استفاده از ایموجی در جستجوی Google Photos

استفاده از ایموجی در جستجوی Google Photos

علاوه بر انجام بازی های متعدد و استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، با اسمارت فون های خود عکس های زیادی هم می گیریم. شرکت هایی مانند دراپ باکس راهی برای بکاپ گیری از تمامی تصاویر گرفته شده را در اختیار کاربران قرار داده اند، اما Google Photos این فرآیند را برای کاربران آسان تر و ساده تر از هر ابزار دیگری گردانیده است. علاوه بر اینکه Google Photos ارائه دهنده بکاپ های رایگان و نامحدود برای عکس ها می باشد، ارائه دهنده راهی برای جستجو در کتابخانه تصاویر کاربر نیز هست و برای این کار نیازی به برچسب گذاری عکس ها احساس نمی شود. گوگل با استفاده از شبکه های عصبی و یادگیری ماشینی قادر به پیاده سازی چنین عملکردی شده است و هم اکنون در آپدیت جدید، Google Photos قابلیت جستجو با استفاده از ایموجی را نیز به اپلیکیشن خود افزوده است.

blog_17585_1

دفعه بعدی که Google Photos را بر روی گوشی اندرویدی خود باز کرده و یک جستجو انجام می دهید، قادر به مشاهده فهرستی از ایموجی ها خواهید بود که به احتمال زیاد به لایبرری شخصی شما مرتبط هستند. کاربرد ایموجی ها در طول سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده و هم اکنون این ابزارهای کوچک به وفور در اپلیکیشن های پیام رسان مورد استفاده قرار می گیرند، از این رو استفاده از این ابزارها در جستجو چندان غیرمنتظره نیز نمی باشد.

به نظر می رسد که این امکان هم اکنون به صورت زنده در اختیار کاربران قرار داشته باشد، اما هنوز معلوم نیست که نیازی به آپدیت اپلیکیشن از سوی کاربران اندرویدی است یا این آپدیت در سمت سرور انجام می شود. در زیر یک ویدیو مشاهده می کنید که به معرفی این قابلیت جدید پرداخته است.

اینها را هم بخوانید