اپل در پتنت جدید خود قصد دارد استفاده از آیفون با یک دست را میسر گرداند

اپل در پتنت جدید خود قصد دارد استفاده از آیفون با یک دست را میسر گرداند

اندازه صفحه نمایش نباید دلیل محدودکننده ای برای استفاده از آیفون باشد و لازم نیست برای آنکه بتوانید با یک دست با آیفون خود کار کنید، یک آیفون اس ای که اندازه کوچک تری از صفحه نمایش را ارائه می دهد، خریداری نمایید. پتنت جدیدی از اپل مدعی است که در آینده آیفون می تواند تشخیص دهد که گوشی چگونه در دست گرفته شده و مبنی بر شرایط حاکم به طور خودکار به جابجایی عناصر رابط برای نزدیکی به انگشت شست خواهد پرداخت. چنانچه از دست چپ خود استفاده کنید، دکمه ها نیز در قسمت چپ نمایش داده می شوند و اگر انگشت شما در قسمت راست و پایین باشد، دکمه ها هم در آن قسمت قرار می گیرند.

blog_19411_1

علاوه بر این، اپل اظهار داشته که قادر به پیاده سازی این امکان با سخت افزار کنونی آیفون نیز می باشد، بدین معنا که این جابجایی هوشمند عناصر رابط کاربری تنها به یک آپدیت نیاز خواهند داشت. برخی از این تکنیک ها شامل نظارت بر شتاب سنج و ژیروسکوپ گوشی و حتی ردیابی تغییرات در کارآیی سیگنال در زمان حرکت انگشت بر روی صفحه نمایش می باشد و اپل می تواند به انگشتی که برای وارد شدن با Touch ID استفاده کرده اید نگاه کند.

blog_19411_2

به بیان اپل آنها مد نظر دارند تا از سخت افزار تخصصی مانند سنسورهای حسی بر روی بدنه گوشی به منظور ارائه میزان دقت بیشتری که گزینه بهتری در طولانی مدت می باشد، استفاده کنند. در حقیقت اپل از تکنولوژی مشابهی برای قلم اپل استفاده می کند که امکان حس کردن مواردی مانند چرخش را داشته و شما را قادر به تطبیق پارامترهایی در زمان استفاده از مولتی تاچ می کند.

blog_19411_3

انتظار می رود که این ایده به واقعیت بپیوندد، در حال حاضر بسیاری از سازندگان گوشی قابلیت کار با یک دست را در محصولات خود جای داده اند، ولی بسیاری از افراد از وجود چنین گزینه هایی اطلاع ندارند و فعال سازی آن به صورت دستی صورت می پذیرد، با این اوصاف امکانی خودکار برای کار با یک دست برگ برنده ای برای اپل خواهد بود که امید است در آینده شاهد آن باشیم.

 

http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید