اسمارت فون ها چه تاثیری بر ذهن و جسم کودکان می گذارند؟

اسمارت فون ها چه تاثیری بر ذهن و جسم کودکان می گذارند؟

عصر تکنولوژی و اینترنت زندگی تمامی افراد را دگرگون کرده، بسیاری از والدین اسمارت فون ها را به عنوان وسیله ای برای سرگرم کردن فرزندان خود مورد استفاده قرار می دهند، به اعتقاد آنها بازی ها و ویدیوهای بسیار خوبی برای رده سنی کودکان طراحی شده و دلیلی برای عدم استفاده از این امکان وجود ندارد.

اما مناسب بودن این محتوا چیزی نیست که والدین باید نگران آن باشند، مدت زمان بیش از اندازه ای که کودکان صرف کار با این صفحات نمایش به صورت منظم می کنند، مسئاله ای جدی تر و چالش برانگیزتر برای شما به عنوان والدین فرزندنتان می باشد که لازم است به آن توجه کنید. هرچه سن افراد کمتر باشد، سرعت رشد مغز آنها نیز بیشتر است و این امر میزان آسیب را نیز بیشتر می کند. مبنی بر مطالعات صورت گرفته از سوی آکادمی پزشکان کودک آمریکا، والدین نوزادان و کودکان زیر دو سال نباید کودکان را در معرض اسمارت فون، تبلت، کامپیوتر، تلویزیون و هر وسیله ای دیگری که از طریق یک صفحه نمایش افراد را سرگرم می کنند، قرار دهند.

blog_17403_1

استفاده از وب سایت های آموزشی موبایل برای کودکانی با سنین بالاتر مفید است، اما استفاده مکرر و طولانی مدت از گوشی های موبایل احتمال ایجاد مشکلاتی در رشد طبیعی و سالم و رفتارهای و عادات روزمره را بالا می برد. در زیر مواردی از مضرات اسمارت فون برای کودکان ذکر شده که باید آنها را مورد توجه قرار دهید:

- باعث ایجاد اختلالاتی در خواب می گردند.

- با افزایش بی تحرکی کودکان به مشکلات چاقی در آینده منجر می شوند.

- احتمال دارد موجب ناراحتی ها و آسیب های چشمی شوند.

- احتمال بروز دردهایی در ناحیه گردن، شانه، کمر، دست، شست و بخش های دیگری از بدن وجود دارد.

- احتمال دارد به بازه های دقت کوتاه مدت منجر شوند.

- ممکن است به رشد مهارت های اجتماعی در کودک لطمه وارد کنند.

- احتمال دارد به سطح بیشتری از اضطراب و افسردگی تن دهند.

- احتمال دارد در ساختار و عملکرد مغز اختلالاتی را موجب شوند.

از این رو لازم است تا در میزان استفاده کودکان از اسمارت فون ها محتاطانه تر عمل کنیم، چرا که ممکن است به مشکلات جبران ناپذیری منجر شود.

 

http://www.lifehack.org برگرفته از

اینها را هم بخوانید