بهبود امنیت گوشی اندروید

با این ترفندهای ساده، امنیت گوشی اندروید خود را دو چندان کنید

علی رغم تلاش های مستمر گوگل، سیستم عامل اندروید هنوز هم از نظر امنیت با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند. عدم ارائه پچ های منظم و اهمیت ندادن سازندگان گوشی به آپدیت های نرم افزاری، محیط اندروید را به شدت آسیب پذیر کرده و ریسک امنیتی اطلاعات شما را تهدید میکند.

در این مقاله قصد داریم شما را به چندین اقدام امنیتی ساده آشنا کنیم که موجب بهبود امنیت گوشی اندروید میشوند، با ما همراه باشید.

بهبود امنیت گوشی اندروید

1. وبگردی

Firefox Focus

بهبود امنیت گوشی اندروید

 

بزرگ ترین خطر امنیتی زمانی شما را تهدید میکند که در حال وبگردی در اینترنت باشید. مرورگر گوگل کروم از امنیت خوبی برخوردار است، اما مرورگر Firefox Focus قدرتمندتر میباشد. این مرورگر برای دور زدن هر نوع ردیاب و کوکی که ممکن است تهدیدی برای امنیت گوشی شما باشد، طراحی شده است.

علاوه بر این، با استفاده از آن و تنها با کلیک بر روی یک دکمه، میتوانید تمام داده ها مانند تاریخچه را از بین ببرید. اپلیکیشن Firefox Focus رایگان بوده و با این لینک قابل دانلود است.

 

در صورت اتصال به وای فای های عمومی از VPN استفاده کنید

وای فای های عمومی گزینه های بسیاری خوبی میباشند، اما گاهی اوقات از این ارتباطات برای بازاریابی و تبلیغات استفاده میشود. از این رو پیشنهاد میشود تا در صورت وبگردی با وای فای هایی که اعتماد چندانی به آنها ندارید، از VPN استفاده کنید.

 

رمزهای عبور خود را در کروم ذخیره نکنید

بهبود امنیت گوشی اندروید

 

ذخیره سازی رمزهای عبور HTML اقدام ناامنی است و در صورتی که اطلاعات حیاتی مانند مشخصات کارت های اعتباری خود را ذخیره کرده باشید، خطر امنیتی شما را تهدید میکند. اما راه حل چیست؟

پسورد منیجرهای اختصاصی راه حل برطرف کردن این مشکل میباشند. گزینه های رایگان متعددی برای این منظور وجود دارند که یکی از بهترین گزینه ها LastPass میباشد که کراس پلتفرم بوده و بدون هیچ مشکلی در اندروید کار میکند.

 

2. اپلیکیشن ها

بررسی مجدد مجوزها

گوگل گام های جدی برای برطرف کردن مشکلات مالویر در اندروید برداشته و در اختیار قرار دادن امکاناتی جهت کنترل جزئی دسترسی اپلیکیشن ها، یکی از این اقدامات میباشد. اما با این حال لازم است مجوزهای دسترسی اپلیکیشن هایی که توسط توسعه دهندگان ناآشنا ساخته شده یا از منابع خارجی و نامعتبر دانلود شده اند را مجدد و با دقت بررسی کنید.

برای تغییر دسترسی ها باید به بخش تنظیمات یا اپلیکیشن منیجر مراجعه کرده و اپلیکیشن موردنظر خود را انتخاب کنید. برای سازماندهی بیشتر فرآیند میتوانید از اپلیکیشن DCentral نیز بهره بگیرید.

 

حفاظت گوگل پلی

بهبود امنیت گوشی اندروید

 

برای اجازه داده به گوگل جهت اسکن اپلیکیشن های مورد استفاده، به اپلیکیشن تنظیمات مراجعه کنید. به بخش Google اسکرول کرده و Security را بزنید. در این بخش باید scan device for security threats را انتخاب کنید. علاوه بر این میتوانید گزینه آخر را برای امنیت بیشتر فعال نمایید.

 

قفل کردن اپلیکیشن ها

چنانچه از اپلیکیشن های بانکداری استفاده میکنید، برای امنیت بیشتر باید بر روی آنها قفل بگذارید. گزینه های رایگان متعددی برای این منظور ساخته شده اند، یکی از آنها اپلیکیشن AppLock - Fingerprint است که از احراز هویت با اثر انگشت نیز پشتیبانی میکند.

 

از کلیدهای ترکیبی حروف-عدد به همراه اثر انگشت استفاده کنید

از آنجایی که سازندگان گوشی از سیستم های احراز هویت با اثر انگشت استفاده میکنند، دیگر نیازی به استفاده از رمزهای عبور ثانویه و کوتاه نمیباشد. بنابرین به جای PIN یا الگو، میتوانید از یک کلید حروف-عددی استفاده کنید که احتمال هک شدن آن کمتر است.

 

4. پیدا کردن گوشی گم شده با استفاده از Find My Device

بهبود امنیت گوشی اندروید

 

حتی اگر تمامی تدابیر امنیتی را به کار گرفته باشید، باز هم خطر سرقت گوشی شما را تهدید میکند، گوگل برای برطرف کردن این مشکل سرویسی به نام Find My Device را راه اندازی کرده است. این سرویس به شما امکان میدهد که از راه دور گوشی را ردیابی کرده، اطلاعات آن را پاک کنید یا گوشی را قفل نمایید.

برای این منظور باید اینترنت و سرویس موقعیت یاب گوشی همواره فعال باشد. اگر به دنبال راهکار پیشرفته تری میگردید، نگاهی به این لینک بیندازید.

 

5. احراز هویت دومرحله ای

گوگل مرکز اصلی گوشی اندروید شماست، از این رو حفاظت از گوشی با بهره گیری از راهکارهای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. احراز هویت دو مرحله ای یکی از راهکارهایی است که میتوانید از آن برای اکانت گوگل خود استفاده کنید. برای فعال سازی این گزینه به این لینک مراجعه کرده و بر روی get started کلیک کنید.

 

قطعا با بهره گیری این ترفندها امنیت گوشی شما بهبود چشمگیری خواهد یافت.

 

http://techpp.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید