استیو وزنیاک

استیو وزنیاک چه نصیحت هایی برای کارآفرینان تازه کار دارد؟

استیو وزنیاک یکی از بنیان گذاران کمپانی اپل است که نقش چشمگیری در موفقیت و جایگاه کنونی کمپانی ایفا می کند. درس گرفتن از تجارب چنین افرادی بسیار ارزشمند بوده و افراد فعال در زمینه تکنولوژی را در مسیر موفقیت قرار می دهد. در این مقاله قصد داریم به چهار درس ارزشمند از سخنرانی استیو وزنیاک بپردازیم، ما را در این مقاله همراهی کنید.

1. بدون اینکه در کانون توجه دیگران باشید، می توانید متمایز شوید

اغلب افراد، کمپانی اپل را با نام استیو جابز می شناسند و جابز همواره در کانون توجه رسانه ها بوده است، در حالی که وزنیاک در پشت پرده به فعالیت پرداخته و اساس کار را پایه گذاری و استیو جابز آن را به عموم معرفی کرده است.

وزنیاک بارها بیان کرده که هیچ مشکلی با این وضعیت ندارد و می توان از این نگرش او درس گرفت که موفقیت همیشه با کانون توجه بودن، اتفاق نمی افتد. اگر هر دو پایه گذار اپل به دنبال کسب نام و شهرت بودند، هیچ کدام موفق به دستیابی به آن نمی شدند و در واقع تفاوت در مهارت ها به شکوفایی و آشکار شدن رویا و تصورات آنها کمک کرد.

نتیجه گیری: در صدر قرار گرفتن و مشهور شدن چیزی است که اغلب بنیان گذاران به رویاپردازی درباره آن می پردازند، در حالی که کسب شهرت عامل اصلی برای راه اندازی کسب و کار نمی باشد. اگر با پیروی از نفس خود گام بردارید و ریسک کنید، تصمیمات نادرستی برای کسب و کار خود اتخاذ خواهید کرد. اولویت دادن به اپل به وزنیاک کمک کرد تا بهترین محصولات جهان را بسازد.

2. باید به کار خود علاقه داشته باشید

از چهره ی همیشه خندان وزنیاک، مخصوصا هنگامی که درباره تکنولوژی صحبت می کند، می توان عشق و علاقه به کار را مشاهده کرد. به یقین علاقه او عاملی بود که در ساخت چنین محصولات تاثیرگذار و فوق العاده ای به او یاری رسانید.

وزنیاک برای کسب منفعت مالی، اپل را پایه گذاری نکرد و در ابتدای کار چشم انداز بزرگی برای اپل در ذهن نداشت و تنها می خواست محصولاتی را که دوست داشت، بسازد.

نتیجه گیری: هنگام راه اندازی کسب و کار جدید، تمرکز بر روی چیزهایی که از آنها لذت می برید، بسیار مهم و حیاتی است. تنها پس از آن باید به دنبال مشتریانی بگردید که محصولات شما را خریداری می کنند. سپس با تست کسب و کار و تصحیح استراتژی خود، راهی برای گسترش کسب و کار خواهید یافت.

به گفته وزنیاک "هدف من کسب درآمد هنگفت نبود، بلکه ساخت کامپیوترهای خوب بود." بزرگ ترین و بهترین کمپانی های جهان کار خود را با این نگرش ساده آغاز کرده اند.

3. کسی را برای همکاری پیدا کنید که اهل عمل باشد

با گوش دادن به سخنرانی وزنیاک، مخاطبین دریافتند که او نمونه بارز از فردی است که کار مورد علاقه خود را انجام می دهد و محدودیت ها در این میان هیچ معنایی برای او ندارند.

بسیاری از کارآفرینان مشتاق، به دلایل نادرستی وارد کسب و کار می شوند و بسیاری از کارآفرینان آینده ترجیح می دهند که به عنوان یک متخصص و رهبر سخت گیر دیده شوند و دوست ندارند به کسب مهارت و یادگیری پرداخته و اجازه دهند تا محبوبیت آنها به مرور شکوفا شود.

به گفته وزنیاک " کسی را بجویید که حاضر باشد در گاراژ خانه خود مشغول به کار شود، زیرا چنین افرادی از توانایی حل مشکلات بهره مندند و صرف نظر از انگیزه، عنوان و نام، تحسین و توجه، کار خود را می کنند.

نتیجه گیری: چنین افرادی بدون توجه سایرین کار خود را انجام می دهند و بهتر می توانند به تجسم همه جوانب بپردازند.

4. تیمی تشکیل دهید که مایل به استفاده از محصولات شما باشد

"برای مشکلات خود راه حل های ایجاد کنید" بین افرادی که تنها می خواهند بدون رفع کردن مشکل، به یک مبتکر به روز تکنولوژی تبدیل شوند و کسانی که از یک مشکل و ضعف آگاهی کامل داشته و هر اقدامی برای برطرف کردن آن انجام می دهند، تفاوت واضحی وجود دارد.

همواره باید سعی کنید مثل گروه دوم باشید، باید چیزی را بسازید و کل تیم شما آن را مورد استفاده قرار دهند، چیزی که به آن ایمان دارید و وجود آن در کل جهان بسیار هیجان انگیز است.

نتیجه گیری: چیزی که می سازید، باید یک مشکل شخصی را برطرف کند و ارائه دهنده ارزشی برای زندگی باشد، زیرا اگر شما و تیم تان مایل به استفاده از آن هستید، سایرین نیز چنین دیدگاهی نسبت به محصول شما خواهند داشت.

استیو وزنیاک نقش کلیدی در پایه گذاری یکی از بزرگ ترین کمپانی های جهان داشته که به ساخت نوآورانه ترین محصولات نسل کنونی مشغول است، لذا درس گرفتن از توصیه های او برای تمامی کارآفرینان تازه کار مفید خواهد بود.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید