ترفندهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی

با این 7 ترفند، ویدیوهای تبلیغاتی موبایل را بهبود بخشید

ویدیوهای تبلیغاتی موبایل در موفقیت کمپین به شدت تاثیرگذارند. اما چگونه میتوان کارآیی آنها را بهبود بخشید؟

به هیچ وجه نمیتوان یک کلیپ اتفاقی را آپلود کرد و با اطمینان خاطر منتظر ماند تا نتیجه بخش باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم به ترفندهایی برای کسب اطمینان از حصول نتایج خواسته شده از ویدیوهای تبلیغاتی بپردازیم.

در صورتی که میخواهید از تمامی مزایای این فرمت بهره مند شوید، باید تمامی این نکات را هنگام ساخت ویدیوها مد نظر قرار دهید.

 

محبوبیت ویدیوهای تبلیغاتی

ملزومات بهینه سازی تبلیغات ویدیویی برای موبایل

ویدیوهای تبلیغاتی موبایل و دسکتاپ از نظر رفتار کاربران تفاوت بسیار زیادی دارند و گوشی های موبایل اندازه های مختلفی دارند.

با مد نظر قرار دادن این شرایط، در ادامه به شرح اقداماتی خواهیم پرداخت که برای بهینه سازی ویدیوی تبلیغاتی برای محیط موبایل به کمک شما خواهند آمد.

 

استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی در موبایل و دسکتاپ

 

شناسایی پلتفرم مورد استفاده جهت نمایش ویدیو

کاربران دوست دارند تا ویدیوی شما را از طریق کانال های مورد علاقه خود مشاهده کنند، لذا باید این موضوع را مد نظر قرار دهید. زمانی که پلتفرم مناسب برای تبلیغات را پیدا کردید، با قواعد آن پیش بروید و تمامی جزئیات مربوط به ساخت ویدیو برای آن پلتفرم را مطالعه کرده و در طول کل فرآیند نیز مد نظر قرار دهید.

 

پلتفرم مناسب برای نمایش ویدیوی تبلیغاتی

 

بهترین زمان برای انتشار ویدیو را پیدا کنید

پس از انتخاب پلتفرم، باید به تحلیل داده ها و بررسی زمانی بپردازید که مشتریان مایل به تماشای ویدیوی شما هستند. برخی از مشتریان حین رفت و آمدهای خود گوشی را چک میکنند و سایرین اواخر شب ویدیو را میبینند. گروهی از کاربران نیز دوست دارند تا که آخر هفته ویدیوهای بیشتری را تماشا کنند.

اگر ویدیوی بسیار شگفت انگیزی بسازید، اما زمان کار یا آخر شب آن را در دسترس کاربران قرار دهید، چه سودی از این کار عاید شما خواهد شد؟

یافتن زمان دقیق برای انتشار ویدیو در موفقیت تبلیغ به شدت تاثیرگذار است.

 

بهترین زمان برای نمایش ویدیو

 

صدای ویدیو را به طور پیش فرض قطع کنید

همه جا میتوان موبایل را با خود حمل کرد. این سناریو را در نظر بگیرید: یک مشتری بالقوه در اتوبوس و در حال رفتن به سر کار است. او تبلیغ شما را میبینید و بر روی آن کلیک میکند. یکدفعه صدای بلندی شروع به صحبت درباره محصول شما میکند. توجه همه افراد حاضر در اتوبوس به او جلب میشود، اما مشتری سعی میکند تا همزمان با معذرت خواهی، ویدیو را ببندد.

در این شرایط شما این مشتری را از دست داده اید. بنابراین نباید در ویدیوهای تبلیغات موبایل به صدا وابسته باشید و باید انتخاب روشن یا خاموش بودن صدا را به کاربر واگذار کنید.

 

نمایش ویدیو به صورت بی صدا

 

نسخه عمودی ویدیو را هم بسازید

بسیاری از کاربران، گوشی های خود را به صورت عمودی در دست میگیرند و اگر مجبور باشند هر بار برای تماشای ویدیو، جهت گوشی را عوض کنند اذیت میشوند. یکی از محبوب ترین کانال هایی که این نوع کلیپ را الزامی کرده اسنپ چت است که ابزار مخصوصی به نام Snap Publisher برای ساخت نسخه عمودی ویدیو در اختیار کاربران قرار داده است.

 

نسخه عمودی ویدیوی تبلیغاتی

 

مدت زمان ویدیو یک عامل کلیدی است

کاربران گوشی های موبایل، تنها در چند ثانیه از وب به اپلیکیشن و از اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگری میروند. آنها بسیار کم حوصله اند و اگر آنها را از همان ثانیه های اول جذب نکنید، تمامی تلاش های شما بی نتیجه خواهد بود.

ویدیو نباید بیش از حد طولانی باشد. افراد متخصص در این زمینه پیشنهاد میکنند که طول ویدیو کمتر از 30 ثانیه باشد تا بازدیدکنندگان آن را تا آخر تماشا کنند. پرواضح است که ویدیو باید بسیار جذاب و سرگرم کننده بوده تا کاربران را متقاعد کند تا ارزش صرف زمان را داشته است.

 

مدت زمان ویدیوی تبلیغاتی

 

امکان تماشای ویدیو روی نمایشگرهای مختلف را میسر گردانید

یکی از مهم ترین جوانبی که در طراحی ویدیو باید مد نظر قرار داد، تنوع گوشی هاست. باید به نحوه نمایش لوگوی برند در انواع صفحات نمایش توجه کنید و از ترجیحات مخاطب هدف خود نیز مطلع باشید. مشتریان جوان تر علاقه مند به استفاده از اسمارت فون ها هستند، در حالی که افراد بین 35 تا 54 سال بیشتر از تبلت ها استفاده میکنند.

نمایش ویدیو در نمایشگرهای مختلف

 

تعاملی باشید

گام بعدی پس از اینکه مشتریان ویدیوی شما را پسندیدند چیست؟

باید این موضوع را برای آنها مشخص کنید که باید اپلیکیشن شما را نصب کنند، جهت استفاده از محتوای پریمیوم مشترک شوند یا هر اقدام دیگری را که هدف تبلیغ شماست، به انجام رسانند.

به این دلیل یک دکمه دعوت به اقدام هوشمندانه که روی آنها کلمه "دانلود" یا "هم اکنون مشترک شوید" مورد نیاز است. در ذهن داشته باشید که اگر ویدیو تعاملی باشد و کاربران را قادر به انجام عملیات خاصی کند، آنها نیز تعامل بیشتری با تبلیغ خواهند داشت. تا زمانی که علاقه و اشتیاق کاربران حفظ شود، بیشترین نرخ بازگشت سرمایه تضمینی خواهد بود.

 

تعاملی کردن ویدیوی تبلیغاتی

 

جمع بندی

اما دلیل این همه تلاش چیست؟ فرصت بسیار کمی جهت جذب کاربران در اختیار شماست، از این رو باید اقداماتی انجام دهید تا انتظارات آنها را برآورده کنید. مشتریان انتظار تجربه های خوبی را دارند که برای گوشی های آنها خلق شده باشد و در صورت عدم موفقیت در این زمینه، فرصت در اختیار رقبای شما قرار خواهد گرفت. تبلیغ خود را به بهترین شکل ممکن در پلتفرم های موردعلاقه کاربران نمایش دهید و از نتایج حاصل شده لذت ببرید.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید