آیا یوتیوب به یک شبکه اجتماعی تغییر چهره خواهد داد؟

آیا یوتیوب به یک شبکه اجتماعی تغییر چهره خواهد داد؟

یوتیوب گسترده ترین پلتفرم اشتراک ویدیو در سرتاسر جهان می باشد، گوگل که در پشت پرده این پلتفرم قرار دارد همواره در تلاش است تا آن را قدرت بخشیده و قابلیت های بیشتری را به آن اضافه نماید. آخرین گزارشات دریافتی حاکی از آنند که ممکن است گوگل در آینده ای نزدیک تغییرات گسترده ای را در یوتیوب اعمال کند و این تغییرات در قالب پروژه ای به نام YouTube BackStage رونمایی خواهند نمود. چنانچه این گزارش صحت داشته باشد، بدین معناست که کمپانی گوگل در حال شکل دهی سومین شبکه اجتماعی خود است، در شرایطی که این بار به جای آنکه همه چیز را از اول بسازد، سعی دارد با گسترش یوتیوب که هم اکنون نیز بسیار محبوب و پرطرفدار است به این هدف دست پیدا کند.

مبنی بر گزارشات، یوتیوب در حال توسعه قابلیت جدید به نام BackStage می باشد که علاوه بر اشتراک گذاری ویدیو، کاربران را قادر به اشتراک گذاری عکس، نظرسنجی و متن نیز می گرداند و این ویژگی ها به یوتیوب یاری خواهند رساند تا به یک شبکه اجتماعی تبدیل شود. احتمال می رود که BackStage تا اواخر سال جاری کار خود را آغاز نمایند، اما گوگل با پایبندی به عادت های دیرینه خود اول از همه این قابلیت را برای برخی از حساب های کاربری مشهور با امکانات محدود منتشر می سازد.

به احتمال زیاد BackStage یک تب جداگانه از کانال یوتیوب را به خود اختصاص خواهد داد و در کنار تب های خانه، ویدیوها و پلی لیست ها جای خواهد گرفت. این بخش در فید مشترکین نیز ظاهر خواهد شد، اما از طرفی این تغییر ممکن است فید را کمی شلوغ کند، از این رو راهی برای فیلتر کردن آن نیاز است.

احتمالا BackStage به عنوان راهی برای بحث و تبادل نظر پیرامون ویدیوهای یوتیوب وارد میدان رقابت می شود، اما در آینده گسترش پیدا کرده و در نقش یک شبکه اجتماعی ظاهر خواهد شد.

قابلیت دیگری که BackStage را متمایز می گرداند "rich replies" نام دارد که کاربران را قادر به پاسخ به پست ها با استفاده از عکس، ویدیو و متن های معمولی می کند.

یوتیوب هم اکنون دارای بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه است و چنانچه همه چیز طبق روال تعیین شده پیش رود، این پلتفرم جدید یوتیوب قادر به رقابت با فیسبوک خواهد بود. در این گزارش حرفی از اینکه شرایط جدید برای گوگل پلاس به چه معنا خواهد بود زده نشده، گوگل پلاس در حال حاضر نیز فعالیت خود را ادامه می دهد، اما توانایی رقابت با فیسبوک و توییتر را ندارد.

 

http://www.phonearena.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید