آیفون

آیفون 8 به جای اثر انگشت، چهره را برای احراز هویت اسکن میکند

پیش از رونمایی هر نسخه جدید از گوشی آیفون شایعات زیادی منتشر میشود که برخی از آنها به واقعیت میپیوندد و برخی هم در حد شایعه باقی میماند.

این بار اسکنر اثر انگشت آیفون منبع شایعات است، به طوری که گفته شده کمپانی اپل سیستم تشخیص چهره را در گوشی جدید خود پیاده سازی خواهد کرد که ریدر اثر انگشت Touch ID را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

با استناد به گفته  منابع بلومبرگ، این اسمارت فون جدید سنسوری را در خود جای خواهد داد که میتواند با دقت و سرعت بسیار خوب چهره را شناسایی کند و تنها در چند میلی ثانیه قفل گوشی را باز کند، حتی اگر گوشی بر روی میز گذاشته شده باشد.

برخلاف اسکنر عنبیه چشم که در گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ پیاده سازی شده، لزومی ندارد که گوشی را نزدیک صورت خود نگه دارید. این سیستم سه بعدی با جمع آوری داده های بیومتریک بیشتر نسبت به Touch ID و کاهش وضعیت هایی که توسط عکس بتوان سیستم را گول زد، امنیت را بهبود میدهد.

 

بر اساس اخبار فاش شده، اپل در نهایت میخواهد که کاربران به جای Touch ID از قابلیت تشخیص چهره استفاده کنند، اما هنوز در این باره که قابلیت تشخیص چهره جایگزین Touch IDخواهد شد یا خیر خبری در دست نیست. برخی معتقدند که اپل چالش های زیادی را برای پیاده سازی ریدر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش پشت سر گذاشته و به این راحتی چنین قابلیتی را کنار نمیگذارد.

گزارشات متضادی در این زمینه وجود دارند، یکی از تحلیلگران معتبر به نام Ming-Chi Kuo معتقد است که Touch ID کنار گذاشته میشود، در حالی که یکی از نمایندگان کمپانی TSMC مدعی است که این قابلیت همچنان در گوشی آیفون حضور خواهد داشت و چهره به عنوان یکی از روش های بایومتریک ترجیحی برای باز کردن قفل گوشی عمل خواهد کرد، اما نه به عنوان گزینه در دسترس.

 

سایر شایعات شامل طراحی تمام صفحه که تنها بخش کوچکی در بالای نمایشگر برای دوربین و سنسور و اسپیکر تعبیه شده، پردازشگر 10 نانومتری و یک تراشه اختصاصی برای عملیات مربوط به هوش مصنوعی میباشد.

در صورتی که شایعات صحت داشته باشند، آیفون جدید از صفحه ال ای دی با تکنولوژی ProMotion که در نسل کنونی آیپد پرو نیز شاهد آن هستیم، استفاده خواهد کرد. در کل گمان میرود که آیفون 8 میزبان تغییرات سخت افزاری زیادی باشد، اما از جنبه نرم افزاری تغییرات چندان محسوسی را شاهد نخواهیم بود.

 

https://www.engadget.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید