دنیای اسمارت فون ها در 2017

آیا 2017 سال مهمی برای دنیای اسمارت فون ها خواهد بود؟

در سال 2016 شاهد عرضه اسمارت فون های متعددی بودیم، اما علی رغم ساخت و تولید گوشی های باکیفیت، گوشی های عرضه شده در سال 2016 فاقد خلاقیت و ابتکارات چندان جدیدی بودند. ال جی زمینه را برای ساخت گوشی های ماژولار فراهم کرد، سامسونگ اسکنرهای چشم را برای گوشی ها ارائه داد و بسیاری از سازندگان نیز فعالیت هایی در زمینه ساخت گوشی های تاشو به انجام رساندند، اما این دستاوردها بیشتر از آنکه خلاقیت به حساب می آیند، بهبود و توسعه تلقی می شوند. اما به یقین می توان بیان داشت که سال 2017 از نظر خلاقیت غنی تر از سال گذشته خواهد بود.

انتظار می رود که گوشی های جدید آیفون به شکل مبتکرانه تری ساخته شود

اغلب نوآوری های صورت گرفته توسط کمپانی اپل توسط سایر رقبا مورد تقلید قرار می گیرد، برای نمونه می توان به حذف مینی جک از گوشی های آیفون اشاره کرد که به سرعت در دنیای اندروید نیز رواج پیدا کرد. نمونه دیگر به عرضه گوشی با رنگ Jet Black مربوط می شود، به طوری که کمپانی سامسونگ نیز به سرعت از این ایده تقلید کرده و نسخه Black Pearl از گوشی های خود را روانه بازار کرد.

دنیای اسمارت فون ها در 2017

اپل اخیرا اعلام کرد که هر سه سال یک بار به عرضه گوشی آیفون جدید خواهد پرداخت و امیدواریم امسال شاهد یک گوشی آیفون جدید باشیم که بسیار خاص و منحصر به فرد بوده و تکنولوژی جدیدی را نیز در خود جای داده باشد.

دنیای اسمارت فون ها در 2017

ورود واقعیت مجازی به دنیای تکنولوژی

گوگل به معرفی پلتفرم واقعیت مجازی خود به نام Daydream پرداخت و این معرفی پس از رویداد I/O گوگل به وقوع پیوست. این پلتفرم جدید تنها محدود به گوشی های گوگل نیست و بسیاری از اسمارت فون ها نیز با این تکنولوژی سازگاری کامل دارند. به یقین گوشی های برتر آینده هم باید با کمک هدست واقعیت مجازی، با Daydream سازگار باشند.

اما سوالی که در این میان مطرح است به آمادگی عموم برای تکنولوژی واقعیت مجازی مربوط می باشد، جهت استفاده از آن باید یک گوشی رده بالا خریداری کنید که با تکنولوژی سازگاری کامل داشته باشد، علاوه بر این باید هزینه ای را نیز برای خرید یک هدست تقبل نمایید. اما نتیجه چه می شود؟ نیمی از کاربران هنگام استفاده از این تکنولوژی دچار حالت تهوع و سرگیجه می شوند. لازم است این تکنولوژی را به خوبی توسعه داد و از بهترین وضوح برای آن استفاده کرد (حداقل QHD)، مخصوصا در اسمارت فون های چینی که از Full-HD پشتیبانی می کنند. این تکنولوژی بسیار درآمدزا بوده و ممکن است سازندگان فرآیند تحول را تسریع بخشند.

تناقضات موجود در راه حل های ارائه شده

اندازه صفحه نمایش

دو تناقض در دنیای اسمارت فون ها وجود دارد، اولین مورد به اندازه صفحه نمایش مرتبط است، به طوری که گوشی های امروزی دارای صفحات نمایش بزرگی هستند و به راحتی با استفاده از آنها می توان بازی کرده و ویدیو تماشا کرد. اما مشکل اصلی در این میان حمل این گوشی هاست. لنوو، سامسونگ و سایر سازندگان در حال کار بر روی ساخت صفحات نمایش تاشو هستند. این گوشی ها تا می شوند و یا بر اساس آنچه از سوی لنوو وعده داده شده، دور مچ دست شما می پیچند. احتمال پیاده سازی این تکنولوژی در سال آینده امکان پذیر است. سامسونگ نیز عرضه یکی از گوشی های تاشوی خود در سال 2017 را به تایید رسانده است.

دنیای اسمارت فون ها در 2017

باتری

تناقض دیگر به باتری های استفاده شده در گوشی ها مربوط است. امکان استفاده از باتری های بزرگ در گوشی ها غیرممکن است، زیرا احتمال دارد به مشکلاتی در طراحی و اندازه گوشی ها منجر شود. اما اگر باتری های بسیار کوچکی بکار گرفته شود، نمی توان به طور بالقوه از گوشی استفاده کرد. طول عمر باتری به یکی از مهم ترین مشکلات در دنیای اسمارت فون ها تبدیل شده و حتی با این وجود که فعالیت های بسیاری جهت بهبود آن صورت پذیرفته، هنوز یک راه حل قطعی و دقیق برای آن وجود ندارد. اما آیا در سال 2017 راه چاره ای برای این مشکل پیدا می شود؟

شما از اسمارت فون هایی که در سال 2017 تولید می شوند، چه انتظاراتی دارید؟ مایل به مشاهده چه قابلیت هایی در اسمارت فون های آینده هستید؟ در بخش دیدگاه ها ما را از نظرات خود مطلع سازید.

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید