افزایش نرخ نگهداری اپلیکیشن

با رعایت این نکات، کاربران همیشه در اپلیکیشن شما میمانند

میدانید چه تعداد از کاربران پس از اولین استفاده از اپلیکیشن، آن را کنار میگذارند؟

20 درصد از کاربران بعد از یک بار کار با اپلیکیشن، دیگر آن را مورد استفاده قرار نمیدهند. از آنجایی که به طور میانگین، 50 اپلیکیشن در گوشی کاربران نصب شده، کنار گذاشتن یک اپلیکیشن جدید دیگر، تصمیم گیری چندان دشواری نیست.

از سوی دیگر برای برخی از اپلیکیشن ها مانند اینستاگرام وضعیت کاملا متفاوتی پیش می آید، چرا که بهترین توسعه دهندگان بر روی این اپلیکیشن ها کار کرده اند و تمرکز بسیار زیادی بر روی امکانات کاربردی گذاشته شده و کاربران پس از اولین استفاده در دام این گونه اپلیکیشن ها می افتند و به سختی رهایشان میکنند.

 

روانه کردن اپلیکیشن به بازار به تنهایی کافی نیست و اپلیکیشن باید با برند و هدف کمپانی همخوانی داشته باشد. برای برطرف کردن مشکلاتی که منجر به کنار گذاشتن اپلیکیشن از سوی کاربران میشود، اول از همه باید این مشکلات را شناسایی کنید. در ادامه به بررسی دلایلی که منجر میشوند تا کاربر پس از نصب اپلیکیشن به طور کامل آن را فراموش کند و به کاربر همیشگی شما تبدیل نشود میپردازیم.

 

دلیل عمده کنار گذاشتن اپلیکیشن ها این است که کاربران در زندگی روزمره اپلیکیشن را مورد استفاده قرار نمیدهند. بنابراین اگر اپلیکیشن چیزی باشد که کاربر بدون آن یک روز هم دوام نیاورد، نرخ نگهداری اپلیکیشن به شدت بالا خواهد رفت.

تعامل کاربر با اپلیکیشن

 

در صورتی که روی ایجاد نرخ نگهداری بالاتر متمرکز شده اید، باید مطمئن شوید که اپلیکیشن شما هیچ یک از مشکلاتی را که در زیر به آنها اشاره شده است، ندارد:

- نیاز به ثبت نام اجباری که اغلب فرآیندی خسته کننده است

- تبلیغات آزاردهنده و متعدد

- کارآیی به شدت پایین و سرعت کم

- کرش های بیش از حد اپلیکیشن

- گزینه های رایگان برای اپلیکیشنی که بابت آن از کاربران هزینه دریافت کرده اید

 

چنانچه در آخرین پروژه توسعه اپلیکیشن چندان موفق نبوده اید و در تعامل و حفظ کاربران با شکست مواجه شده اید، با پیروی از این ترفندها آمادگی لازم برای روانه کردن اپلیکیشن خود به مارکت را پیدا خواهید کرد تا اپلیکیشن بعدی شما بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره کاربران شود.

 

1. عملکرد فوق العاده اپلیکیشن

یکی از دلایل عمده برای کنار گذاشتن اپلیکیشن از سوی کاربران، نارضایتی آنها از عملکرد اپلیکیشن میباشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، در صورتی که کاربر در همان استفاده اولیه از اپلیکیشن با مشکل مواجه شود و نتواند ناوبری آن را درک کرده و به درستی از آن استفاده کند، مجددا به اپلیکیشن باز نمیگردد و حتی به دیگران هم توصیه میکند که اپلیکیشن را استفاده نکنند.

زمان بارگذاری اپلیکیشن مهم ترین معیار سنجش عملکرد آن میباشد، از این رو باید یک تست جامع انجام دهید و مطمئن شوید که اپلیکیشن فاقد هرگونه خطا و باگ میباشد. در صورتی که مدت زمان بارگذاری اپلیکیشن طولانی باشد و نرخ ریزش هم بالا باشد، گوگل اپلیکیشن را کنار خواهد گذاشت. 2 ثانیه، میانگین زمان بارگذاری اپلیکیشن میباشد و بیشتر از این مدت زمان، کند محسوب میشود.

 

اگر با دید یک منتقد اپلیکیشن را تحلیل و بررسی کنید، کاربران نیز شما را تحسین خواهند کرد، چرا که در این صورت مشکلات اپلیکیشن به شدت کاهش یافته و تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار خواهید داد.

 

2. نوتیفیکیشن های محدود

تحقیقات نشان داده که پوش نوتیفیکیشن ها نرخ نگهداری اپلیکیشن را تا 20 درصد افزایش میدهند. علاوه بر این، نوتیفیکیشن های شخصی سازی شده نرخ نگداری را تا 7 درصد بیشتر میکنند. بر اساس این آمار، توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندروید و آی او اس نوتیفیکیشن های متعددی را ارسال میکنند که در برخی از شرایط نه تنها علاقه مندی کاربران را تحریک نمیکند، بلکه با آزاردهندگی خود موجب میشوند تا کاربران اپلیکیشن را از گوشی خود پاک کنند. از این رو در تعداد نوتیفیکیشن های ارسالی دقت کرده و حجم معقولی از آنها را ارسال کنید.

 

3. با ارائه پیشنهادات جذاب، کاربران را درگیر کنید

در صورتی که همیشه چیزی برای پیشنهاد و ترغیب کاربران داشته باشید، کاربران جدید جذب شده و کاربران قدیمی نیز تعامل خود را حفظ میکنند. اکثر کاربران علاقه زیادی به پیشنهادات پرسود و چیزی که موجب صرفه جویی در هزینه های آنها شود، نشان میدهند.

 

4. همواره به کاربران خود گوش دهید

نادیده گرفتن کاربران بزرگ ترین خطایی است که میتواند از جانب شما سر بزند. از این رو همواره نظرات کاربران را مد نظر قرار داده و بر اساس آنها عمل کنید.

 

http://customerthink.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید