بازی ماهرخ

بازی ماهرخ، فسفر بسوزانید و بهترین شویدنسخه 1.0.0

امتیاز کاربران
4.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
دریافت برنامه/بازی ماهرخ از بازار سازنده : pazgamestudio

با محبوبیت بیش از حد دسته‌بندی کلمات و دانستنی‌ها در بین کاربران ایرانی، خیلی زیاد شاهد انتشار بازی هایی در این دسته بندی هستیم که عموما بازی های حدس کلمه، مثل فندق و آمیرزا هستند. چرا تاکنون این دسته بندی اشباع نشده؟ جواب این سوال با یک بررسی ساده مشخص می شود؛ با توجه به اطلاعات به دست آمده در این بررسی‌ها، ما بازی های این دسته ‌بندی را به سه گروه تقسیم می کنیم. دسته اول: بازی هایی که کپی ضعیفی از یک بازی ایرانی یا خارجی موفق هستند و با افزایش بینش کاربران ایرانی خیلی مورد استقبال قرار نمیگیرند. دسته دوم: این دسته، متعلق به بازی هایی است که با دیدی خلاقانه تولید میگردند اما دلایل مختلفی باعث می شود که به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکنند. دلایلی مثل

  • گیم پلی ضعیف
  • رابط کاربری پایین
  • تبلیغات اشتباه
دسته سوم: بازی هایی که هر از چندگاهی آن ها را در صفحه اول کافه بازار میبینید؛ بازی هایی که موفق می شوند و کاربران را درگیر خود میکنند. آن ها شاید به اندازه دسته دوم خلاقانه نباشند اما اجرای درست فنی بازی، گرافیک کاربرپسند و طراحی درست مراحل باعث می شوند که بازیکنان ایرانی جذب بازی گردیده و حتی آن را تبلیغ کنند. بازی ایرانی ماهرخ در این مقاله قصد داریم به سراغ یکی از جدید ترین بازی های دسته سوم برویم که "ماهرخ" نام دارد. همانطور که از اسم بازی هم ممکن است حدس بزنید، ما با یک محیط گرافیکی و صداگذاری تقریبا سنتی و مربوط به دهه 30 الی 50 شمسی رو به رو هستیم. این مورد باعث شده که هم انتظارات کاهش پیدا کند و هم بازی، شانس جذب مخاطب بیشتری داشته باشد چرا که کاربران ایرانی، عاشق کاراکترهای ایرانی دهه چهل تا شصت هستند. مراحل بازی ماهرخ صداگذاری بازی از سطح قابل قبولی برخوردار است و استفاده از آهنگ های آرام با ریتم یکنواخت، شاید جدی ترین حرکت سازندگان بازی برای جلوگیری از تکراری شدن موسیقی محسوب شود. گیم پلی بازی، خیلی نزدیک به سایر بازی های این سبک می باشد که البته راه پیاده سازی متفاوت‌تری نیز نباید از آن سبک انتظار داشت، گرچه ماهرخ تا حدودی محدودیت‌های گیم پلی فعلی خود را نیز کاهش داده است. بازی ماهرخ در حال حاضر 6 فصل دارد که هر فصل آن از 110 مرحله تشکیل شده است و شما برای اتمام این بازی باید از 660 مرحله مختلف گذر کنید. بازی ماه رخ به گفته سازندگان این بازی، مراحل به صورت حساب شده سیر صعودی را طی می کنند. برای مثال: فصل یک: مراحل ساده و تک جوابی فصل دو: مراحل متوسط که جواب هر مرحله یک کلمه دو یا چند بخشی می باشد. فصل سه: مراحل متوسط با جواب های مرتبط بهم فصل چهار: مراحل سخت که جواب ها به صورت دو به دو با هم مرتبط هستند و چالش بیشتری رو برای ذهن به همراه دارند. فصل پنج: مراحل سخت که جواب ها کاملا نامرتبط هستند و تعدادشان نیز بالای 3 کلمه مجهول است. فصل شش: فصل سخت و شیرین شعر پارسی!
اگر قصد به پایان رساندن این بازی را در سر دارید، باید بگویم که در این بازی بیش از 2500 کلمه به کار رفته و کار سختی را برای رسیدن به این هدف در پیش دارید.
پاسخ مراح بازی ماهرخ تا چه حد به فسفر سوزاندن علاقه دارید؟ در این بازی 5 نوع راهنما برای سهولت کاربران برای حدس کلمات در نظر گرفته شده است. دو نوع از راهنمایی ها به صورت رایگان در دسترس هستند و سه نوع دیگر آن با پرداخت سکه، مورد استفاده قرار می گیرند.
  • چرخش حروف
  • مشخص کردن یک حرف
  • حذف تعدادی از حروف اضافه
  • نمایش نیمی از حروف کلمات مجهول
  • نمایش کل یکی از کلمات
همچنین علاوه بر مراحل عادی بازی که مسیر خود را طی می کنند، به صورت روزانه می توانید در چالش مربوط به آن روز شرکت کنید و با پاسخ دادن به سوالات مراحل چالشی، پاداش خود را دریافت نمایید. دانلود بازی ماه رخ جایگاه شما در این بازی کجاست؟ تا مرحله خاصی پیش رفته اید، دوست دارید بدانید چند نفر تا کنون به این جا رسیده اند؟ بهترین بازیکن در چه مرحله ای قرار دارد؟ تا بهترین شدن در بازی چقدر فاصله دارید؟ تمامی این سوالات به لطف قابلیت لیدربورد (جدول امتیازات) بازی به راحتی پاسخ داده می شوند. البته توجه داشته باشید که مشاهده و ورود به جدول امتیازات، نیازمند ثبت نام در بازی است که شاید این کار در کمتر از سی ثانیه انجام بپذیرد. تقلب ممنوع! در این بازی، سازندگان با بارگذاری تصادفی کلمات، تا حدودی از تقلب و لو رفتن پاسخ مراحل جلوگیری کرده اند. در نهایت باید گفت که بازی ماهرخ، یک بازی ایرانی خوب در سبک کلمات محسوب می شود و به لطف همه آن چیزی که در خود جای داده می تواند یک انتخاب خوب برای سرگرمی کردن شما باشد. جدول بهترین های بازی ماهرخ
نقاط قوت برنامه
  • گیم پلی آزاد
  • گرافیک ایرانی پسند
  • کلمات و مراحل متنوع
نقاط ضعف برنامه
  • ایرادات جزئی در رابط کاربری
  • کلمات و چالش مبهم
پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه بازی ماهرخ، پتانسیل های موفق شدن در بین تعداد زیادی از رقیبان را دارد، اما باید دید که استراتژی معرفی بازی توسط شما چگونه دنبال می شود. همچنین در هنگام بررسی بازی، مواردی توجه من را جلب کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنم. تیپ نوشتاری انگلیسی : زمانی که یک بازی ایرانی تولید می شود، گرافیک ایرانی به آن جلوه می دهد، وجود اعداد و نوشتارهای انگلیسی ساده ترین و مهلک ترین ضعف بازی به شمار می رود.
  • نمایش تعداد سکه ها
  • فرم ثبت نام
  • و...
ایهام کلمات : در ماهرخ هیچ کنترلی بر کلمات حس نمی شد. برای مثل: در یک جدول حروف 16 تایی شاید بتوان بیش از 10 کلمه معنی دار با دو و یا سه حرف، شناسایی کرد، که تنها یکی از آن ها مورد نظر بازی بوده است. اگر بازیکنی 9 حدس صحیح بزند ولی هیچ واکنش مثبتی دریافت نکند، رفته رفته از بازی سرد خواهد شد. تکنیک "یافتن کلمات مخفی و دریافت جایزه" ساده ترین راه حل پیشنهادی، برای رفع این چالش می باشد.

بروزرسانی اول در 3 اردیبهشت‌ماه 1397

چالش روزانه، شاید یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی بود که نظر مارا در این آپدیت به خود جلب کرد.

شما با رسیدن به مرحله 50، قادر خواهید بود در این چالش‌های روزانه شرکت کنید و پس از حدس کلمات مختلف، موفق به کسب مقدار چشمگیری امتیاز و سکه شوید.

آپدیت بازی ماهرخ

توجه داشته باشید که هر چالش از 6 مرحله تشکیل شده که کلمات مجهول این مراحل، طبق قواعد فصل‌های کلی بازی ماهرخ مشخص میشوند.

مرحله یک: ساده و تک جوابی

مرحله دو: یک کلمه دو یا چند بخشی می باشد.

مرحله سه: جواب های مرتبط بهم

مرحله چهار: جواب ها به صورت دو به دو با هم مرتبط هستند.

مرحله پنج: جواب ها کاملا نامرتبط هستند و تعدادشان نیز بالای 3 کلمه مجهول است.

مرحله شش: جملاتی مجهول از اشعار پارسی!

بهبود الگوریتم انتخاب کلمات، یکی دیگر از تغییرات مهم این آپدیت به شمار میرود که علاوه بر ابهام زدایی از کلمات مراحل قبلی، باعث شده که شاهد مراحل جذاب تر و ساده تری باشیم که این یک نکته مثبت در تجربه کاربری بازی محسوب میشود.

اضافه شدن بخش کلمات مخفی، یک حرکت مفید برای انتقال یک حس خوب به کاربران که توسط توسعه دهندگان بازی در این آپدیت لحاظ شده است؛ با یافتن تعداد مشخصی از کلمات مخفی میتوانید به کسب سکه بپردازید و از یادگیری لغات فارسی لذت ببرید.

بهبود رابط کاربری، بازطراحی راهنمای بازی، افزایش تعداد مراحل و همچنین رفع سایر مشکلاتی که پیش از این در قسمت پیشنهادات به آنها اشاره کرده بودیم، امتیاز گیم پلی از 4 به 5 ارتقا پیدا کرد.

البته انتظار میرود باگ‌های جزئی موجود در این بازی نیز در بروزرسانی آینده برطرف گردد.

امتیازات تفکیکی

گرافیک و رابط کاربری
گیم پلی
ارزش بازی مجدد

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    امین 5
    سلام. بازی خیلی جالبیه. یه قسمت هم داره به اسم لیگ هفتگی که آنلاینه. رقابت جذابی بین بازیکنا ایجاد میشه توش.

    به این نظر پاسخ دهید
دانلود ماهرخ از کافه بازار