جلب اعتماد کاربر در اپلیکیشن های موبایل

با رعایت این نکات، کاربران به اپلیکیشن شما اعتماد بیشتری خواهند کرد

ساخت و توسعه اپلیکیشن فرآیند دشوار و چالش برانگیزی است و عوامل متعددی تعیین کننده میزان موفقیت محصول ساخته شده میباشند و ایجاد اعتماد نسبت به اپلیکیشن و داشتن کاربران وفادار یکی از مهم ترین موارد میباشد.

اما چگونه میتوان اعتماد کاربران را جلب کرد؟ این کار از آنچه به نظر میرسد دشوارتر است، چرا که کوچک ترین خطا از جانب شما بسیار گران تمام خواهد شد و کاربران به راحتی اپلیکیشن تان را کنار میگذارند و اپلیکیشن رقیب را مورد استفاده قرار میدهند. اما چگونه میتوان از چنین وضعیتی پیشگیری کرد؟ در ادامه پاسخ این پرسش ها را خواهید یافت، با اپریویو همراه باشید.

 

چرا باید مورد اعتماد کاربران باشید؟

پیش از اینکه به شرح راهکارهایی برای جلب اعتماد کاربران بپردازیم، اهمیت وجود چنین اعتمادی را مورد بحث قرار میدهیم. ایجاد اعتماد نسبت به اپلیکیشن به این معناست که کاربران به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند. بدین ترتیب بدون صرف هزینه اضافی، شما قادر به افزایش نرخ حفظ و تبدیل اپلیکیشن خود میشوید.

باید اعتماد مشتریان خود را نسبت به کل برند و نه فقط یک اپلیکیشن واحد جلب کنید. در حقیقت باید یک ارتباط پایدار و قوی بین مخاطبین هدف خود خلق نمایید.

 

7 نکته کلیدی برای ایجاد اعتماد نسبت به اپلیکیشن

جلب اعتماد کاربران بسیار مهم و حیاتی است و باید بهترین استراتژی ها را به کار بگیرید تا این اتفاق بیفتد. در ادامه با نکاتی در این زمینه آشنا میشوید:

 

نظرات کاربران در اپ استورهای مختلف

نظرات کاربران درباره اپلیکیشن نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارد و باید تمام تلاش خود را به کار ببندید تا کاربران نظرات خوب و مثبتی به اپلیکیشن شما بدهند.

خود را به جای کاربر بگذارید، به صفحه اپ استور اپلیکیشن وارد میشوید و بعد از چک کردن آیکون و توضیحات کوتاه اپلیکیشن، مهم ترین بخشی که توجه شما را جلب میکند بخش نظرات است. اگر ببینید که سایر کاربران نظرات خوبی به این اپلیکیشن داده اند، احتمال دانلود اپلیکیشن به شدت بالاتر میرود، اما اگر بخش نظرات پر از شکایات سایر کاربران باشد، به سرعت صفحه را میبندید.

وضعیت مشابهی نیز برای کاربران پیش می آید، از این رو باید آنها را با نظراتی که سایر کاربران درباره اپلیکیشن شما داده اند تحت تاثیر قرار دهید.

اهمیت دادن به نظرات کاربران در اپ استور

 

به بازخوردها و ایمیل ها جواب دهید

اگر کاربران برای مطرح کردن مشکلات به شما مراجعه کنند، واکنش شما چه خواهد بود؟ شما نظرات آنها را نادیده میگیرید و به دنبال کارهای مهم تر میروید؟

اگر اپلیکیشن شما مشکلی داشته باشد، فوری ترین کار شما در لیست امور روزانه، برطرف کردن آن مشکل است. حتما مشکل را حل کنید و به کاربران جواب دهید. از آنها به خاطر علاقه ای که به اپلیکیشن نشان داده اند تشکر کنید و تشویق شان کنید که به محض مشاهده مشکل، برای شما پیام و ایمیل ارسال کنند. اگر میخواهید کاربران به اپلیکیشن شما توجه کنند، شما نیز باید آنها را مورد توجه قرار دهید.

پاسخ دادن به بازخوردهای کاربران

 

از کاربر بخواهید که فقط اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار دهد

نباید از همان ابتدا از کاربران بخواهید که اطلاعات زیادی را برایتان ارسال کنند، چرا که این وضعیت برای آنها ناخوشایند خواهد بود و باید به اطلاعات بسیار مهم و ضروری اکتفا کنید.

تصور کنید فردی پیش شما می آید و میخواهد همه زیر و بم زندگی شما را بفهمد، واکنش شما چه خواهد بود؟ آیا این وضعیت کمی غیرمعمول نیست؟ به احتمال زیاد آن مکان را ترک میکنید تا از این وضعیت رها شوید. با این اوصاف باید در درخواست اطلاعات از کاربران بسیار محتاطانه عمل کنید، زیرا به سختی و با صرف هزینه آنها را بدست آورده اید و نباید به این راحتی آنها را از دست بدهید.

درخواست مجوزهای ضروری از کاربر

 

آنها را مجبور به پر کردن فرم ثبت نام نکنید

چه کسی از پر کردن فرم خوشش می آید؟ هیچ کس! بنابراین اگر مایل به دریافت اطلاعات از کاربران هستید، باید قوانینی را برای متقاعد کردن آنها جهت به اشتراک گذاری این داده ها رعایت کنید. اول از همه باید برای آنها توضیح دهید که چرا به این اطلاعات نیاز دارید و خیال آنها را از بابت عدم وجود مشکلات امنیتی راحت کنید. ثانیا باید قبل از درخواست چیزی، ارزش اپلیکیشن را به آنها نشان دهید. ثالثا یک فرم ساده را در یک صفحه واحد نشان دهید تا کاربر بتواند در عرض چند ثانیه داده ها را وارد کند.

عدم وجود اجبار برای پر کردن فرم ثبت نام در اپلیکیشن

 

استفاده بیش از حد از تبلیغات موبایل ممنوع!

کاربران تبلیغات را تا جایی که مرتبط و کاربردی باشد دوست دارند. اگر به محتوای نمایش داده شده و دفعات نمایش آن اهمیت دهید، مطمئنا کاربران به اپلیکیشن شما اعتماد خواهند کرد. اگر اپلیکیشن شما همه جا ظاهر شود، حتی کاربرانی هم که اپلیکیشن را نصب کرده اند فکر میکنند که نحوه نمایش محصول شما غلط است. خلاقیت خود را به کار بگیرید و کاربران را با تبلیغات نمایش داده شده با روش های مبتکرانه تحت تاثیر قرار دهید.

 

عدم نمایش تبلیغات بیش از حد

 

پوش نوتیفیکیشن های مرتبطی ارسال کنید

شما کاربران را متقاعد کردید که اپلیکیشن شما را نصب کنند، اما گام بعدی چیست؟ باید به طور مستمر به آنها پیام های مختلف بفرستید؟ مطمئنا نباید چنین چیزی انجام دهید، زیرا پیامدهای این کار جبران ناپذیر خواهد بود.

باید متن را کاملا شخصی سازی کنید و رسانه های دیگری مانند عکس و ویدیو را هم به آن اضافه کنید و مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید. باید در انتخاب زمان و دفعات ارسال پوش نوتیفیکشن دقت زیادی کنید و اطلاعات مرتبطی را بر اساس نیازمندی های مشتریان ارسال نمایید.

اسال پوش نوتیفیکیشن های مناسب

 

نشان دهید که به مشتریان وفادار بها میدهید

شما گروه بزرگی از کاربران وفادار را جمع کرده اید و در این مرحله باید بر روی پروفایل های آنها متمرکز شده و به طور مستمر فرآیند جذب این مشتریان را ادامه دهید و از آنها قدردانی کنید. تلاش کنید تجربه کاربری آنها را بهبود بخشیده و ثابت کنید اپلیکیشن شما بسیار ارزشمند است.

اهمیت قائل شدن برای کاربران

 

جمع بندی

با رعایت نکات شرح داده شده در این مطلب یک گام به جلب اعتماد کاربران نزدیک تر میشوید و اتفاقات خوبی برای کسب و کار شما خواهد افتاد. کاربران به طور پیوسته به اپلیکیشن شما مراجعه میکنند و بدون اینکه از آنها بخواهید، خانواده و دوستان شان را نیز تشویق به نصب اپلیکیشن میکنند و گروه بزرگی از کاربران وفادار نتیجه این تلاش های بی وقفه شما خواهد بود.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید