اپلیکیشن رسمی ویکی پدیا امکانات جدیدی را در آپدیت خود به ارمغان آورده است

اپلیکیشن رسمی ویکی پدیا امکانات جدیدی را در آپدیت خود به ارمغان آورده است

اهمیت ویکی پدیا را نمی توان در یک یا دو پاراگراف خلاصه کرد، مبنی بر تجزیه و تحلیل های صورت گرفته بر روی ترافیک کلی بازدید ویکی پدیا از سوی Alexa Internet، این وب سایت هفتمین وب سایت محبوب در سراسر دنیاست. حدود نیم میلیارد نفر در اقصی نقاط جهان هر ماهه این وب سایت را مطالعه می کنند، در ماه آگوست 2015 شاهد 18 میلیون بازدید از صفحات این وب سایت بوده ایم. به احتمال بسیار قوی شما نیز با این وب سایت آشنایی دارید و به وفور آن را مورد استفاده قرار می دهید، ویکی پدیا یک دانشنامه آنلاین و رایگان جهت استفاده و ویرایش می باشد. با وجود اقدامات کنترلی، خوانندگانی که وب سایت را مطالعه می کنند به وب سایت نیز کمک می کنند، در حقیقت ویکی پدیا جایی است که افراد اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و اطلاعات دیگری را نیز مطالعه می نمایند.

blog_15280_1

ویکی پدیا در اصل برای یک مرورگر دسکتاپ طراحی و ساخته شده است، اما با گذشت زمان وب سایت اقدام به ساخت یک نسخه موبایل و نیز اپلیکیشن موبایل نمود، این در حالی است که اپلیکیشن های دیگری نیز برای این منظور وجود دارند. اپلیکیشن موبایل ویکی پدیا به طور ثابت بهبودهایی را به ثبت رسانده است، اخیرا نیز شاهد آپدیت شدن اپلیکیشن و افزوده شدن چندین عمکلرد توسعه یافته به آن بوده ایم. به بیان توسعه دهندگان این آپدیت شامل رفع برخی از خطاها و کرش ها می شود. در بین امکانات جدیدی که اپلیکیشن میزبان آنها شده، یکی از آنها به گوشی هایی که اندروید 6.0 را به اجرا در می آورند مربوط است، بدین ترتیب که هرگاه یک کلمه را های لایت می کنید، در کنار گزینه های معمول کپی، کات و پیست، گزینه دیگری به نام Search Wikipedia را مشاهده خواهید کرد، امکان جدیدی که از سوی اپلیکیشن معرفی شده و آن را بیش از پیش قدرتمند کرده است.

بهبود دیگر در اپلیکیشن به گنجاندن گزینه Nearby در منوی ناوبری که به صورت پاپ آپ ظاهر می شود و یک نقشه تعاملی از مقالات ویکی پدیا درباره موضوعات و امکان اطراف را به نمایش می گذارد، مربوط است. این نقشه قابلیت اسکرول را نیز داراست، در نتیجه کاربران قادر به یافتن مقالات برای یک مکان که ممکن است در آینده تمایل بازدید از آن را داشته باشد نیز هستند. توسعه دهندگان اپلیکیشن ویکی پدیا اقدام به آپدیت کردن طراحی لینک پیش نمایش نیز نموده اند و تغییری در قابلیت پاک کردن تاریخچه مرورگر ایجادکرده اند، بدین ترتیب که این گزینه تب های باز را نیز پاک می کند.

این آپدیت در حال انتشار در گوگل پلی استور می باشد، چنانچه شما نیز یکی از کاربران این اپلیکیشن هستید، احتمالا نوتیفیکیشن مبنی بر آپدیت کردن ویکی پدیا را دریافت نموده اید، علاوه بر این به راحتی می توانید به گوگل پلی مراجعه کرده و اپلیکیشن را از آنجا آپدیت کنید، البته اگر این آپدیت برای گوشی شما در دسترس باشد.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    دیانا
    جاله نمی‌دونستم ویکی پدیا اپلیکیشن ارائه داده...

    به این نظر پاسخ دهید