بازی پیکوییز

بازی پیکوییز، تقویت حافظه با حدس زدن اختلاف تصاویرنسخه 1.0.2

4.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : تفننی
  • قیمت : رایگان
  • حجم : 36.85 مگابایت
دریافت برنامه/بازی پیکوییز از بازار سازنده : بالهای چوبی

اگر از همین روزهای جوانی به فکر تقویت حافظه خود نباشیم، در دوران پیری با بیماری های خطرناکی مثل آلزایمر مواجه خواهیم شد. در تولید بازی پیکوییز از ایده جالبی استفاده شده و با انجام آن میتوانید حافظه خود را به خوبی تقویت کنید. با ما همراه شوید تا به نقد و بررسی این بازی اندرویدی بپردازیم. بازی تقویت حافظهشما میتوانید بیش از 340 مرحله بازی فوق را بدون ثبت نام در آن انجام دهید. البته بهتر است برای امکان شرکت در لیگ کاربران، یک حساب کاربری در پیکوییز ایجاد نمایید. این کار با وارد کردن نام کاربری، نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن همراه انجام میشود. مراحل این بازی اندرویدی در 8 دسته بندی مختلف قرار گرفته اند که از نظر موضوع با هم تفاوت دارند.   نکته : برای انجام مراحل بازی در یک دسته بندی، باید تعداد ستاره کافی را در دسته بندی های قبل به دست آورده باشید.

پیکوییز، بازی جالبی برای تقویت حافظه و سرگرمی در اوقات فراغت میباشد.
  تصاویر را در حافظه خود حک کنید دسته بندی اول مراحل در پیکوییز، برای آموزش شما طراحی شده است که با انجام آن، نحوه حل کردن معماها را در این بازی یاد میگیرید. در هر مرحله تعدادی تصویر نشان داده میشود که باید آنها را خوب به خاطر بسپارید. حالا با لمس دکمه نمایش اختلاف ها، یک یا چند مورد از این تصاویر تغییر میکنند و شما باید موارد تغییر یافته را حدس بزنید. به نظر میرسد که این گیم پلی بعد از چند مرحله یکنواخت شود و حدس زدن اختلاف تصاویر، کار آسانی باشد. باید بگوییم که هرچه به مراحل بالاتر میروید، کار شما دشوارتر میگردد چون تعداد تصاویر به 12 عدد هم خواهد رسید. علاوه بر این، مواردی که اختلاف پیدا کرده اند نیز بیشتر میشوند و باید همه آنها را بیابید. وقتی با مرحله های خیلی سخت مواجه شدید که یافتن اختلاف ها برایتان امکان پذیر نیست، میتوانید از راهنمای کمکی بازی استفاده کنید. با هر بار لمس این راهنما و در ازای چند سکه، یکی از اختلاف ها به شما نشان داده میشود. علاوه بر این، امکان چندبار استفاده از دکمه نمایش اختلاف تصاویر نیز هست اما این کار در امتیاز نهایی مرحله تاثیر دارد.   نکته : تعداد اختلاف هایی که در هر مرحله باید پیدا کنید، در پایین صفحه به نمایش درمی آیند.   حدس زدن اختلاف تصاویر  شرکت در لیگ بهترین های حافظه بعد از اینکه در هر کدام از دسته بندی های پیکوییز همه مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، میتوانید در رقابت لیگ همان دسته شرکت کنید و با دیگر کاربران به رقابت بپردازید. نحوه بازی در لیگ، شبه به حالت مرحله ای است با این تفاوت که زمان محدودی برای پاسخگویی در اختیار دارید و باید سرعت عمل خود را نشان دهید. شما باید در مدت زمان مشخص، بتوانید اختلاف ها را حدس بزنید و بیشترین امتیاز ممکن را بدست آورید. با هر پاسخ اشتباه، مقداری از زمان بازی کم میشود و با اتمام زمان، تعداد جواب های درست به عنوان امتیازتان ثبت میگردد.   نکته : جدول رتبه بندی کاربران در لیگ هر دسته بندی به صورت جداگانه محاسبه میشود. شما میتوانید بهترین رتبه ها یا امتیازآورترین نفرات را در نزدیک رتبه خود ببینید.   سیستم امتیازدهی بازی چگونه است؟ در پیکوییز باید علاوه بر دقت بالا، سرعت عمل خوبی نیز از خود نشان دهید. هرچقدر یک مرحله را در زمان کمتری به پایان برسانید، امتیاز و سکه بیشتری خواهید گرفت. فراموش نکنید که با انتخاب هر جواب نادرست، یک ستاره از شما کم میشود. همانطور که گفتیم، سکه ها برای استفاده از راهنمای کمکی کاربرد دارند پس باید در بدست آوردن آنها تلاش کنید.   نکته : اگر به سکه بیشتر احتیاج داشتید، میتوانید بسته های موجود در فروشگاه را بخرید. با دیدن ویدیوهای تبلیغاتی نیز سکه رایگان به شما تعلق میگیرد.   نکاتی در رابطه با گرافیک و صدای بازی عناصر گرافیکی موجود در پیکوییز از طراحی خوبی بهره میبرند و محیط این بازی از جذابیت های کافی برخوردار است. استفاده از جلوه های تصویری زیبا و انیمیشن های ملایم در کنار موزیک مناسب و افکت های صوتی جالب نیز باعث شده تا به جذابیت های بازی افزوده شود. هرچند از این لحاظ انتظار میرفت که دقت نظر و حسن سلیقه بیشتر را از تولیدکنندگان ببینم اما باید گفت که مشکل خاصی هم به چشم نمیخورد. پیاده سازی رابط کاربری با رعایت استانداردهای لازم و تجربه کاربری راحت، از دیگر ویژگی های مثبت بازی فوق هستند.  
پیشنهاد میکنیم پیکوییز را به عنوان یک بازی تقویت حافظه با ایده جالب، در اوقات فراغت خود انجام دهید و از آن لذت ببرید. این بازی اندرویدی به صورت رایگان از کافه بازار قابل دریافت میباشد.
بازی تفننی برای اندروید
قابلیت ها و نقاط قوت بازی
  • ایده جالب و موثر در تقویت حافظه
  • تعداد مراحل زیاد
  • امکان رقابت با سایر کاربران
  • گیم پلی سرگرم کننده
  • گرافیک زیبا و کاربرپسند
نقاط ضعف بازی
  • سادگی بیش از حد در گیم پلی
  پیشنهادهای اپریویو برای بهبود بازی همانطور که گفتیم، در پیکوییز از ترفندهای جالبی استفاده شده تا گیم پلی آن یکنواخت نباشد. مثل دسته بندی موضوعی برای مراحل و روند سختی آنها که بطور هوشمندانه طراحی شده است. البته این موارد کافی به نظر نمیرسد و انتظار میرفت برای جذاب تر شدن این بازی اندرویدی، ایده پردازی های بیشتری صورت گیرد. برای مثال بهتر بود که آیتم های کمکی متنوع تری در آن ببینیم یا مراحلی با چالش های متفاوت در آن وجود داشته باشد. امیدواریم در نسخه های بعدی بازی فوق، پیشرفت و توسعه آن را ببینیم.  

امتیازات تفکیکی

گرافیک و رابط کاربری
گیم پلی
ارزش بازی مجدد

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


دانلود بازی اندرویدی پیکوییز