آیفون 7 با 32 گیگابایت حجم ذخیره سازی وارد میدان می شود

آیفون 7 با 32 گیگابایت حجم ذخیره سازی وارد میدان می شود

در حالی که بسیاری از گوشی های پرچم دار اندروید ارائه دهنده حجم ذخیره سازی 32 گیگابایت هستند، اپل هنوز هم بر 16 گیگابایت حجم ذخیره سازی خود پایبند مانده و حتی خط تولید آخرین آیفون های 6 اس نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما شرایط همواره در حال تغییر و پیشرفت است و به نظر می رسد که این موضوع برای اپل نیز صدق می کند، اما تنها چنانچه گزارش دریافتی از سوی IHS Technology صحت داشته و قابل اعتماد باشد.

به ادعای Kevin Wang از IHS Technology، اپل با کنار گذاشتن گزینه ذخیره سازی 16 گیگابایتی، حافظه 32 گیگابایتی را به کاربران خود ارائه خواهد داد. او همچنین بیان داشت که کمپانی همان حجم رم یعنی 2 گیگابایت را که در مدل های جدید آیفون 6 اس نیز به چشم می خورد، ارائه خواهد داد. البته هنوز روشن نیست که این موضوع برای کل خط تولید آیفون جدید است یا تنها آیفون 7. از طرفی Ming-Chi Kuo از KGI Securities مدعی شده که نسخه های پلاس و پرو از آیفون 7 از 3 گیگابایت رم برخوردار خواهند بود تا از این طریق به نحو بهتری از پس نیازمندی های سیستم دوربین dual که حضور آن در گوشی شایعه شده، بر آید.

blog_18838_1

اپل هموراه جهت ارائه آیفون های 16 گیگابایتی به عنوان مدل entry-level خود مورد انتقاد قرار گرفته، چرا که این محدودیت نصب بازی ها و اپلیکیشن های حجیم، آپدیت های اپلیکیشن و نرم افزاری و نگهداری فایل های رسانه ای بر روی گوشی را دشوار گردانیده است، در حالی که رقبای اصلی کمپانی حجم ذخیره سازی 32 گیگابایت را به یک استاندارد entry-level برای گوشی های خود بدل ساخته اند.

سال گذشته اپل به پیشنهاد نسخه های 16، 64 و 128 گیگابایتی از گوشی آیفون 6 اس خود پرداخت، اما نسخه 32 گیگابایتی را به کل نادیده گرفت. 9to5Mac بیان کرده که تئوری پایبندی به 16 گیگابایت از سوی اپل این است که با این کار مشتریان تشویق به خرید نسخه 64 گیگابایتی شده و 100 دلار بیشتر خرج می کنند که خود درآمد مازادی برای کمپانی است. Wang به نقل از پژوهش های زنجیره تامین بیان داشته آیفون 16 گیگابایتی بالاخره در پاییز سال جاری از دور خارج شده و گزینه ذخیره سازی 32 گیگابایتی جایگزین آن خواهد شد.

انتظار می رود که آیفون 7 پلاس از سیستم dual-camera و یک Smart Connector برخوردار باشد که جایگزین جک صوتی 3.4 میلی متری خواهد گردید. هر دوی این امکانات جدید منحصرا در گوشی آیفون 7 پلاس جای خود را خواهند یافت.

در طول چند ماه اخیر شایعات متعددی پراکنده شده که مدعی اند انواع گوناگونی از امکانات جدید برای آیفون 7 برنامه ریزی شده، اما اولین بار است که خبر برخورداری مدل بیس آیفون از حجم ذخیره سازی 32 گیگابایتی را می شنویم. اما هیچگاه نمی توان بر شایعات اطمینان کرد، از این رو باید تا پاییز منتظر بود و دید که چه امکاناتی در آیفون 7 و نسخه پلاس آن تعبیه شده و آن را از نسخه های قبلی خود متمایز می گرداند.

 

http://www.iphoneheat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید