صفحه فرود اپلیکیشن ها

اجزای کلیدی یک صفحه فرود حیرت انگیز برای اپلیکیشن های موبایل کدامند؟

حضور آنلاین در زمان توسعه اپلیکیشن و حتی پس از اتمام آن اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به نحوی توجه کاربران را به کاری که انجام می دهید و محصولی که برای آنها می سازید جلب کنید. یکی از رویکردهای اثربخش راه اندازی یک وب سایت اختصاصی برای اپلیکیشن می باشد. شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که چگونه می توان به صورت هم زمان به ساخت اپلیکیشن، تبلیغ آن و راه اندازی وب سایت پرداخت؟

اولا لازم است به این نکته توجه داشته باشید که بازاریابی اپلیکیشن باید در تمامی مراحل ساخت آن دربرگرفته شود. چنانچه به تنهایی قادر به مدیریت این فعالیت ها نیستید، باید از افراد دیگر کمک بگیرید، چرا که اپلیکیشن به تنهایی قادر به تبلیغ خود نمی باشد. ثانیا وب سایت جزئی از استراتژی بازاریابی شما محسوب می شود. چنانچه ساخت وب سایت برای شما دشوار است، می توانید یک صفحه فرود برای اپلیکیشن بسازید که در حقیقت یک صفحه وب منفرد است که در آن اپلیکیشن و امکانات آن را به نمایش می گذارید. چنانچه مایل به پیروزی در این عرصه رقابتی هستید، داشتن وب سایت برای اپلیکیشن الزامی می باشد.

اهمیت داشتن یک صفحه فرود

در نمودار زیر آمار دانلودهایی که برای سال جاری پیش بینی شده اند، مشخص است. هیچ کس از حضور در این وضعیت معترض نیست، لذا برای این کار لازم است از هر جهت آمادگی کسب کنید.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

باید فضایی خلق کنید که در آن محصولات خود را به نمایش گذارید و بازدیدکنندگان شما به کاربران و مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور نمایش داده می شوند، اما این دو مارکت برای تبلیغ اپلیکیشن کافی نیست، چرا که هر دوی آنها محدودیت ها و قوانین خاص خود را دارند. از این رو داشتن یک صفحه فرود شما را قادر به تعامل بیشتر با مشتریان بالقوه می کند.

اجزای کلیدی یک صفحه فرود جذاب

شما مختارید هر چیزی را در صفحه فرود اپلیکیشن خود قرار دهید، اما چندین نکته کلیدی به کمک شما می آیند تا جذابیت این صفحه را برای مشتریان خود بیشتر کنید تا آنها از دیدن صفحه انگشت به دهان بمانند.

گوشی و اپلیکیشن را نمایش دهید

مسلما در صفحه فرود، باید به شرح اپلیکیشن خود بپردازید، اما بازدیدکننده وب سایت چگونه متوجه می شود که شما درباره یک اپلیکیشن و نه یک نرم افزار متفاوت سخن می گویید؟ چنانچه آنها یک اسمارت فون را در صفحه ببینند، متوجه خواهند شد که جریان از چه قرار است.

استفاده از پیام تحریک کننده

باید پیامی خلق کنید که در عین حال که کوتاه می باشد، بازدیدکنندگان را متقاعد کند که اپلیکیشن شما را امتحان کنند. از کلیشه ها دوری کنید و نگویید که این اپلیکیشن زندگی شما را تسهیل خواهد بخشید، کمی خلاقیت به خرج دهبد. برای مثال اپلیکیشن Spendee عملیات اصلی را به صورت بسیار تاثیرگذاری شرح داده است.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

یک کال تو اکشن واضح و مشخص

اگر صفحه فرود اپلیکیشن مورد تقدیر کاربران قرار گیرد، گام بعدی چیست؟ اگر می خواهید آنها اپلیکیشن را دانلود کنند یا برای استفاده از قابلیت های جدید مشترک شوند، این موضوع را صریحا با آنها در میان بگذارید. دکمه های مخفی به هیچ وجه شما را به نتیجه دلخواه نمی رسانند. کال تو اکشن ها را در قسمت های مختلف قرار دهید و از بج های گوگل و اپل استفاده کنید. آیا دکمه قرمزرنگ SIGN UP TO GET STARTED در تصویر زیر توجه شما را جلب کرد؟ یقینا نادیده گرفتن آن غیرممکن است.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

نمایش اسلایدر ویدیو یا اسکرین شات

یکی دیگر از ملزومات صفحه فرود، یک ویدیوی پیش نمایشی از اپلیکیشن به همراه اسکرین شات های باکیفیت می باشد. می توانید از یک کاروسل برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران استفاده کنید. بدین ترتیب آنها متوجه می شوند که اپلیکیشن شما چه کاری انجام می دهد و احتمال حذف آن پس از اولین استفاده کاهش پیدا می کند. مثالی از Tripagent این موضوع را به خوبی به تصویر کشیده است.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

نمایش جوایز یا مسابقاتی که برنده شده اید

چنانچه در مسابقه ای برنده شده اید یا افراد سرشناس چیزی درباره شما گفته اند، دلیلی برای پنهان کردن این موضوع وجود ندارد و تستیمونیال ها در این زمینه بسیار کاربردی اند. چنانچه گروهی از کاربران از اپلیکیشن شما تعریف کرده اند، نظرات آنها را نمایش دهید. برای مثال در صفحه فرود اپلیکیشن Lara Craft Go جوایز دریافتی به وضوح نمایش داده شده اند که نشانی از موفقیت آنها می باشد.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

اطلاعات تماس باید قابل دیدن باشد

کاربران باید امکان داشته باشند تا نظرات و بازخوردهای خود را با شما در میان بگذارند. بهتر است نظرات بد و منفی اول از همه برای شما ارسال شود، تا اینکه در صفحات اپ استورها به نمایش عموم درآید. از این رو باید اطلاعات تماس مانند ایمیل را جلوی چشم کاربران قرار دهید. اپلیکیشن Tourism به خوبی بخش تماس صفحه را پیاده سازی کرده است.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

اکانت های شبکه های اجتماعی را در صفحه قرار دهید

امروزه افراد به شدت به شبکه های اجتماعی وابسته شده اند، از این رو برای اپلیکیشن نیز ضروری است تا در این شبکه ها حضور فعال داشته باشد و با کاربران تعامل برقرار کند. تشکیل یک انجمن یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ برند محسوب می شود. در صفحه فرود اپلیکیشن Piictu دکمه های توییتر و فیسبوک خودنمایی می کنند.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

مثال هایی از صفحات فرود جالب توجه

اپلیکیشن های بیشماری وجود دارند که به خوبی صفحه فرود را پیاده سازی کرده اند، برای نمونه Swifty یک دموی زنده را در صفحه فرود نمایش داده. کدنویسی کار دشواری است، اما این نمایش جالب همه چیز را ساده کرده و یک حس خوب در کاربر تداعی می کند.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

Gamelt از همان اول به نمایش قابلیت جایزه خود پرداخت.

صفحه فرود اپلیکیشن ها

نگاهی به صفحه فرود اپلیکیشن taxibeat بیندازید، این صفحه تمامی ویژگی های بالا را در خود جای داده است، امکانات اصلی را مشاهده می کنید، می توانید به تماشای ویدیوی آموزش بپردازید، دکمه کال-تو-اکشن قابل دیدن است و بخش پشتیبانی نیز در این صفحه قرار دارد و گزینه جالب توجه دیگر این است که می توانید صفحه را به زبان دلخواه خود مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مطلب چندین نکته درباره نحوه تاثیرگذاری روی کاربران آینده از طریق یک صفحه فرود جذاب شرح داده شد. حتی اگر روش های بسیار زیادی برای تبلیغ اپلیکیشن در اختیار داشته باشید، باز هم باید از این فرصت برای تعامل با کاربران استفاده کنید و تمامی جزئیات و ویژگی های جالب اپلیکیشن را فاش نمایید.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید