آیا در آینده شاهد چنین گوشی های عجیب و جالبی خواهیم بود؟

آیا در آینده شاهد چنین گوشی های عجیب و جالبی خواهیم بود؟

هر ساله شاهد رشد و پیشرفت تکنولوژی ساخت گوشی هستیم و گوشی ها میزبان دوربین های قدرتمندتر، فضای ذخیره سازی بیشتر و پردازشگرهای سریع تر می شوند. مارکت میزبان این تغییرات است، اما از سوی دیگر برخی پیشرفت های خلاقانه در زمینه تکنولوژی و طراحی گوشی ها وجود دارند که مردم عادی از آن بی خبر بوده و برخی از سازندگان مشهور نیز پشت پرده این خلاقیت ها قرار دارند. برای نمونه نوکیا گوشی را ساخته که در جیب شما شارژ می شود و مدل های دیگر از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند. سایر کمپانی ها سخت در تلاش برای ساخت گوشی های ماژولار هستند که تعمیر و ارتقای آنها آسان تر بوده و موجب کاهش ضایعات الکترونیکی می شوند. نمی توان در این باره که کدامیک از این تکنولوژی ها در آینده در دست ما جای خواهند گرفت، اظهار نظر کرد، اما خیال پردازی درباره چنین قابلیت هایی که ممکن است گوشی شما تا پنج سال آینده داشته باشد جالب و هیجان انگیز است، لذا در ادامه با ما همراه باشید.

گوشی E-Cu نوکیا در جیب شما شارژ می شود

نوکیا یکی از کمپانی های سازنده گوشی بوده که مدت زمان طولانی در این عرصه حضور داشته است، این کمپانی اقدام به ساخت یک کانسپت گوشی نموده که از حرارت بدن برای شارژ باتری خود استفاده می کند. این تکنولوژی به بازار مشتریان راه نیافته است، اما چنانچه قابلیت شارژ منحصر به فرد گوشی E-Cu نوکیا به حقیقت بپیوندند، صاحبان این گوشی ها آزادی عمل زیادی یافته و از دردسر شارژ گوشی رهایی می یابند. بدنه مسی این گوشی و مولد گرمای یکپارچه درونی آن گرمای گرفته شده از بدن را به الکتریسیته تبدیل می کند و نیاز به اتصال گوشی به برق را از میان بر می دارد و شما را از نگرانی های ناشی از تمام شدن شارژ خلاص می کند.

blog_22892_1

گوشی ماژولار قابل تعمیر PhoneBloks

PhoneBloks چندین سال پیش یک کانسپت گوشی ساخت و سایرین نیز این مفهوم را شبیه سازی کردند. اجزای ماژولار مانند قطعات لوگو جدا می شوند و همین ویژگی نیز جایگزینی یک بخش شکسته و یا ارتقای گوشی را تسهیل می بخشد. با استفاده از گوشی های ماژولار در صورت خراب شدن یکی از اجزای گوشی، دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت برای خرید گوشی جدید ندارید. PhoneBloks موجب حفظ ضایعات الکتریکی زیادی شده و از رها شدن آنها در اماکن دفن زباله جلوگیری می کند و موجب می شود که مردم نهایت استفاده را از خرید نخست خود کنند.

blog_22892_2

گوشی ضد آب و قابل شستشوی Kyocera

گوشی های زیادی پس از افتادن در دستشویی، حمام، استخر یا برکه بی استفاده شده اند، برخی افراد با این امید که گوشی خود را نجات دهند، آن را در سطل برنج قرار می دهند. Kyocera و کمپانی تله کام ژاپنی KDDI با مشارکت یکدیگر این مشکل را با ساخت یک گوشی ضد آب و ضد صابون به نام Digno Rafre برطرف کنند. اگر تکنولوژی گوشی قابل شستشو به یک هنجار تبدیل شود، در حمام هم می توانید فید توییتر خود را چک کنید، حتی می توان از این تکنولوژی جهت ساخت گوشی هایی که زیر آب قابل استفاده هستند نیز بهره جست و بدین ترتیب می توانید تصاویر جالب و خارق العاده ای برای اینستاگرام بگیرید.

blog_22892_3

گوشی O2 Recycle که از چمن ساخته شده است

گوشی O2 Recycle که سال گذشته برای کمپین های اجتماعی انجمن فوتبال راگبی ساخته شده است، از قطعات تعمیر شده گوشی و چمن هایی که از ورزشگاه توییکنهام واقع در جنوب غرب لندن جمع آوری شده، ساخته شده است. بدنه گوشی از چمن های بریده شده ساخته شده است، این چمن ها به مدت دو ساعت خشک شده و سپس به شکل خمیر در آمده اند و به حالت کسی گوشی فرم داده شده و با صمغی که سازگار با محیط است پوشانده شده اند، نتیجه کار یک گوشی سبزرنگ است که با زمین هر استودیومی ترکیب می شود و نسبت به بدنه های پلاستیکی سایر گوشی ها، ردپای محیطی کمتری را به جای می گذارد.

blog_22892_4

گوشی منعطف سامسونگ

کمپانی سامسونگ که در زمینه محصولات الکترونیکی جلودار است، در سال 2011 اقدام به انتشار یک کانسپت کاملا آینده نگرانه برای طراحی گوشی نمود. این گوشی OLED منعطف و تاشو، بدون اینکه صدمه ای به صفحه یا اجزای داخلی برسد، کاملا تا می شود. سامسونگ وعده داده که گوشی های منعطف را در سال های آینده عرضه کند، اما تاخیرهایی در این پروژه بوجود آمد و در حال حاضر انتظار می رود که در سال 2017 شاهد عرضه چنین گوشی هایی باشیم. طراحی این گوشی در طول سال ها تکامل یافته و مبنی بر برخی تصاویر منتشر شده از سوی سامسونگ، گوشی توانایی حلقه شدن دور مچ دست شما را داراست، چیزی مشابه دستبندهای 1980.

blog_22892_5

نوکیا گوشی خود را از مواد بازیافتی ساخت

یافتن راه های نوین برای ترکیب مواد بازیافتی با تکنولوژی جدید هدف بسیاری از کمپانی ها می باشد، نوکیا یکی از پیشگامان روند سازگار با محیط زیست بوده و در سال 2007 آنها یک کانسپت گوشی را فاش کردند که از قوطی های آلومینیومی، شیشه های پلاستیک و تایرهای قدیمی ماشین ساخته شده بود. اجزای بازیافتی در ساخت بدنه گوشی مورد استفاده قرار گرفته بودند، اما نوکیا عملکرد داخلی را نیز نادیده نگرفت. کمپانی به دنبال استفاده از تکنولوژی های حساس به محیط زیست مانند قطعات الکترونیکی چاپی (که موجب کاهش ضایعات و انتشار دی اکسید کربن در طول ساخت می شود) و یک صفحه نمایش دارای نور پس زمینه است که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و طول عمر باتری را نیز افزایش می دهد.

blog_22892_6

 

https://www.engadget.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید