از ایده تا محصول نهایی: چهار روش جهت ارتقای اپلیکیشن موبایل

از ایده تا محصول نهایی: چهار روش جهت ارتقای اپلیکیشن موبایل

گوشی های موبایل به یکی از اجزای جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و اپلیکیشن های موبایل جذابیتی به گوشی های ما می بخشند و کار با آنها را دلپذیر می سازند. بازار اپلیکیشن های موبایل بسیار پررونق است و ایده های بسیاری برای ساخت انواع اپلیکیشن ها در سرتاسر دنیا وجود دارند، اما اینکه چنین ایده هایی تا چه اندازه تحقق می یابند جای تفکر دارد، در این مقاله چهار نکته کلیدی را که به سازندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن در جهت سنجش، ارزیابی و تبدیل ایده ذهنی خود به محصول واقعی یاری می رسانند، معرفی می نماییم. 1. سنجش ایده اولیه اپلیکیشن امروزه با انبوهی از اپلیکیشن ها در بازارهای آنلاین مواجهیم، اما تنها تعداد معدودی از آنها را می توان موفق پنداشت. دلیل چنین وضعیتی چیست و چرا تنها تعدادی از اپلیکیشن های موبایل در صدر قرار گرفته اند؟ یکی از ساده ترین روش ها جهت ارزیابی و سنجش ایده خود تمرکز بر این عوامل می باشد: - ارزش: این عامل در حقیقت تاثیر اپلیکیشن بر زندگی روزمره را مورد سنجش قرار می دهد. - یگانگی: این معیار ارتباط مستقیم با تعداد اپلیکیشن های موجود با عملکرد مشابه دارد. حال بیایید نگاهی به چهار ترکیب ممکن از این دو عامل بیندازیم: شکل 1: در این حالت اپلیکیشن تامین کننده ارزش برای کاربران است، اما اپلیکیشن های دیگری با عملکرد مشابه موجودند. محتوا و قیمت در این بین خالق وجه تمایز بین اپلیکیشن ها می باشند. تامین کنندگان استریمینگ تلویزیونی مثالی در این مورد است. blog_10211_1شکل 2: این ربع از تصویر نماینده اپلیکیشن هایی است که تامین کننده ارزش اندکی برای کاربران می باشند و تا حدودی منحصر به فردند، نه به طور کامل. یافتن وجه تمایز بین چنین اپلیکیشن هایی دشوار است، چرا که اکثر آنها به صورت رایگان و با امکانات مشابه عرضه می شوند. فید ریدرهای بیشمار را می توان به عنوان نمونه ای از این دست برشمرد. blog_10211_2شکل 3: این نوع ترکیب بیانگر شرایطی است که به طور طبیعی مورد پسند شما واقع نمی گردد، چرا که اپلیکیشن های این دسته هیچگونه ارزشی برای کاربران خود تامین نمی کنند. به احتمال قوی، کاربران تنها در شرایطی که مجبور باشند این اپلیکیشن ها را مورد استفاده قرار می دهند، اما معمولا اپلیکیشن آنها را خوشنود نمی سازد. نمونه بارز از این گونه، اپلیکیشن هایی هستند که دستورالعمل یا مرجعی برای یک سرویس یا محصول خاص می باشند. blog_10211_3شکل 4: این ترکیب بهترین حالت ممکن برای اپلیکیشن است، محصول تامین کننده ارزشی معقول برای مشتریان است، نرخ پذیرش و استفاده از این اپلیکیشن ها بالا بوده و افراد تمایل زیادی برای استفاده از اپلیکیشن از خود نشان می دهند. به عنوان نمونه ای از این گروه می توان به شبکه های اجتماعی اشاره کرد، البته در زمانی که چیزی مشابه در بازار وجود نداشت. blog_10211_4در راستای سنجش و ارزیابی ایده اولیه، لازم است ارزش و منحصر به فرد بودن آن را مد نظر قرار دهید، تنها در صورت ساخت یک اپلیکیشن ارزشمند و خاص قادر به در دست گرفتن رقابت هستید، در این شرایط تمامی افراد تمایل به استفاده از اپلیکیشن شما پیدا می کنند. 2. گفتگو و تبادل نظر با کاربران توسعه دهندگان نباید به تنهایی کار کنند، بلکه لازم است به شناسایی و صحبت با کاربران خود بپردازند، ایده خود را به آنها ارائه داده و با ساخت نمونه اولیه و نمایش عملکرد آن به مشتریان، از عقاید و نظرات آنها آگاه شوند. این کار در شناسایی نیازمندی ها و توقعات کاربران به کمک شما می آید و شما از آنچه باید در نسخه بعدی اپلیکیشن بگنجانید، آگاهی کامل پیدا می کنید. در بدترین شرایط نیز، این کار مانع صرف هزینه های بیهوده برای پروژه می شود و از هدر رفتن منابع جلوگیری به عمل می آورد. بازخورد کاربران ارزشی برای اپلیکیشن تعریف می کند، لازم است در طول چرخه ساخت و توسعه اپلیکیشن همواره به تجربه کاربری توجه ویژه ای داشته باشید. blog_10211_53. ارزیابی تمامی جزئیات استفاده از ابزارهای مدیریت محصول جهت سنجش زمان، کیفیت، رضایت مندی، کد و هزینه ها از نخستین مراحل پروژه پیشنهاد می شود. با بهره گیری از معیارهایی می توانید به ارتقای اپلیکیشن در گام های بعدی بپردازید، البته بدون از دست دادن تمرکز آن. مغز انسان به طور طبیعی به جوایز متناوب تمایل دارد، چنانچه بر بازخوردهای دریافتی از کاربران خود متمرکز شوید، توانایی درس گرفتن از هر نسخه اپلیکیشن در طول فرآیند توسعه را خواهید یافت و بالطبع نتایج بهتری نیز دریافت خواهید کرد و این کار در ذهن شما انگیزه ای ایجاد می نماید. blog_10211_64. کار را به انجام برسانید صدها اپلیکیشن تنها بر روی کاغذ مانده و هرگز به واقعیت نپیوسته اند، بنابراین باید سعی در عملی ساختن ایده خود کنید، با ساخت نمونه اولیه و نمایش آن به گروه مورد نظر، به ارزیابی و بهبود اپلیکیشن مشغول شوید. با این روش می توانید اپلیکشن خود را به موفقیت نزدیک کنید، تولید اپلیکیشن خاص همراه با ارائه ارزش به مشتری کلید موفقیت است. کار بر روی ایده ها همواره نتیجه بخش است، شاید همین ایده ها به اپلیکیشنی تکان دهنده بدل شوند. http://asmarterplanet.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید