آیا فیسبوک در حال ساخت اسمارت فون ماژولار می باشد؟

آیا فیسبوک در حال ساخت اسمارت فون ماژولار می باشد؟

فیسبوک تنها محدود به یک کمپانی شبکه اجتماعی نمی شود و آنها در زمینه های دیگری همچون واقعیت مجازی، تشخیص چهره، اپلیکیشن ها و غیره نیز سرمایه گذاری کرده اند، اما مبنی بر شایعات اخیر فیسبوک به عرصه اسمارت فون های ماژولار نیز قدم نهاده است. فعالیت در این زمینه برای فیسبوک تازگی ندارد، چرا که آنها در سال 2013 به همکاری با اچ تی سی پرداخته و گوشی بدنام HTC First را عرضه کردند، این گوشی چندان مورد استقبال و پذیرش عموم قرار نگرفت و کمپانی سال گذشته از عرصه ساخت گوشی های برند کناره گیری کرد، اما مبنی بر گزارشات اخیر احتمال دارد وضعیت فیسوک در ارتباط با اسمارت فون ها مجددا دستخوش تغییراتی گردد.

برخی از منابع مدعی اند که غول شبکه های اجتماعی اقدام به خریداری یک استارتاپ کالیفرنیایی به نام Nascent Objects نموده که به تولید کامپیوتر، دوربین و سایر وسایل الکترونیکی با کمک تکنیک هایی مانند چاپ سه بعدی می پردازد. از زمان شروع کار در سال 2014 استارتاپ Nascent Objects به نمایش نمونه های متعددی از وسایل الکترونیکی ماژولار پرداخته، اما هیچیک از آنها هنوز به مارکت راه نیافته اند.

blog_23487_1

مبنی بر بیانات برخی از منابع خاص در این صنعت، فیسبوک مایل به سرمایه گذاری در زمینه گوشی های ماژولار است، چرا که این بخش یکی از معدود عرصه هایی است که رقیب کهنه کار آن یعنی گوگل شکست خورده است. مبنی بر گزارشات اخیر گوگل پروژه ساخت گوشی های ماژولار خود را متوقف کرده است، از طرفی Dr. Regina E. Dugan که یکی از افراد کلیدی درگیر در Project Ara بود در ماه آوریل گوگل را رها کرد و به فیسبوک پیوست.

منابع ادعا می کنند که این استارتاپ کالیفرنیایی بر روی پروژه Building 8 Project که توسط Dr. Regina E. Dugan رهبری می شود، کار خواهد کرد. هم اکنون نمی توان درباره تعلق کامل این مطالعه و تحقیق به فیسبوک اظهار نظر قطعی کرد، اما با در نظر گرفتن این واقعیت که مدیر Nascent Objects یعنی Baback Elmieh نیز مانند Dugan پیش زمینه ای در Advanced Technology and Projects گوگل داشته، همکاری مجدد این دو چندان غیرمنتظره نمی نماید. چندین روز پیش Dugan این موضوع را فاش کرد کرد که یکی از اهداف Building 8 Project طراحی و ساخت سخت افزار با سرعتی مشابه نرم افزار می باشد. در ماه آوریل او بیان داشت که پیوستن به فیسبوک بسیار خوشحال کننده است، زیرا فیسبوک به او این فرصت را می دهد که به انجام کاری که بیشتر از همه دوست دارد بپردازد، یعنی تکنولوژی که با حس انسانیت ما در آمیخته است.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید