت نزدیک تر می شوید.

تکنولوژی واقعیت مجازی در اول راه خود است، از کاربرد شخصی گرفته تا اپلیکیشن های کسب و کار، مشاهده پیشرفت های صورت گرفته در ماه های آینده بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد.

واقعیت مجازی

این تکنولوژی به چه صورتی مورد استفاده قرار گرفته است؟

همانطور که اشاره شد، پتانسیل بکارگیری تکنولوژی واقعیت مجازی در بازاریابی، از نظر مجازی نامحدود بوده و برخی کاربردهای آن شامل موارد زیر می شود.

- تجارب باورنکردنی. با واقعیت مجازی می توانید مشتریان خود را به طور ناگهانی به هر منظره ای در دنیا یا حتی خیالات خود منتقل کنید. Marriott اخیرا با همکاری با Framestore VR Studio و Relevant این کار را انجام داد و مشتریان خود را به تورهای مجازی از مقاصد تعطیلات مانند هاوایی و لندن برد. این کار یک موفقیت فوق العاده تلقی می شود و قدرت واقعیت مجازی را به نمایش می گذارد.

آموزش مشتری. چه راهی بهتر از درگیر گردن مشتریان برای آموزش موضوع خاصی به آنها وجود دارد؟ کمپانی ها می توانند با نمایش مراحل ساخت محصولات خود ارتباط نزدیک تری با برند برقرار کنند.

نوآوری تازه. روزنامه های به مرور کنار گذاشته می شوند و کمپانی ها به دنبال راهی برای حفظ ارتباط خود هستند. برای مثال روزنامه The New York Times این کار را از طریق انتشار یک مجموعه فیلم واقعیت مجازی برای مشترکین خود انجام داده است.

احتمالات بی پایانند و بازاریابان پیشرفت هایی بیشتری نیز در زمینه تکنولوژی واقعیت مجازی پیش بینی می کنند که می توانند از این رسانه قدرتمند داستان سرایی استفاده نمایند.

جمع بندی

تکنولوژی واقعیت مجازی، به خصوص در صنعت بازاریابی بسیار هیجان انگیز و امیدوار کننده است. این تکنولوژی از پتانسیل ایجاد تحول بزرگی در روش تعامل بازاریابان با مشتریان برخوردار بوده و این شرایط به نوبه خود دارای تاثیر پایداری بر کسب و کار می باشد. شما در این باره و آینده واقعین مجازی چه می اندیشید؟

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید