بازاریابی شبکه های اجتماعی

با این 8 استراتژی جایگاه برند خود را در شبکه های اجتماعی پررنگ تر کنید – بخش دوم

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای گوناگون اهمیت بسیار زیادی داشته و با کمک استراتژی هایی می توان جایگاه برند را در شبکه های اجتماعی پررنگ تر کرد، در مطلب قبلی به شرح برخی از این استراتژی ها پرداخته شد.

5. محتوای موردنظر خود را از قبل آماده کرده و زمانبندی نمایید

ارسال مطالب جدید در پروفایل های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر کاربران احساس کنند که پروفایل را به حال خود رها کرده اید، دیگر اشتیاقی به زدن دکمه لایک نخواهند داشت. شاید هر روز زمان کافی برای ارسال پست جدید نداشته باشید، یا اینکه بهترین زمان برای ارسال پست ممکن است برای شما مناسب نباشد. از این رو بهترین کار این است که از قبل محتوای موردنظر را آماده و آنرا زمانبندی کنید، بدین ترتیب شبکه های اجتماعی شما همیشه فعال خواهند بود و دیگر لازم نیست هر روز به صورت دستی پست های جدید ارسال کنید. به پیشنهاد Dashburst می توانید از TweetDeck برای زمانبندی پست های توییتر و از HootSuite ،SocialFlow یا Buffer برای زمانبندی پست ها در سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

6. استفاده از پست های متنوع

در صورتی که تنها پست های وبلاگ خود را در پروفایل های اجتماعی به اشتراک بگذارید، این محتوا برای کاربران شما خسته کننده خواهد شد و فالوئرها پس از مدتی علاقه خود را از دست خواهند داد. از این رو پیشنهاد می شود که در نوع پست های خود تنوع بوجود آورید تا نتایج بهتری دریافت کنید. برای نمونه می توانید لینک مطالب جالب دیگری را که خوانده اید به اشتراک بگذارید، از فالوئرهای خود سوالات تعامل برانگیز بپرسید، به پست های ارسال شده از سوی سایرین جواب بدهید و به صورت مستمر با فالوئرهای خود تعامل برقرار کنید، این اقدامات صفحات اجتماعی شما را جذاب تر می کند.

7. بکارگیری ابزارها و فرصت هایی که توسط شبکه های اجتماعی در دسترس شما قرار گرفته است

بسیاری از کسب و کارها و کاربران شبکه های اجتماعی صفحات شبکه های اجتماعی خود را هر از چندگاهی آپدیت می کنند و انتظار دارند که فالوئرها خود بخود افزایش پیدا کنند، در حالی که این روال آنها را به نتیجه دلخواه نمی رساند. هریک از شبکه های اجتماعی از ابزارهای منحصر به فردی برخوردارند که کاربران را قادر به تبلیغ صفحه می کند. برای مثال بیش از یک میلیارد کاربر فیسبوک حداقل عضو یک گروه هستند و فعالیت در گروه های فیسبوک و ارسال لینک هایی در صفحه فیسوک به شما کمک می کند تا سریعا آمار لایک های خود را افزایش دهید.

8. نظارت و ارتقای کمپین های شبکه های اجتماعی

پس از اینکه تمامی اقدامات لازم جهت رشد شبکه های اجتماعی را انجام دادید، باید به صورت مستمر به نظارت و ارتقای کمپین های خود مشغول شوید. اکثر شبکه های اجتماعی به پیاده سازی برخی از ابزارهای تحلیل پرداخته اند. برای مثال در صفحه های فیسبوک می توانید بفهمید که چند نفر پست شما را دیده اند، تعداد اشتراک گذاری ها و کامنت های هر پست نیز مشخص است. علاوه بر این می توانید از ابزارهایی برای افزودن آی دی های ردگیری به لینک ها استفاده کنید تا بفهمید که چه زمانی یک بازدید یا فروش از شبکه اجتماعی شما می آید.

جمع بندی

شبکه های اجتماعی در حال وسعت گرفتن هستند و روند رشد آنها همچنان ادامه خواهد داشت. چنانچه به صورت بالقوه در حال استفاده از قدرت و امکانات این شبکه ها نباشید، کسب و کار شما بازده چندان خوبی را به ثبت نخواهد رساند. اگر هم اکنون در حال استفاده از کمپین های شبکه های اجتماعی هستید، باید به نظارت و ارتقای کمپین های خود پرداخته و به کاربران بیشتری دست پیدا کنید، فالوئرهای بیشتری جمع نمایید و فروش خود را افزایش دهید.

 

http://www.iamwire.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید