درآمدزایی از اپلیکیشن های موبایل

از این سه راه درآمد اپلیکیشن خود را افزایش دهید

علاوه بر رضایتی که با موفقیت اپلیکیشن خود کسب میکنید، مسائل مالی نیز به شدت در رشد کسب و کار شما تاثیرگذار است. تکنیک های بسیار زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانید به درآمد موردنظر خود دست پیدا کنید.

در این مطلب به سه روش که با استفاده از آنها قادر به افزایش درآمد و ساخت یک برنامه سودآور برای کسب و کار خود هستید خواهیم پرداخت.

همواره لازم است تا علاقه مندی های کاربران و دلایلی را که به سبب آنها اقدام به ساخت اپلیکیشن کرده اید مد نظر قرار دهید، چرا که این موارد اهمیت ویژه ای در فرآیند دارند.

 

1. ارزش طول عمر مشتری (LTV) را به حداکثر برسانید

افزایش ارزش طول عمر کاربران اپلیکیشن

ارزش طول عمر مشتری یا همان LTV یکی از مهم ترین معیارها در ایجاد یک استراتژی پایدار برای جذب و نگهداری کاربران است. به طور خلاصه میتوان گفت که ارزش عمر مشتری معیاری برای سنجش ارزش کاربر در طول زمان میباشد و در ادامه چندین مورد برای بهبود ارزش عمر مشتری فهرست شده است:

 

استفاده از Deep Linking

Deep Linking دیگر یک تکنیک اختیاری برای پیاده سازی در اپلیکیشن ها نیست و در صورتی که میخواهید کاربران را به انجام یک عملیات مشخص در اپلیکیشن هدایت کنید، باید از این تکنیک بهره بگیرید.

 

یک آنبوردینگ بی نقص و کامل را در اختیار کاربران قرار دهید

اگر از همان مرحله اول، کاربران را با توضیحات دشوار بترسانید و اطلاعات زیادی از آنها بخواهید، آنها اپلیکیشن را کنار میگذارند و هیچگاه باز نخواهند گشت. از این رو باید با استفاده از یک رابط ساده و کاربر پسند آنها را تحت تاثیر قرار دهید.

 

از تبلیغات دهان به دهان بین کاربران استفاده کنید

کانال های متعددی برای اطلاع رسانی به عموم درباره اپلیکیشن وجود دارد. برای نمونه میتوان به مطبوعات، صفحات فرود تاثیرگذار، ساخت داستان هیجان انگیز درباره اپلیکیشن یا شرکت در رویدادها اشاره کرد.

 

اشتراک گذاری اپلیکیشن را بیشتر کنید

شما باید از مزایای شبکه های اجتماعی استفاده کرده و کاربران را تشویق به پیشنهاد اپلیکیشن به دوستان خود کنید.

 

استفاده هوشمندانه از پوش نوتیفیکیشن ها

برای اینکه از پوش نوتیفیکیشن ها نتیجه بگیرید، باید آنها را به روشی هوشمندانه مورد استفاده قرار دهید.

 

2. افزایش درآمد از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن

گام بعدی برای افزایش درآمد، توجه کردن به استراتژی کسب درآمد در داخل اپلیکیشن میباشد.

استفاده از تبلیغات برای افزایش درآمد اپلیکیشن

 

از تبلیغات کاربر پسند استفاده کنید

لازم است مطمئن شوید که جذاب ترین و تاثیرگذارترین فرمت های تبلیغاتی را در اپلیکیشن خود مورد استفاده قرار داده اید، برای نمونه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تبلیغات ویدیویی جایزه دار – این فرمت از موارد برد–برد محسوب میشود و کاربران با تماشای ویدیو، جایزه میگیرند. بدین ترتیب برندها محصولات خود را نمایش میدهند و صاحبان اپلیکیشن نیز درآمد اپلیکیشن را افزایش میدهند.

 

تبلیغات تعاملی – زمانی که تبلیغات به صورت یک بازی یا سرگرمی ارائه شوند، کاربران این ذهنیت را نخواهند داشت که میخواهید چیزی به آنها بفروشید. بدین ترتیب در حالی که کار با اپلیکیشن را ادامه میدهند، تمایل بیشتری برای تکمیل خریدهای خود خواهند داشت.

 

تبلیغات نیتیو – تبلیغاتی که با سبک اپلیکیشن همخوانی داشته باشد و به نوعی آن را تکمیل کند، فرصت بیشتری برای درگیر کردن کاربران و افزایش علاقه آنها برای اقلامی که پیشنهاد داده اید دارند.

 

تبلیغات را متناسب با مخاطب مرتبط فیلتر کنید

هرچقدر هم که تبلیغات نمایش داده شده درون اپلیکیشن سرگرم کننده و جذاب باشند، اما اگر محتوا با نیازمندی ها و خواسته های کاربر همخوانی نداشته باشد، فرصت شما برای به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه از دست میرود.

 

eCPM را بهبود دهید

یکی از معیارهای مهم در سنجش میزان سود و درآمد اپلیکیشن eCPM است که سود دریافتی در ازای سرویس دهی به 1000 مشتری را مد نظر قرار میدهد. از این رو باید این معیار را مورد سنجش قرار داده و بهبود دهید.

 

عملکرد اپلیکیشن را تست کنید

در هر کاری ممکن است خطا وجود داشته باشد، بنابراین تصور نکنید استراتژی شما درست و کامل است. باید از داده های دقیق برای کسب اطمینان از کلیه عملیات استفاده کنید. در شرایطی که رشد شما مطابق برنامه ریزی ها نیست، باید فعالیت های خود را بر اساس نتایج دریافتی بهینه سازی کنید.

 

3. تکنیک های رشد را بکار ببرید

از پولی تا رایگان

اگر یک اپلیکیشن پولی دارید، به کاربران امکان دهید تا بدون صرف هیچ هزینه ای، برای یک دوره زمانی از آن استفاده کنند، چرا که این کار مزایای طولانی مدت متعددی را به همراه دارد. در برخی شرایط استفاده از مطبوعات و ایمیل مارکتینگ نیز روش خوبی است.

 

بومی سازی

برای اینکه نتایج بهتری عاید شما شود، باید مطمئن شوید که اپلیکیشن تجربه بسیار خوبی در اختیار تمامی کاربران قرار میدهد. اگر اپلیکیشن را به صورت جهانی منتشر کنید، این اقدام تاثیر چشمگیری بر روی درآمد شما خواهد داشت.

 

آپدیت های منظم ASO (بهینه سازی اپ استور)

اینکه کاربران به چه نحوی اپلیکیشن شما را در مارکت می یابند، بسیاری حیاتی و مهم است و باید همواره این مورد را مد نظر قرار دهید و مطابق با آخرین آپدیت های اعلام شده توسط گوگل و اپل به پیش بروید.

 

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از مواردی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد. در صورتی که با کاربران ارتباط داشته باشید و آنها را متقاعد کنید تا به برند شما اعتماد کنند، درآمد بیشتری عاید شما خواهد شد.

 

از انجمن های گفتگو کمک بگیرید

انجمن های گفتگو و وبلاگ های فنی برای کمک کردن به افراد جهت یافتن راه حل مشکلاتشان بوجود آمده اند. در انجمن های مورد علاقه کاربران خود فعال باشید و به آنها نشان دهید که اپلیکیشن شما راه حلی برای رفع مشکلاتشان است.

از مزیت رقابتی بهره بگیرید

شما باید یک برتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. لذا سعی کنید تمامی فعالیت های خود را به شکل بهتری انجام دهید. باید خلاق باشید و روش های خلاقانه ای برای دستیابی مخاطبین پیدا کنید.

 

نتیجه گیری

در این مطلب با چندین تکنیک برای تمرکز بهتر بر روی اقدامات صحیح جهت دستیابی به هدف آشنا شدید. به یاد داشته باشید که یافتن استراتژی درست و مناسب مهم است، اما رعایت بهترین روش ها برای درک مناسب ترین رویکرد نیز اهمیت دارد.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید