بازی پوکمون گو چه تاثیری بر روی نحوه ساخت اپلیکیشن ها خواهد گذاشت؟

بازی پوکمون گو چه تاثیری بر روی نحوه ساخت اپلیکیشن ها خواهد گذاشت؟

با انتشار بازی پوکمون گو شاهد شور و هیجانی در سراسر دنیا بودیم که پیش از این سابقه نداشت و این بازی هیجان انگیز گوشی های کاربران را به تسخیر خود در آورد، این بازی تلفیقی از جی پی اس و تکنولوژی حقیقت افزوده را گرد هم آورد و توانست در مدت زمان کوتاهی در صدر بازی های پرفروش اپ استورهای گوناگون قرار گیرد و تاثیر طولانی مدتی را بر روی استراتژی های موبایل و کسب و کار گذارد. به یقین می توان بیان داشت که تجربه بازی پوکمون گو چیزی است که به قطع نحوه ساخت اپلیکیشن ها را دستخوش تغییر خواهد نمود.

بازی وار سازی اپلیکیشن ها

بازی پوکمون گو ارائه دهنده یک رابط مبتنی بر حقیقت افزوده است که برای همگان جذابیت دارد و هیجانی را برای تمامی افراد به همراه آورده است. ترکیب جی پی اس و حقیقت افزوده میزان تعامل بازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آن را افزایش داده است. مبنی بر گزارشات Google Trends این بازی به طور ناگهانی همه جا را تسخیر کرد، مخصوصا اگر آن را با سایر بازی های محبوب موبایل مقایسه کنیم.

blog_22580_1

بخش حقیقت افزوده پوکمون گو تکنولوژی بسیار جذاب و جالبی است و برخی از کمپانی ها شروع به استفاده از تکنولوژی های مشابه نموده اند، برای مثال می توان به نمایشگاه موزه ها در سراسر جهان اشاره کرد که تجربه مشابهی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند. اما آنچه برای موفقیت اپلیکیشن حیاتی است جنبه گیمیفیکیشن یا بازی وار ساختن می باشد که ارائه دهنده تجربه ای همه جانبه و تعاملی برای کاربران است. هم اکنون که پوکمون گو شرایط را تسهیل بخشیده، کسب و کارها باید بازی وار ساختن اپلیکیشن های خود و استفاده از یک رابط جذاب برای تحریک در استفاده از اپلیکیشن را بیش از پیش مد نظر قرار دهند.

"ایده جمع آوری امتیاز" در سایر صنایع

گیم پلی این بازی مهیج بر پایه پیدا کردن و گرفتن پوکمون است و می توان آن را با ایده اقدامات "جمع آوری" در سایر اپلیکیشن ها مقایسه کرد. یکی از مشهودترین نمونه ها صنعت تناسب اندام می باشد، برای نمونه در اپلیکیشن Fitocarcy کاربران با انجام تمرینات ورزشی امتیاز جمع می کنند و می توانند سایر کاربران را به چالش بکشند، هر کسی که امتیاز بیشتری جمع کند برنده می شود.

با این اوصاف صنعت اپلیکیشن سازی و بازی سازی قادر است تا به شکل کامل تری جنبه گیمیفیکشن پوکمون گو را مورد استفاده قرار دهد، برای نمونه یک اپلیکیشن تناسب اندام قادر به استفاده از رابطی مشابه پوکمون گو برای تشویق رفتارهای خاصی است که ممکن است کاربر در شرایط عادی آنها را انجام ندهد و دویدن روی تردمیل به مدت 15 دقیقه یا انجام برخی تمرینات ورزشی را می توان به عنوان نمونه ای نام برد و این رویکرد افراد را به باشگاه های ورزشی می کشاند تا از این طریق امتیاز جمع کنند. این دسته از اپلیکیشن ها می توانند با بهره گیری از تکنولوژی جی پی اس کاربران را به مکان های مختلف خارج از باشگاه نیز بفرستند و تمرینات را با کمک مربی مجازی به انجام رسانند.

جمع کردن چیزی به عنوان جایزه رویکردی است که در گذشته نیز شاهد آن بوده ایم و این ایده از پتانسیل پذیرفته شدن از سوی سایر صنایع برخوردار است. برای مثال کارکنان شرکت می توانند در طول مسیرهای سرویس دهی خود امتیاز جمع آوری کنند و یا رستوران ها، داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی می تواند مشتریان خود را قادر به جمع آوری کوپن های دیجیتال با بازدید از چندین مکان گردانند.

انتقال و تحول کسب و کار

کاربران از نخستین روزهای پیدایش موبایل علاقه و تقاضای وافری برای بازی پوکمون داشته اند. البته لازم نیست تمامی اپلیکیشن ها موفقیتی به اندازه پوکمون گو کسب کنند تا ارزشمند شوند، همین که کاربران تحت تاثیر پیاده سازی اپلیکیشن جدید که انواع جدیدی از تعاملات را خلق کرده قرار گیرند خود یک پیروزی بزرگ قلمداد می شود.

هم اکنون نیز بسیاری از اپلیکیشن های کسب و کار از جی پی اس استفاده می کنند، برای نمونه FourSquare را در نظر بگیرید که از این تکنولوژی استفاده کرده است. اما تکنولوژی جی پی اس به تنهایی حرفی برای گفتن ندارد و این جنبه حقیقت افزوده بازی است که معجزه آفریده است. پوکمون گو ارائه دهنده یک تجربه حقیقت مجازی واقعی نیست، اما جنبه حقیقت افزوده آن ترکیبی خارق العاده از دنیای ما و بازی می باشد و از آنجایی که امروزه تمامی افراد یک اسمارت فون دارند، پیاده سازی حقیقت افزوده آسان تر از حقیقت مجازی شده است. مردم مجذوب اپلیکیشن های دیجیتال و بازی هایی شده اند که آنها را به دنیای مجازی می برد.

تحول دیجیتال که از نینتندو الهام گرفته است

نینتندو موفق شد اپلیکیشنی را عرضه کند که کاربران را قادر به ماجراجویی و تعامل با یکدیگر در آن واحد می گردانید و با این دگرگونی دیجیتال، استاندارد جدیدی را پیش روی صنعت توسعه اپلیکیشن قرار داد. نینتندو با استقبال از دیجیتالی شدن عصر مدرن و با نگرشی که به آینده داشت به تصور بازی پرداخت که توانایی تسخیر جهان را داشته باشد و سپس آن را ارائه داد.

سایر کمپانی ها نیز باید چنین روشی را در ساخت یا آپدیت اپلیکیشن های خود به کار گیرند و تمایلی برای استفاده از آن در کاربران پدید آورند، لازم است از محدوده راحتی خارج شده و محدودیت ها را کنار گذاشت. کسب و کارها باید رویکردهای خود را مجددا ارزیابی نمایند و به کشف تکنولوژی های جدید پردازند که هم خوانی بیشتری با خواسته های مشتریان داشته و به تجربه ای تعاملی و سرگرم کننده منجر شود. آن دسته از افراد که نوآوری و خلاقیت را ادامه داده و روشی را که اپلیکیشن ها ساخته می شوند ارتقا می بخشند، پیروز میدان بوده و سایرین که از انجام چنین کاری ناتوان باشند کنار گذاشته خواهند شد.

 

https://appdevelopermagazine.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید