استراتژی های کسب در آمد از بازی های موبایل

استراتژی های کسب در آمد از بازی های موبایل

در سال های اخیر قرعه به نام بازی های موبایل افتاده و این صنعت موفقیت بزرگی را رقم زده است، یقینا بعضی از بازی ها با رواج بیشتر در بین کاربران، محبوبیت یافته اند، اما در این بین انبوهی از بازی ها به طور مستقل عملکرد خوبی را به نمایش می گذارند. برای موفقیت در عرصه بازی های موبایل، باید روش هایی برای کسب درآمد از آنها بیابید، بنابراین باید مراحلی را سپری کرده و پیش از انتشار نهایی بازی همه جزئیات را برنامه ریزی و به کنترل خود در آورید. مدل های متعددی در زمینه کسب درآمد موجودند که سود دریافتی را به حداکثر می رسانند، اما انتخاب مدل مناسب جای تامل دارد، لازم است به بررسی کامل جزئیات پرداخته و از این طریق مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب کنید. شاید نحوه انجام کار تا حدودی گمراه کننده و پیچیده به نظر برسد، ما را همراهی کنید تا با در اختیار قرار دادن چندین ترفند کلیدی، ابهامات را رفع کنیم. AH-Yurei-Ninja-2

بخش عمده از این فرآیند به تبلیغات مربوط می شود، از سوی دیگر در اختیار داشتن چندین رویکرد تبلیغاتی به شما قدرت و توانایی موفقیت در این عرصه را می دهد، البته نه به معنای بهره گیری از تمامی تاکتیک های تبلیغاتی. در نظر گرفتن هزینه هایی که این کار به دنبال خواهد داشت، بسیار مهم است و باید به صورت هدفمند رویکرد خود را اتخاذ نمایید. استفاده از بنرهای تبلیغاتی در بازی ها، نمایش تبلیغ هنگام خروج از بازی و حتی همکاری با شرکت های بزرگ سازنده بازی و نمایش تبلیغات مرتبط با بازی شما، تنها چندین نمونه در این زمینه می باشند. ارائه کوپن به کاربران می تواند ایجاد انگیزه کند، می توان به ازای نمایش تبلیغات سایر شرکت ها از آنها پول دریافت کرد، مورد دیگر به تبلیغات ویدئویی مربوط می شود و بازی کننده می تواند به ازای دریافت محتوای درون برنامه ای و آیتم هایی که در حین انجام بازی از آنها استفاده می کند، هزینه بپردازد. برخی از شرکت ها در ازای نمایش برند آنها و جذب توجه مشتریان به شما پول پرداخت می کنند. یقینا تبلیغات تنها روش کسب درآمد نیست، برای نمونه در بازی های رایگان ممکن است شما تمایل به فروش بسته های DLC برای محتوای بازی بیشتر مانند سطوح پیشرفته و یا امتیازاتی دریافتی در حین بازی، داشته باشید. در بازی هایی که این امکان وجود دارد می توانید به کسب درآمد از طریق افزایش میزان تجربه و پیشرفت سلاح ها نیز بپردازید، اگر بازی دارای سیستم مرحله ای و شخصیت هایی می باشد که قادر به تجهیز سلاح ها هستند، این رویکرد پیشنهاد می شود. گزینه دیگر مربوط به در اختیار گذاشتن نسخه آزمایشی از بازی و یا نسخه رایگان به همراه تبلیغات می باشد. در این حالت می توانید به افرادی که تمایل به رهایی از تبلیغات دارند یک نسخه پریمیوم ارائه دهید. بدین ترتیب دو دسته از کاربران مخاطب شما خواهند بود، دسته اول کاربرانی که از بازی به طور رایگان، اما به همراه تبلیغات استفاده می کنند و دسته دوم کاربرانی که پول پرداخت کرده اند. ایجاد برخی محدودیت ها در خلال انجام بازی نیز گزینه ای دیگر است که در مواقعی کارآمد می باشد. برای مثال پرداخت هزینه در ازای اختصاص زمان بیشتر برای سطوح بالاتر از بازی و یا پرداخت هزینه در قبال تسریع فرآیند ساخت یک وسیله خاص درون بازی. SuperCell از این استراتژی در بازی محبوب Clash of Clans استفاده کرده و به کاربران امکان ساخت تجهیزات جدید در کسری از زمان را می دهد، تنها لازم است هزینه ای برای تسریع فرآیند بپردازند. در زمینه اقتصاد مجازی گزینه های متعددی در دسترس قرار دارند، از شخصیت های جدید گرفته تا افزایش تعداد آیتم های درون بازی. علاوه بر این شما قادر به قدرتمند کردن آیتم های دوره ای نیز می باشید، بدین ترتیب که در قبال پرداخت هزینه فرد به نقطه باخت خود بازگشته و به ادامه بازی از آن مرحله می پردازد. بسیاری از پیشگامان این عرصه چنین رویکردی را مورد استفاده قرار داده و افراد را قادر به ادامه بازی می کنند. برای نمونه بازی اخیر Bulkypix به نام Yurei را در نظر بگیرید که برای بازی کننده امکان ادامه بازی از جایی که باخته بود را فراهم می کند و بابت این کار هزینه ای از کاربر دریافت می نماید. ترفند دیگر شارژ منابع است که در بازی های استراتژی مانند کلش اف کلنز و بازی های مشابه مورد استفاده قرار گرفته.

چنانچه بازی موفقیت بزرگی نصیب خود کرد می توانید از سایر گزینه ها مانند تیشرت های تبلیغاتی، اسباب بازی و سایر اقلام برای تبلیغ بیشتر استفاده کنید، تنها در صورت پشتیبانی از سوی انبوهی از طرفداران در این عرصه موفق خواهید شد. روش های پرداختی مانند کوپن ها و پرداخت های نقدی از جمله گزینه های پیش رو هستند که مورد استفاده افرادی که تمایل به خرید آیتم ها دارند قرار می گیرد. در نظر گرفتن جنبه اجتماعی قضیه نیز دارای اهمیت است، بدین ترتیب که افراد را قادر به هدیه دادن آیتم ها به همدیگر نمایید. با کمک این ترفندها می توانید یک دید کلی نسبت به قضیه پیدا کرده و ایده هایی جدید و مبتکرانه ای در ذهن خود خلق کنید.

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید