نرخ حذف اپلیکیشن در اندروید و آی او اس

آیا حذف اپلیکیشن در اندروید شایع تر از آی او اس است؟

کار با اپلیکیشن های موبایل مهم ترین و حیاتی ترین بخش از کاربرد اسمارت فون ها تلقی می شود و از همین جهت، کمپانی های اپل و گوگل به استورهای اختصصی خود برای فروش محصولات متکی هستند.

اپلیکیشن نیازمند یک قدرت حفظ ذاتی است و باید ارائه دهنده امکانات کاربردی بوده و به بهترین شکل ممکن به اجرا در آید تا کاربر به آن وابسته شده و به طور مستمر آن را مورد استفاده قرار دهد. اما آنطور که شواهد نشان می دهند، اندروید در این زمینه در مقایسه با آی او اس کمی ضعیف عمل کرده، اما دلیل شرایط پیش آمده چیست؟ در این مطلب قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

نرخ حذف اپلیکیشن در اندروید بالاتر از آی او اس است

در گزارشی جدید از سوی AppsFlyer، حدود 500 اپلیکیشن که بر روی 20 میلیون گوشی نصب شده بودند، بین ماه های سپتامبر و اکتبر مورد بررسی قرار گرفته و داده هایی از آنها جمع آوری شد. بر مبنای یافته ها، 3 اپلیکیشن از هر 10 اپلیکیشن، بالاخره پاک می شوند و این داده به خودی خود جالب است، اما زمانی که وضعیت دو پلتفرم عمده یعنی اندروید و آی او اس را در نظر بگیریم، بر جذابیت ماجرا افزوده می شود، به طوری که میزان حذف اپلیکیشن در اندروید دو برابر نرخ حذف در آی او اس می باشد.

نرخ حذف اپلیکیشن در اندروید و آی او اس

بر اساس یافته های این تحقیق، آمریکا کمترین میزان حذف اپلیکیشن را در بین کشورهایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند داشته است، در حالی که مارکت های در حال ظهور که اسمارت فون های ارزان و ابتدایی، بازار را تحت سلطه گرفته، بیشترین میزان حذف اپلیکیشن را به ثبت رسانده اند.

بازی های حذف شده

بر مبنای یافته های همین گزارش، کاربران اندروید با احتمال 43 درصد ممکن است اقدام به حذف بازی های موبایل نمایند، در حالی که این میزان برای کاربران آی او اس 13 درصد می باشد.

فضای ذخیره سازی محدودتر

دلیل این شرایط بسیار ساده است، بر اساس یافته های AppsFlyer، مشکل اصلی در گروی فضای ذخیره سازی محدود می باشد.

آیپدها و آیفون ها در مقایسه با گوشی های اندروید معمولی از فضای ذخیره سازی داخلی بیشتری برخوردارند. محصولات اپل معمولا دارای 32 گیگابایت یا بیشتر حجم ذخیره سازی هستند، در حالی که گوشی های اندروید تفاوت نسبتا زیادی در این زمینه دارند.

بر اساس مطالعه انجام شده فضای ذخیره سازی جنبه اصلی تاثیرگذار در حذف اپلیکیشن های موبایل است و در این میان قابلیت ها و ویژگی های اپ استور چندان تاثیرگذار نیست. در این مطالعه عوامل دیگر مانند نصب های انگیزشی، نرخ خریدهای درون برنامه، عوامل مرتبط با قوانین اپ استور و کیفیت اپلیکیشن ها مورد ارزیابی قرار نگرفته، در حالی که این عوامل رفتار کاربران را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

اپلیکیشن های Instant اندروید

اما با روی کار آمدن اپلیکیشن های Instant اندروید چه پیش خواهد آمد؟ این گونه از اپلیکیشن ها بدون اینکه بر روی گوشی کاربر نصب شوند، همان ویژگی ها و امکانات مشابه با اپلیکیشن اصلی را ارائه می دهند.

بر اساس تحقیقات AppsFlyer، فضای ذخیره سازی اصلی ترین مشکل است، اما روی کار آمدن اپلیکیشن های Instant چه تاثیری بر روی حفظ اپلیکیشن ها از سوی کاربران اندروید خواهد گذاشت؟ پاسخ این سوال را تنها پس از انتشار همگانی این نوع اپلیکیشن ها توسط گوگل می توان یافت، اما حداقل می دانیم که دلیل حذف اپلیکیشن ها از سوی کاربران اندرویدی چیست.

 

http://www.techtimes.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید