بازاریابان دیجیتال به چه مهارت هایی نیازمندند؟

بازاریابان دیجیتال به چه مهارت هایی نیازمندند؟

همراه با رشد و تکامل تکنولوژی ها، کانال ها و پلتفرم های بازاریابی، مجموعه مهارت هایی لازم برای متخصصین بازاریابی دیجیتال نیز باید پیشرفت کند تا کسب و کارها قادر باشند تا استراتژی های بازاریابی دیجیتال را با موفقیت پیاده سازی و به اجرا در آورند.

در این مطلب قصد داریم به مهم ترین مهارت های لازم برای افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال مشغول به فعالیتند بپردازیم، با ما همراه باشید.

1. تجزیه و تحلیل داده

به یقین مهمترین مهارت برای بازاریابی، توانایی تجزیه و تحلیل داده ها می باشد. امروزه داده های بسیار زیادی در ارتباط با مشتری در اختیار قرار دارد و اهمیت این داده های در دسترس نیز رو به رشد می باشد، از این رو متخصصین بازاریابی دیجیتال باید تسلط کاملی بر محاسبات، معیارها و تجزیه و تحلیل داده ها داشته باشند.

مهم ترین پرسش مطرح در این بین این است که  "آیا این روش نتیجه بخش است؟" و مهارت های تجزیه و تحلیل داده بازاریابان را قادر به پاسخگویی به این پرسش می کند و به کمپین های اثربخش تر و هدفمندتر، افزایش مشتریان، بهبود قابلیت های شخصی سازی، کاهش نرخ خروج و حفظ بیشتر مشتریان در کنار سایر مزایا می انجامد.

به بیان ساده تر، چنانچه کسب و کارها مایلند تا تیم های بازاریابی دیجیتال آنها اثربخش بوده و موفق به تولید مشتریان راغب بیشتر باشند، باید متخصصینی را استخدام کنند که از توانایی هایی بیشتری برای تجزیه و تحلیل داده برخوردارند.

2. دانش مقداماتی اچ تی ام ال/سی اس اس

تجربه اولیه از کار با اچ تی ام ال و سی اس اس مهارت دیگر برای بازاریابان دیجیتال می باشد. البته این مهارت به این معنا نیست که تیم بازاریابی قادر باشد از اول یک وب سایت را بسازد، اما اگر تیم بازاریابی از مهارت های کدنویسی ابتدایی برخوردار باشند، این شرایط به کسب و کار شما کمک می کند تا پیام های کسب و کار را با شفافیت و وضوح بیشتری در طراحی بصری پیاده سازی کنید.

بازاریابانی که از مهارت های اچ تی ام ال و سی اس اس برخوردارند، قادر خواهند بود طراحی و ظاهر همه چیز از صفحه های فرود گرفته تا کمپین های بازاریابی ایمیل را آپدیت کرده و بهبود بخشند و آنها را به کانال های تولید مشتری اثربخش تری تبدیل کنند که خود به فروش بیشتری می انجامد.

3. تسلط بر ابزار خودکارسازی بازاریابی

با در نظر گرفتن ضرورت راهکارهای خودکارسازی بازاریابی پیشرفته، کسب و کارها نیازمند متخصصینی با توانایی ناوبری در پلتفرم های متعدد می باشد.

خودکارسازی تیم های بازاریابی محتوای را قادر به انجام عملکرد بهتر و بیشتر در زمان کمتر کرده و در عین حال برای کمپانی درآمد کسب می کند. ایمیل های خودکار، کمپین های شبکه اجتماعی و بازاریابی محتوا به تولید مشتریان بیشتر و بهتر و در نهایت فروش بیشتر یاری می رساند.

به منظور بهره گیری از مزایای پیشنهادی این تکنولوژی ها، لازم است تیم های بازاریابی دیجیتال مهارت هایی در روش های خودکارسازی متعدد داشته باشند. ابزارهایی مانند HubSpot ،Marketo و Pardot همراه با SalesForce در طیف گسترده ای از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

این تکنولوژی ها متفاوتند، از این رو نیاز است تا متخصصین بازاریابی دیجیتالی داشته باشید که بر ابزارهای خودکارسازی مورد استفاده کسب و کارها تسلط داشته باشند.

بازاریابی دیجیتال

4. بازاریابی محتوا

در طول سال های اخیر بازاریابی محتوا به پایه و اساس استراتژی بازاریابی تبدیل شده است و تولید محتوای با کیفیت در ارتباط با موضوعاتی که برای مخاطبین هدف اهمیت دارد و آنها مایل به تعامل با آن هستند، به کسب و کارها کمک می کنند تا به جای ارسال پیام ها و تبلیغات که شاید نادیده گرفته شده یا بلاک شوند، مخاطبین و مشتریان را جذب کنند.

سرمایه گذاری بر روی آن دسته از بازاریابان دیجیتال که دارای مهارت های بازاریابی محتوا و نوشتاری هستند موجب افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه کسب و کار می شود و همین شرایط نیز به مشتریان راغب بیشتر می انجامد.

5. بهینه سازی موتور جستجو

مهارت های سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو، دیگر مهارت لازم برای بازاریابان دیجیتال می باشد. برای اینکه محتوا، وب سایت، محصولات و اپلیکیشن های شما رتبه بالاتری را در صفحات موتورهای جستو از آن خود کنند و مشتریان بیشتری از آن شما شود، باید از بازاریابانی کمک بگیرید که در زمینه سئو مهارت های لازم را داشته باشند.

انتظار می رود که در سال 2017، اهمیت سئو برای متخصصین بازاریابی دیجیتال با افزایش چشمگیری مواجه شود، چرا که میزان هوشمندی موتورهای جستجو در حال بهبود است و الگوریتم های آنها به طور مستمر میزبان آپدیت هایی می شوند.

برخورداری از یک تیم بازاریابی با مهارت های به روز در ارتباط با سئو، بسیار مهم و ارزشمند می باشد. دریافت رتبه های بالاتر در موتور جستجو برای وب سایت و محصول و صفحات خدمات به مخاطبین، ترافیک و فروش بیشتر می انجامد.

تفکر درباره آینده

تسلط بر ابزار خودکارسازی بازاریابی، تجزیه و تحلیل داده، دانش مقدماتی اچ تی ام ال/سی اس اس، بازاریابی محتوا و مهارت های سئو، اولویت های نخست برای استخدام یک بازاریاب دیجیتال در سال 2017 خواهند بود.

کسب و کارهایی که از تیم های بازاریابی محتوایی برخوردارند که در حال تقویت و بهبود این مجموعه مهارت ها هستند، موفقیت بیشتری را از آن خود خواهند کرد و استراتژی های بازاریابی دیجیتال اثربخش تری را در سال آینده خواهند داشت. از این رو با صرف زمان کافی به تجزیه و تحلیل مجموعه مهارت های تیم بازاریابی دیجیتال بپردازید تا در صحنه رقابت از رقبای خود عقب نیفتید.

 

https://www.marketingprofs.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید