بازاریابی شبکه های اجتماعی

با این 8 استراتژی جایگاه برند خود را در شبکه های اجتماعی پررنگ تر کنید - بخش اول

چنانچه کسب و کار، وب سایت یا حتی یک وبلاگ ساده دارید، یقینا از اهمیت و تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر موفقیت کسب و کار آگاهی دارید. در صورتی که از این موضوع اطلاع چندانی ندارید لازم است هرچه سریع وارد میدان شوید، چرا که هم اکنون بهترین و مناسب ترین زمان برای دیده شدن در شبکه های اجتماعی است.

تعداد افرادی که حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضویت دارند، بین سال های 2015 و 2016 حدود 21 درصد افزایش یافته و حدود 2.8 میلیارد نفر برای استفاده شخصی یا اهداف کسب و کار، شبکه های اجتماعی را مورد استفاده قرار می دهند. شبکه های اجتماعی یکی از پیشرفت های صورت گرفته در عرصه تکنولوژی می باشند که در جای جای کره زمین نفوذ پیدا کرده است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی، برای هر کسب و کاری به یک ضرورت تبدیل شده و در این میان نوع محصولات و خدمات ارائه شده مطرح نمی باشد و کمپانی های گوناگونی از شبکه های اجتماعی به عنوان راهی برای تبلیغ برند خود بهره می گیرند. شما نیز می توانید آگاهی برند خود را با بهره گیری از قدرت شبکه های اجتماعی بهبود بخشید. در این مطلب به 8 استراتژی کاربردی و موثر جهت حصول بهترین نتیجه از کمپین های شبکه های اجتماعی می پردازیم، با ما همراه باشید.

1. اول از همه مخاطبین هدف خود را تعیین کنید

پیش از اینکه پست های تصادفی در اکانت فیسبوک ارسال کنید یا عکس هایی را در پروفایل اینستاگرام خود آپلود نمایید، به تعریف مخاطبین هدف خود بپردازید. این گام نه تنها برای بازاریابی شبکه های اجتماعی اهمیت دارد، بلکه یک بخش حیاتی از کمپین عمومی بازاریابی اینترنتی شما نیز محسوب می شود.

هرچه اطلاعات بیشتری از مخاطبین هدف خود داشته باشید، دستیابی به آنها برای هم برای شما ساده تر خواهد شد، باید بدانید آنها درباره چه مسائلی صحبت می کنند، به دنبال چه راه حل هایی هستند و در صورتی استفاده از چه لحنی واکنش نشان خواهند داد. Social Media Examiner پیشنهاد می دهد که از قابلیت های audience targeting پلتفرم های تبلیغاتی فیسبوک و توییتر استفاده کنید و از امکانات جستجوی پیشرفته لینکدین برای یافتن موقعیت مخاطبین هدف، تعداد، لحن و سایر جزئیات آنها استفاده کنید.

2. شبکه هایی را که مخاطبین هدف شما بیشتر از همه استفاده می کنند، در اولیت قرار دهید

بر مبنای گزارشات دریافتی از Smart Insights، فیسبوک (با بیش از 1.8 میلیارد کاربر) محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است و اینستاگرام (با 600 میلیون کاربر)، توییتر (با 317 میلیون کاربر)، اسنپ چت (با 300 کاربر)، پینترست (با 150 میلیون کاربر) در مقام های بعدی می آیند. اینها تنها 5 نمونه از شبکه اجتماعی هستند که می توان آنها را در استراتژی شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار داد. بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند که در تمامی شبکه های اجتماعی مخاطبین خود را جذب کنند، اما بهتر است کار را با یک یا دو گزینه که محبوبیت بیشتری در بین مخاطبین هدف شما دارند آغاز کنید و زمانی که مخاطبین هدف خود را به طور دقیق تعیین کردید، ببینید آنها در کدامیک از شبکه ها فعال ترند، سپس این شبکه ها را در استراتژی شبکه های اجتماعی خود اولیت بندی کنید.

3. بر روی پروفایل های اجتماعی خود کار کنید

اگر تنها بر روی کمپین بازاریابی شبکه اجتماعی خود کار کنید و برای جلب مخاطبین هدف خود تلاش کنید، در صورتی که پروفایل شما جذابیتی برای سایر کاربران نداشته باشد، آنها بر روی دکمه follower یا like کلیک نمی کنند. Forbes پیشنهاد می کند که از عکس هایی برای پروفایل خود استفاده کنید که متمایز از بقیه به نظر برسند، قسمت bio خود را بهینه کنید تا هرکسی که پروفایل شما را بازدید می کند، فورا بفهمد مشغول به چه کاری هستید و چه چیزی به آنها پیشنهاد می دهید و تا جای ممکن تمام فیلدهای مروبط به پروفایل را پر کنید. علاوه بر این پیشنهاد می شود که از کلیدواژه های مربوط به کسب و کار در بخش توضیحات و bio پروفایل استفاده کنید، بدین ترتیب یافتن پروفایل برای مخاطبین هدف شما ساده تر خواهد شد.

4. بهترین زمان برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی را تعیین کنید

چنانچه مایل به دستیابی به کاربران بیشتری هستید، باید در زمان های مناسب اقدام به ارسال پست در پروفایل های شبکه اجتماعی خود نمایید. اگر در زمان مناسب مطلب به اشتراک بگذارید و از کلیدواژه های مناسب استفاده کنید، فرصت بهتری برای کشف شدن از آن شما خواهد شد. پس از انجام 16 مطالعه، CoSchedule بهترین زمان برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی را بر اساس نرخ تعامل مشخص کرد. بر اساس یافته های آنها، روزهای آخر هفته و 9 صبح و 1 و 3 بعد از ظهر بهترین زمان ها برای ارسال پست های جدید می باشد.

در مطلب بعدی با سایر استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا خواهید شد، با ما همراه باشید.

 

http://www.iamwire.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید