تشخیص احساسات از طریق اسمارت فون

ام آی تی در حال توسعه اپلیکیشن جدیدی برای اسمارت واچ هاست که می تواند احساسات افراد را تشخیص دهد

پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی به دنیای اسمارت واچ ها نیز راه گشوده و این پوشیدنی های هوشمند شما را از سرعت و مقدار مسافتی که دویده اید، مقدار کالری که سوزانده اید، ضربان قلب و سایر شاخص های سلامت مطلع می سازند. سلامت روحی نیز در کنار سلامت جسمانی اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، اما آیا اسمارت واچ ها می توانند در این زمینه نیز به کمک شما بیایند؟

به لطف اپلیکیشن جدیدی که به تازگی توسط ام آی تی توسعه داده شده، این کار امکان پذیر خواهد بود. نحوه کار به این ترتیب است که اپلیکیشن به مکالمات شما گوش می دهد و با تجزیه و تحلیل ترانسکریپشن های متنی و علایم فیزیولوژیکی، لحن محاوره صورت گرفته را تشخیص می دهد. به بیان سازندگان، این اپلیکیشن از دقت 83 درصد برخوردار است.

بر اساس گفته های یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه به نام Tuka Alhanaui "تصور کنید در انتهای مکالمه بتوانید مجددا به عقب برگردید و لحظاتی را که افراد اطراف شما در مضطرب ترین وضعیت خود بوده اند ببینید. فعالیت ما گامی در این راستا می باشد و آینده ای که در آن کاربران بتوانند یک مربی اجتماعی از نوع هوش مصنوعی را در جیب خود حمل کنند، دور از واقعیت نمی باشد."

یکی از دانشجویان PhD به نام محمد قاسمی نیز افزود "تا آنجایی که می دانیم، این نخستین آزمایشی است که در آن داده های فیزیکی در کنار داده های گفتاری به صورت غیرفعال اما انبوه، حتی در وضعیتی که افراد دارای تعاملات طبیعی و بدون ساختار هستند، جمع آوری شده اند و نتایج دریافتی حاکی از آن است که امکان دسته بندی کردن لحن مکالمات در ریل تایم وجود دارد." متاسفانه در حال حاضر این اپلیکیشن برای استفاده تجاری آماده نیست، اما به یقین دستاورد بزرگی در این زمینه قلمداد می شود.

 

http://www.ubergizmo.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید