ترفندهای کار با کروم

با این 11 ترفند ساده تجربه کار با کروم را بهبود بخشید – بخش دوم

در مطلب قبلی به چندین ترفند ساده پرداخته شد که تجربه کار با کروم را بهبود می بخشند، در ادامه نیز به سایر نکات برای استفاده حرفه ای از این مرورگر محبوب می پردازیم، با ما همراه باشید.

7. استفاده از حالت ناشناس

حالت Incognito یا همان ناشناس مانع ذخیره کردن تاریخچه وبگردی شما توسط کروم می شود. برای دسترسی به آن بر روی سه نقطه که در گوشه بالا سمت راست قرار گرفته ضربه زده و Navigate without a trace را بزنید. نوار جستجو و آیکون تب ناشناس به رنگ خاکستری در می آیند و بر اساس وب سایتی که به بازدید از آن می پردازید تغییر پیدا نخواهند کرد.

ترفندهای کار با کروم

8. صرفه جویی در دیتا با استفاده از کروم

با استفاده از گوگل کروم قادر به کاهش میزان استفاده از دیتای موبایل از طریق فشرده سازی هستید. برای این کار کافی است مرورگر را باز کرده و به بخش Menu > Settings > Data Saver بروید. با فعال سازی این گزینه در مصرف دیتا صرفه جویی خواهد شد.

ترفندهای کار با کروم

9. حالت Reader Mode

تمامی وب سایت ها برای نمایش در اسمارت فون ها بهینه سازی نشده اند، از این جهت بهبود تجربه کاربری در استفاده از این وب سایت ها گوگل Reader Mode را در اختیار قرار داده است. برای فعال سازی آن مرورگر را باز کرده و URL زیر را در آن وارد کنید:

Chrome://flags/#reader-mode-hueristics

با این کار گزینه Activate Reader Mode نمایش داده می شود و با مراجعه به منوی Default و انتخاب Always این حالت فعال می شود. با باز کردن هر صفحه جدید هشداری در قسمت زیر صفحه به نمایش در خواهد آمد که می گوید این وب سایت قابل بهینه سازی برای اسمارت فون می باشد.

ترفندهای کار با کروم

10. دریافت نوتیفیکیشن های فیسبوک بر روی کروم

چنانچه با استفاده از مرورگر کروم از فیسبوک استفاده می کنید و نمی خواهید هیچ نوتیفیکیشنی از فیسبوک را از دست بدهید، این امکان به کمک شما می آید. وقتی برای اولین بار از طریق مرورگر فیسبوک را باز می کند، فیسبوک از شما اجازه ارسال نوتیفیکیشن به کاربر را می خواهد. این قابلیت جدید استفاده از اپلیکیشن فیسبوک را بیهوده می کند.

درصورتی که مایل به فعال/غیرفعال کردن این گزینه هستید به بخش Profile settings > Notifications رفته و بر روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید، پس از آن بر روی Mobile کلیک و دریافت نوتیفیکیشن کرده را فعال نمایید.

ترفندهای کار با کروم

11. فشرده سازی فایل های رسانه ای با استفاده از Opera Max

Opera Max دیتا را ذخیره کرده و کنترل کاملی برای میزان مصرف دیتا در اختیار شما قرار می دهد. این اپلیکیشن از طریق شبکه های 3G ،4G ،LTE و WiFi در دسترس بوده و بسیار کارآمد است و ویدیوها، تصاویر و رسانه ها، اپلیکیشن ها و وب سایت ها را بدون تغییر چندان محسوسی در کیفیت فشرده سازی می کند.

Opera Max امکان صرفه جویی در مصرف باتری را نیز از طریق بلاک کردن اپلیکیشن هایی که در پس زمینه به اجرا درمی آیند، میسر می گرداند. در مدیریت شبکه های وای فای، Max اپلیکیشن هایی را که هنگام اتصال به وای فای در پس زمینه اجرا می شوند ردگیری می کند. برای دریافت تمامی این قابلیت های کاربردی به گوگل پلی استور مراجعه کرده و اپلیکیشن را دانلود نمایید:

لینک دانلود Opera Max از گوگل پلی استور

اگر تاکنون از گوگل کروم برای وبگردی در گوشی استفاده نکرده اید، آن را از گوگل پلی استور دانلود کرده و با کمک ترفندهای گفته شده از کار با آن لذت ببرید.

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید