اندی روبین مایل به تاسیس یک کمپانی ساخت گوشی های اندرویدی است

اندی روبین مایل به تاسیس یک کمپانی ساخت گوشی های اندرویدی است

نام اندروید و گوگل به گونه ای با یکدیگر پیوند داده شده، اما افرادی که با تاریخچه اندروید آشنایی دارند می دانند که گوگل زادگاه اصلی برترین پلتفرم موبایل جهان نبوده است، در حقیقت اندروید حاصل کار فردی به نام اندی روبین است که همراه با فروش کلیه حقوق این سیستم عامل به گوگل به همراه شرکای خود به این شرکت ملحق شد. این همکاری در اواخر ماه اکتبر سال گذشته به نقطه پایان خود رسید و روبین گوگل را پس از 9 سال همکاری و با هدف راه اندازی شرکت مستقل خود تحت عنوان Playground Global رها کرد. اما اخیرا شرایط تغییر پیدا کرده و گویا روبین قصد دارد پیوندی دوباره با اندروید برقرار کند.

blog_15095_1

این بار وضعیت با گذشته متفاوت است، روبین دیگر با گوگل مشارکت نمی کند و به طور مستقل شرکت خود را برای ساخت گوشی های اندرویدی راه اندازی می نماید. همراه با افزایش حجم درآمدها از Playground و رشد استارتاپ های مرتبط با گوشی های اندروید مانند OnePlus و Nextbit، اقدامی از سوی روبین که سال های متمادی بر روی سیستم عامل اندروید فعالیت داشته غیرقابل تصور نمی باشد.

از سوی دیگر با توجه به بازار اشباع شده گوشی های اندروید کار برای روبین کمی دشوار می شود، از سوی دیگر درباره تدابیری که او برای پیروزی در این رقابت اندیشیده نمی توان به طور قطع اظهار نظر کرد. ارائه محصولی منحصر به فرد اخیرا به یک چالش برای سازندگان بدل شده و روبین نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. به همین خاطر روبین و کمپانی او باید راهی برای ارائه محصولی مبتکرانه و تاثیرگذار بیابند و در این راه از گرایشات این صنعت نیز پیروی کنند. Nextbit از تمرکز بر روی سیستم های ابری جهت ساخت گوشی بهره برده و گوشی ساخت آنها فضای ذخیره سازی بالایی را ارائه می دهد، آنها حافظه داخلی گوشی را با فضای ذخیره سازی ابری ترکیب کرده و بدین طریق از مشکل محدودیت در فضا تا حدودی کاسته اند. از زمان آغاز Playground تاکنون روبین استارتاپ ها و پروژه های متعددی را خریداری کرده و احتمال استفاده از سایر محصولات در کنار گوشی های اندروید بسیار بالاست، اما اینکه خالق اندروید در عرصه ساخت گوشی تا چه میزان موفق می شود بر کسی روشن نیست، این صنعت به شدت رقابتی شده و سبقت گرفتن از رقبای باتجربه دشوار است.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید